کد خبر : 1748007 | 20 فروردين 1400 ساعت 11:30 | 22.4K بازدید | 2 دیدگاه

"بازی در خط هافبک را ترجیح می‌دهم"

دی‌یونگ: نمی‌خواهم تا پایان دوران بازی‌ام مدافع باشم

فرانکی دی‌یونگ، ستاره هلندی بارسا، از اینکه می‌تواند هر گاه لازم است در خط دفاع در خدمت تیم باشد، خوشحال است، اما قصد ندارد تبدیل به دفاع وسط ثابت بلوگرانا شود.

دی‌یونگ: نمی‌خواهم تا پایان دوران بازی‌ام مدافع باشم

به گزارش "ورزش سه"، فرانکی دی‌یونگ در آخرین صحبت های خود تاکید کرده که از کمک کردن به بارسلونا و بازی در خط دفاع خوشحال است اما آینده خود را در پیروی از رونالد کومان، سرمربی بارسا، و تبدیل شدن به مدافع وسط این تیم نمی بیند.

ستاره بارسا و تیم ملی هلند با نمایش های درخشانی که در خط هافبک داشت، یکی از بازیکنان کلیدی در تولد دوباره بارسلونا در این فصل بود اما بعد به دلیل مصدومیت تعدادی از مدافعان بلوگرانا در پست دفاع وسط برای این تیم به میدان رفت.

 

1589011

 

دی‌یونگ حتی در پست غیرتخصصی خود هم عملکرد خوبی داشت و اعتماد به نفسی که در اداره توپ دارد، تحسین کومان را برانگیخته است. کومان نیز در سال های 1990 و در زمانی که در بارسا بازی می کرد، یکی از از بهترین مدافعان این تیم در کار با توپ بود.

با این وجود دی‌یونگ می گوید که او در وهله اول خودش را به عنوان یک هافبک می بیند و مشتاق است تا هر چه زودتر و هنگامی که بارسا دوباره به اوج قدرت در خط دفاع خود رسید، به خط هافبک بازگردد.

دی‌یونگ گفت: "نمی توانم تصور کنم که برای بقیه دوران فوتبالم در پست دفاع وسط بازی می کنم. در حال حاضر مشکلی نیست اما من ترجیح می دهم که در پست هافبک و در میانه زمین بازی کنم. اما اگر مجبور باشم برای کمک به تیم در پست دیگری بازی کنم، این کار را خواهم کرد."

رفتن دی‌یونگ به خط دفاع این فرصت را برای موریبا، ستاره محصول آکادمی لاماسیا، ایجاد کرده است تا خود را به تیم اول بارسلونا برساند و به دیگر جوانان این تیم مثل آنسو فاتی و ریکی پویج بپیوندد. دی‌یونگ نیز بر اهمیت این موضوع که بازیکنانی پرورده آکادمی باشگاه در ترکیب حاضر باشند تاکید کرده است.

 

1589010

 

 

دی‌یونگ افزود: "این خیلی مهم است که بازیکنانی که از آکادمی آمده اند را در ترکیب داشته باشیم. آنها DNA باشگاه را در خود دارند، کیفیت و توانایی بالایی دارند و برای باشگاه بسیار مهمند."

دیدگاه‌ها