کد خبر : 1748482 | 22 فروردين 1400 ساعت 14:13 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

نوک آستین و زیربغل؛ VARعلیه لیورپول (عکس)

گل مردود شده فیرمینو در دیدار حساس روز گذشته لیورپول - استون‌ویلا می‌توانست منجر به یک جنجال جدید در لیگ جزیره بشود.

به گزارش "ورزش سه"، لیورپولی ها که روی اشتباه آلیسون بکر با یک گل از حریف خود عقب افتاده بودند، در لحظات پایانی نیمه اول و در اوقات تلف شده توسط بابی فیرمینو به گل تساوی دست یافتند اما وقتی بازیکنان این تیم مشغول شادی و تبریک به یکدیگر بودند، داور مسابقه به سمت مانیتور VAR رفت تا شرایط به ثمر رسیدن این گل را دوباره بررسی کند. از آنجایی که لیورپول این فصل به ندرت از تکنولوژی داور ویدیویی سود برده، با نگرانی این موضوع را دنبال کرد و البته در نهایت آن چیزی که کلوپ نمی‌خواست، اتفاق افتاد. داور بعد از یکی دو دقیقه ور رفتن با صحنه ها و بالا پایین کردن خطوطی که دستگاه روی نقطه آفساید قرار می‌داد، تصمیم به رد این گل گرفت.

 

روزنامه دیلی میل در واکنش به رد این صحنه نوشته: نپذیرفتن گل لیورپول به دلیل آنکه آستین دیگو جوتا روی آفساید قرار داشته، نشان می‌دهد که ما چقدر بد از آفساید استفاده میکنیم. اگر اجبار بر این است که وی ای آر را در لیگ برتر نگه داریم، حداقل اجازه دهید با عقل سلیم فقط بین کفش‌ مهاجم و آخرین مدافع برای آفساید خط بکشیم. این کمال طلبی احمقانه است که جاهای بی ربط مثل زیر بغل یا شانه یا نوک انگشت مهاجم برای آفساید مورد بررسی قرار بگیرند. کاری که قبل از VAR هیچکس آن را انجام نمی‌داد.

 

1589885

 

 

در فوتبال باید پاها در آفساید باشد تا گلی مردود شود. به غیر از این هیچ چیزی مهم نیست.

 

البته لیورپول در نیمه دوم با فشاری که روی دروازه استون ویلا آورد، موفق به پیروزی در این مسابقه شد اما تا لحظات پایانی بازی استرس پیروزی بازی را تحمل کرد.

دیدگاه‌ها