کد خبر : 1748263 | 21 فروردين 1400 ساعت 16:39 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش AFC از تقابل شاگردان نکونام و العین

پاتوسی و فروزان؛ مهره‌های تاثیرگذار فولاد

در آستانه دیدار دو تیم فولاد و العین امارات کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به وضعیت شاگردان جواد نکونام پرداخت.

پاتوسی و فروزان؛ مهره‌های تاثیرگذار فولاد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فولاد از ساعت 20:20 امشب در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات می‌رود. AFC در گزارش پیش از این بازی درخصوص فولاد نوشت: فولاد هرگز در مسابقه پلی آف شرکت نکرده است، زیرا قبل از معرفی پلی آف مقدماتی در یک دوره ظاهر شده بود و در دو دور بعدی به طور مستقیم به مرحله گروهی راه یافت.


 صعود فولاد به عنوان تیم سوم ایران با کسب این مقام در لیگ فصل گذشته اکنون انتظار می‌رود برای یک فصل دیگر لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند زیرا آنها در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در رده چهارم قرار دارند، با 14 امتیاز پشت سر پرسپولیس صدرنشین و 12 بازی که باقی مانده است.

 این باشگاه مستقر در اهواز در فصل 2005-04 عنوان قهرمانی خود در لیگ را به دست آورد و پس از دو سال به لیگ دسته اول سقوط کرد. بازگشت آن‌ها، فوری بود و تا 14-2013 آنها یک بار دیگر قهرمان لیگ ایران شدند.

 

در این فصل، شاگردان جواد نکونام یک فرم ناسازگار را پشت سر می‌گذارند، در 6 بازی گذشته خود در لیگ با دو برد، 3 تساوی و یک باخت به 9 امتیاز رسیده‌اند.

 تاریخچه

 در حالی که به نظر می رسد فولاد تیم نسبتاً مطلوبی باشد که به مصاف العین می‌رود، این العین است که به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا افتخار می‌کند. فولاد در سال 2006 اولین حضور در قاره خود را تجربه کرد ، اگرچه مبارزات خود را با پیروزی 6-0 مقابل القادسیه کویت آغاز کرد و با تساوی مقابل الاتحاد سوریه چهار امتیاز از دو امتیاز کسب کرد، آنها در قعر گروه A قرار گرفتند و طی چهار بازی بعدی هم هیچ امتیازی کسب نکردند.

 هشت سال بعد می شد که فولاد به لیگ قهرمانان آسیا بازگشت. این بار آن‌ها تیمی متفاوت از خود نشان دادند، بدون شکست و صعود از گروه B و صعود به مرحله یک هشتم نهایی برای اولین بار در تاریخ خود قبل از اینکه توسط السد قطر حذف شوند بدون شکست به این مرحله رسیده بودند.

 فولاد سال بعد به مسابقات بازگشت اما نتوانست مانند سال 2014 بهره برداری‌های خود را تکرار کند و در گروه خود سوم شود. نکته عجیب اینکه، با وجود انجام 20 مسابقه لیگ قهرمانان آسیا، فولاد هرگز با حریفان اماراتی روبرو نشده است.

 

بازیکن کلیدی

محسن فروزان بعد از جدایی از تراکتور و پیوستن به فولاد یکی از درخشان‌ترین افراد فصل جاری فولاد بوده و 9 کلین شیت برای تیمی که دومین دفاع متوسط   لیگ را به خود اختصاص می‌دهد، ثبت  کرده و فقط ١٠ گل دریافت کرده است.

آیاندا پاتوسی، بازیکن سابق در لیگ حرفه ای امارات از آفریقای جنوبی است که این بازیکن 28 ساله در لیگ چهار گل به ثمر رسانده و به عنوان بازیکن تیم بنی یاس با العین آشنایی دارد.

دیدگاه‌ها