کد خبر : 1748670 | 23 فروردين 1400 ساعت 12:09 | 9.4K بازدید | 2 دیدگاه

راحت در سال 2000 قهرمان می‌شدیم اگر ...

برومند: بچه‌ها غیرت کنند تا ناتوانی مدیران جبران شود

دروازه بان تیم ملی ایران در جام ملت های آسیای 2000 می گوید اگر آن تیم بهتر مدیریت می شد، به راحتی می توانست قهرمان آسیا شود.

برومند: بچه‌ها غیرت کنند تا ناتوانی مدیران جبران شود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیای 2000 لبنان یکی از پرستاره ترین تیم های تاریخ فوتبال ایران بود که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره جنوبی با گل طلایی از دور مسابقات کنار رفت. پس از این صحبت های زیادی در مورد حواشی ای که بازیکنان تیم ملی در این تورنمنت داشتند از سوی جلال طالبی مطرح شد و  حالا پرویز برومند دو دهه پس از اتفاقات این مسابقات، بار دیگر در مورد برخی ابهامات صحبت کرده است.


پرویز برومند که فرم بسیار خوبی در آن سال ها داشت، در واکنش به سوال اول ما که آیا مدیریت بهتر ناصر نوآموز سرپرست وقت تیم ملی می توانست،  از میزان حواشی پیرامون تیم ملی بکاهد، اینطور واکنش نشان داد: نه من اینطور فکر نمی کنم. ایشان یکی از بزرگ های ما بود و یکی از بهترین سرپرست ها. حالا 21 سال از آن زمان می گذرد، ولی خب آن تیم اگر یک مقدار بهتر مدیریت و ارنج می شد به راحتی می توانست قهرمان شود. بعد از جام جهانی شرایط فوق العاده ای داشتیم و تیمی که باید به راحتی قهرمان می شد در یک چهارم و در قانون طلایی حذف شد.


او سپس در واکنش به این سوال که خودش چرا پس از تورنمنت از همراهی تیم ملی در راه جام جهانی 2002 بازمانده است، بیان کرد:« من از ناحیه آرنج دست آسیب داشتم. من در اردوی اتریش دچار آسیب دیدگی شدم  وترک خوردگی در آرنج دستم ایجاد شده بود. دکتر بخیه زد و فکر کرد جراحت است ولی بعد از چند روز دوباره متورم شد و آنجا فهمیدند که دستم ترک برداشته است. 

 

1574227


او سپس در پاسخ به این سوال که آیا درست است که حواشی باعث جاماندن او از اردوی تیم ملی شده است، تاکید کرد: نه اصلا. شاید موضوعی که مدنظر شما باشد، اتفاقاتی باشد که در راهروی رختکن یکی از بازی های مقدماتی جام جهانی اتفاق افتاد و چند بازیکن هم آنجا بودند ولی من که دستم شکسته بود و اصلا نبودنم در تیم ملی به همین دلیل بود. آن تیم بهترین بازیکن های تاریخ فوتبال ایران را در اختیار داشت و فکر می کنم اگر این بازیکنان خوب مدیریت می شدند  به راحتی می توانستند قهرمان شوند. 


از پرویز برومند دروازه بان سابق استقلال در مورد وضعیت تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 پرسیدیم و او ضمن بحرانی خواندن اوضاع، اضافه کرد: وضعیت بسیار بحرانی است و با وجود اینکه ما سه بازی داخل داشتیم، میزبانی را هم از ما گرفتند. در این شرایط سخت عرضه برگرداندن میزبانی را که نداشتیم ولی انتظار می رود رئیس فدراسیون در این اوضاع حساس روی تصمیمات حساسی که می گیرد، بیشتر فکر کند. وقتی یک  انتخابی اینقدر صدا می کند، ناخودآگاه بیشتر به حواشی پرداخته می شود، نه اصل موضوع. ان اشالله مثل همیشه بچه ها غیرت به خرج بدهند، تا ناتوانی مدیران را هم جبران کرده باشند.


از برومند دروازه بان اسبق استقلال در مورد شرایط این تیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز پرسیدیم و او در واکنش به این سوال توضیح داد: کسی که می خواهد برای قهرمانی برود، برایش تفاوتی نخواهد داشت که در کدام گروه بازی کند. وقتی صحبت کردن طوری است که ما باید به مرحله بعد برویم و قهرمان بشویم، واقعا دیگر فرقی نمی کند. امیدوارم هدف اصلی قهرمانی باشد و بعد از سال ها هواداران را خوشحال کنند. اگر شما رقبا را کنار بزنید و از مرحله گروهی عبور کنید، رقبای دیگر روی شما حساب ویژه ای باز می کنند و همین موضوع به تیم شما شخصیت می دهد. من ساده تر بگویم؛ کسانی که می گویند همگروهی های استقلال خیلی قوی هستند، استقلال باید آنها را حذف کند و به مرحله بعدی برود. اگر این اتفاق رخ بدهد، روحیه زیادی به تیم وارد خواهد شد و مقابل تیم های قدرتمندتر بهتر کار خواهند کرد. استقلال قبلا این را ثابت کرده است.

دیدگاه‌ها