کد خبر : 1748919 | 24 فروردين 1400 ساعت 13:29 | 54.6K بازدید | 3 دیدگاه

موفقیت به رغم ناملایمات؛

کونسیسائو به قهرمان پورتو برابر یووه: تو چاقی!

سرجیو اولیویرا، هافبک پورتو، معتقد است که اکنون در نقطه اوج دوران بازی اش به سر می برد، هر چند رسیدن به اینجا آسان نبوده است.

کونسیسائو به قهرمان پورتو برابر یووه: تو چاقی!

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع سرجیو اولیویرا، قهرمان نجات‌بخش پورتو در دور یک هشتم نهایی چمیونزلیگ که با زدن دو گل در تورین برابر یوونتوس پرتغالی ها را راهی مرحله بعد کرد، در پورتو همیشه هم اینقدر مطمئن و امن نبوده است.

اولیویرا که از بدو تولد عضو پورتو بود دوره های متعددی را به عنوان بازیکن قرضی در دیگر باشگاه ها بازی کرد و حتی  مدتی به صورت دائمی به پاسوس د فریرا پیوست، اما بالاخره با هدایت سرجیو کونسیسائو، سرمربی فعلی پورتو، جایگاه خود را در این تیم پیدا کرد.

اکنون و در آستانه دیدار برگشت پورتو برابر چلسی و در حالی که به نظر می رسد پرتغالی ها با شکست خانگی 2-0 در دیدار رفت کاری غیرممکن برای صعود برابر چلسی در پیش داشته باشد، هافبک 28 ساله این تیم بهترین شخص برای صحبت از امید داشتن در دل ناملایمات است.

 

1590591

 

درباره دیدار با یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ

سرجیو اولیویرا: "وقتی شما در زمین نیستید و چنین چیزی رخ می دهد، بعید می دانم متوجه شوید چه اتفاق بزرگی بوده است. البته که ما در مورد صعود به مرحله یک چهارم نهایی بسیار ذوق زده بودیم، خصوصاً به این دلیل که یوونتوس را شکست دادیم! تیم بسیار قدرتمند و قابل توجهی که بهترین بازیکن جهان، کریستیانو رونالدو، را دارد. یک ساعت با یک بازیکن کمتر بازی کردیم و باز هم موفق شدیم.

این مسابقه ای بود که در آن با همان استایل و سبک همیشگی پورتو بازی کردیم. ما قدرتمند در زمین حاضر شدیم و برای به دست آوردن نتیجه جنگیدیم و واقعا لحظه فوق العاده ای و تاریخی بود. با توجه به شرایط و شیوع کرونا فکر می کنم که این پیامی امیدبخش به همه بود که هرگز تسلیم نشوند و هر چیزی ممکن است."

 

درباره راه طولانی که تا رسیدن به تیم اول پورتو طی کرد:

سرجیو اولیویرا: "من در واقع از زمانی که به دنیا آمدم عضو این باشگاه بودم. یکی از عموهایم من را ثبت نام کرد. او هوادار سفت و سخت پورتو بود. وقتی همان عمو من را به تست بازیکنان جوان پورتو برد، ماشینش را جای بدی پارک کرد و جریمه شد و من هرگز آن لحظه را فراموش نمی کنم.

همه نمی توانند کیلیان امباپه باشند. او از زمانی که 18 ساله بوده در بالاترین سطح بازی می کند و این یک چیز نرمال برای همه نیست. نرمال شاید دوران بازی من باشد با مشکلات و سختی های که داشت و بازی کردن به صورت قرضی و پیشرفت هم از نظر شخصی و هم حرفه ای. وقتی برای پاسوس د فریرا بازی می کردم (15-2013) فکر می کردم که آخر چطور می توانم دوباره به پورتو بازگردم؟ اما بالاخره موفق شدم.

یک بار یکی از معلم هایم از من پرسید "می خواهی با زندگی ات چه کنی؟" و من گفتم می خواهم فوتبالیست شوم. از من پرسید "فکر می کنی می تواند خرج زندگی ات را از این راه درآوری؟" گفتم آره اینطور فکر یم کنم. خیلی حس خوبی است که شغلی داشته باشی که مثل شغل نباشد، اما در عین حال من دوران های سخت و مشکلی هم داشتم که در طول آنها به خودم می گفتم این جواب نخواهد داد. حالا 28 ساله ام و می توانم بگویم در نقطه اوج حرفه ام هستم، اما این اصلا آسان نبود!"

 

1590590

 

درباره سرجیو کونسیسائو:

سرجیو اولیویرا: "اولین بار که من رییس را دیدم در فرانسه (تیم نانت) بود. او نگاهی به من کرد و گفت "تو چاقی! باید چهار یا پنج کیلو کم کنی." من هم به او نگاه کردم و گفتم چشم. در طول زمان با سبک بازی مورد نظر او که بسیار فیزیکی و درگیری در موقعیت های 50/50 و بازی با کیفیت است تطابق بیشتری پیدا کردم. فصل بعد او به پورتو پیوست و من هم پرسیدم می شود با او بروم؟ و او گفت بهتر است منتظر فرصت های بهتر بمانم چون در پورتو به من بازی کمتر خواهد رسید. من گفتم نه، من می خواهم با توبیایم و جایگاهم را در تیم پیدا کنم.  کونسیسائو گفت بیا ولی باید بدانی که تو گزینه اول من نیستی.

اولین بار در مرحله گروهی چمپیونزلیگ در سال 2017 برابر موناکو برای پورتو به میدان رفتم. او خیلی غیرمنتظره من را صدا زد و گفت بازی می کنم و اینکه به من کاملا اطمینان دارد. باری من لحظه ای فراموش نشدنی بود.

ما اختلافات خودمان را داریم، هر دو آدم هایی با شخصیت قوی هستیم، اما کاملا به یکدیگر احترام یم گذاریم و اکنون رابطه ای عالی با هم داریم."

 

1590587

 

درباره شانس قهرمانی در چمپیونزلیگ

سرجیو اولیویرا: "این هدفی است که رسیدن به آن سخت است، اما ما دست از ایمان و باور خود نمی کشیم. این رویای ما است. ما باید هر روز تلاش کنیم، اما ه رچه زمان می گذرد بیشتر باور می کنی که این کار ممکن و شدنی است. این را باور می کنی که با کار و تلاش زیاد می توانی به این اهداف برسی."

 

 

دیدگاه‌ها