کد خبر : 1749338 | 26 فروردين 1400 ساعت 11:04 | 23.1K بازدید | 5 دیدگاه

از حذف در لیگ اروپا تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا؛

قاتل کلوپ بازهم اسپانیایی بود(عکس)

در دوران سرمربیگری یورگن کلوپ، سرخ‌پوشان آنفیلد پنج تجربه اروپایی داشتند که همگی آن‌ها در مصاف با رقبای اسپانیایی یا در کشور اسپانیا خاتمه یافته است.

به گزارش "ورزش سه" ناکامی در گلزنی به رئال مادرید در ورزشگاه آنفیلد باعث شد تا فرجام کار شاگردان یورگن کلوپ در لیگ قهرمانان اروپا 2021 در مرحله یک چهارم نهایی رقم بخورد و آن‌ها با همان شکست سه گله دیدار رفت، خود را در جمع تیم‌های حذف شده از این تورنمنت ببینند و نتوانند برای دومین فصل متوالی به جمع چهار تیم برتر صعود کنند.

 

 

1591268

 

 

اما این اولین باری نیست که لیورپول به دست یک تیم اسپانیایی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده، بلکه سرنوشت لیورپول با هدایت یورگن کلوپ به تیم‌های اسپانیایی و بازی در این کشور گره خورده است؛ سرمربی آلمانی در اولین تجربه اروپایی‌اش با لیورپول در لیگ اروپا مقابل سویا اسپانیا فینال را واگذار کرد تا این‌چنین سریال تقابل‌های اروپایی با رقبای اسپانیایی کلید بخورد.

 

سپس در فصل 2018 شاگردان یورگن کلوپ دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا را مقابل رئال مادرید با درخشش گرت بیل واگذار کردند و دست‌شان از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه ماند، اما ماجراجویی سرخ‌پوشان آنفیلد باعث شد تا یک سال بعد در ورزشگاه واندا متروپولیتانو مادرید (ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید) شاگردان یورگن کلوپ بتوانند از سد تاتنهام بگذرند و در فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا جشن قهرمانی خود را به پا کنند.

 

1591267

 

 

اما در دو فصل گذشته لیورپولی‌ها روی دور ناکامی مقابل حریفان اسپانیایی بودند، چرا که آن‌ها فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اتلتیکو مادرید شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند و دیشب هم با ناکامی در گلزنی به رئال مادرید در دیدار خانگی و جبران شکست دور رفت در ورزشگاه دی‌استفانو، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2021 کنار رفتند.

 

حذفی که باعث شد تا برای پنجمین تجربه اروپایی باز هم فرجام کار لیورپولِ کلوپ مقابل یک حریف اسپانیایی یا در خاک این کشور رقم بخورد؛ ناکامی در فینال لیگ اروپا، نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و دو حذف متوالی در مرحله یک چهارم نهایی UCL ماحصل پنجره تجربه اروپایی کلوپ و شاگردانش در مقابل رقبای اسپانیایی یا بازی در خاک این کشور بوده است.

دیدگاه‌ها