کد خبر : 1749076 | 25 فروردين 1400 ساعت 08:59 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا برنامه‌های‌مان را تحت الشعاع قرار داد

طاهری: سعی می‌کنیم از گروه چهار آسیا صعود کنیم

سرمربی تیم ملی تنیس گفت: شروع اردوها منوط به هماهنگی‌های فدراسیون با ستاد مقابله با کرونا است.

طاهری: سعی می‌کنیم از گروه چهار آسیا صعود کنیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، اکبر طاهری درخصوص مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس گفت: در دور مقدماتی مسابقات انتخابی تیم ملی 22 نفر رقابت کردند که هشت نفر برتر به گروه اصلی راه پیدا کردند. در این مرحله قرار بود 50 نفر شرکت کنند که به دلیل عدم آمادگی و آسیب‌دیدگی برخی تعداد شرکت کنندگان کاهش پیدا کرد و در قالب 12 گروه چهار نفره با یکدیگر به صورت دوره‌ای مسابقه دادند که پس از این اردو نفرات برتر به صورت مستقیم به اردوی انتخابی راه پیدا می کنند و نفرات دوم و چهار نفری که در گروه‌های سخت تر قرار داشتند و یا جوانان مستعدی که با توجه به شرایط بازی سخت نتوانستند پیروز شوند یعنی 20 نفر به مرحله دوم راه می‌یابند.
 

وی درباره حضور حاشیه‌ای بازیگر سینما و انصرافش از مسابقات انتخابی اظهار داشت: من از بازیگر معروف سینما خواهش کردم در مسابقه انتخابی شرکت کند. وی دو سه روز هم تمرین کرد اما قبل از رقابت‌های انتخابی هم اعلام کرده بود که در مسابقات جام حذفی از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شده و بازی کردن برایش سخت است، لذا بعد از مشاوره با پزشک معالجش تصمیم گرفت مسابقه ندهد و جایش را به سیاوش شیردل، جوان دیگری داد. از طرفی جدیدی قبل از اینکه بازیگر حرفه‌ای شود بازیکن تنیس بوده و مسابقات مختلفی را بازی کرده است و سال‌هاست که در این رشته فعالیت می‌کند.

 

سرمربی تیم ملی تنیس از تغییر برنامه‌های کادر فنی تیم ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه تشدید ویروس کرونا برنامه‌هایمان را تحت الشعاع قرار داد و ما تست‌های آمادگی جسمانی و ورودی تیم ملی را در این مدت کوتاه انجام می‌دهیم، اما شروع اردوها منوط به هماهنگی‌های فدراسیون با ستاد مقابله با کرونا است. ما قرار بود بعد از این انتخابی اردوی آمادگی تیم ملی را آغاز کنیم و با این شرایط فکر می‌کنم با تاخیر یک هفته ای اردو را آغاز کنیم و امیدوارم بازیکنان در این اردو توانایی های خود را نشان دهند و تمرینات خوبی برای مسابقات دیویس کاپ داشته باشیم.  

 

وی با اشاره به برنامه‌های آمادگی اردویی تیم ملی گفت: قبل از مسابقات بین المللی جوانان اردو برگزار می‌شود سپس مسابقات جایزه بزرگ و لیگ برتر را در پیش داریم و قبل از اعزام به مسابقات دیویس کاپ که شهریورماه است حتما مسابقات تدارکاتی خواهیم داشت و با توجه به اینکه زمین مسابقات هاردکورت است سعی می‌کنیم اردو و مسابقه تدارکاتی را در همین شرایط که نزدیک به محل برگزاری مسابقات باشد، برگزار کنیم.



طاهری با بیان این مطلب که برنامه‌های تیم ملی به دلیل دیدگاه نتیجه گرایی و فشار رسانه‌ای مقطعی بوده است، خاطرنشان کرد: فشار رسانه‌ها و سیستم روی نتیجه مسابقات دیویس کاپ است و این امر در طول سال‌ها باعث شده عوامل  فدراسیون و سرمربیان کار کردن در تنیس و تیم ملی را خیلی مقطعی ببینند. درحالیکه ایده من این است که خیلی بازتر ببینیم و نوع برگزاری انتخابی هم حاکی از این امر است. ما خیلی از جوانترها را دعوت کرده و به آنها فرصت می‌دهیم تا در کنار باتجربه‌های تیم ملی رشد کنند و سعی می‌کنیم نتیجه کسب کرده و از گروه چهار به گروه سه صعود کنیم، ما با بهترین افراد و پتانسیل به زمین مسابقه می‌رویم و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنیم.

 

وی در پایان پنج ماه زمان تا مسابقات دیویس کاپ را برای آمادگی تیم ملی زمان مناسبی دانست و ادامه داد: پنج ماه تا مسابقات دیویس کاپ زمان داریم که مدت کمی نیست، اما زمان زیادی برای پرورش و ساختن بازیکنان نیست. ما برای اینکه بازیکنان را به سطح بهتری برسانیم زمان نسبتا خوبی داریم و باید شرایط و امکانات را ارزیابی کنیم و امیدوارم بتوانیم کار خوبی انجام دهیم.

دیدگاه‌ها