کد خبر : 1749392 | 26 فروردين 1400 ساعت 18:22 | 26.5K بازدید | 3 دیدگاه

ستاره سرخ نقره داغ شد

محرومیت؛ عاقبت توهین نژادپرستانه به زلاتان

زلاتان ابراهیموویچ اخیرا در جریان بازی برابر ستاره سرخ بلگراد مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته بود.

محرومیت؛ عاقبت توهین نژادپرستانه به زلاتان

به گزارش "ورزش سه"، 50 روز پیش یوفا پرونده ای را برای بررسی آزار و توهین نژادی به زلاتان ابراهیموویچ در دیدار میلان برابر ستاره سرخ بلگراد(یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا) در کشور صربستان باز کرد.

زلاتان در طول آن بازی که به تساوی 2-2 در بلگراد انجامید، روی نیمکت نشسته بود و به زمین نرفت اما دوربین های تلویزیونی شخصی را نشان دادند که رو به زلاتان که ریشه هایی بوسنیایی دارد، توهین هایی قومیتی را فریاد می کشد.

 

 

1575821

 

 

مهاجم باتجربه میلان در سوئد به دنیا آمده است و مادری کاتولیک و کروات و پدری بوسنیایی و مسلمان دارد. هواداری که به زلاتان توهین کرد از اصطلاحی تحقیر آمیز که برای توهین به مسلمانان بوسنیایی به کار می رود استفاده کرد. در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که زلاتان هیچ عکس العملی نسبت به این توهین از خود نشان نداد.

یوفا با انتشار بیانیه ای تایید کرد که به توهین های خشونت آمیز و نژادپرستانه علیه زلاتان ابراهیموویچ توسط هوادار ستاره سرخ رسیدگی خواهد کرد و بازرسی را به منظور بررسی این موضوع تعیین کرده است.

نکته قابل توجه این است که به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا هیچ هواداری در ورزشگاه حاضر نبود و احتمال می رود که کسی که به زلاتان توهین کرد یکی از اعضای تیم ستاره سرخ باشد.

 

 

1581127

 

 

امروز اتحادیه فوتبال اروپا باشگاه ستاره سرخ بلگراد را هم هم محروم کرد و هم جریمه نقدی.

اتحادیه فوتبال اروپا تیم مطرح پایتخت صربستان را 25 هزار یورو جریمه نقدی و به برگزاری بازی خانگی اروپایی بعدی‌اش پشت درهای بسته محکوم کرد. علاوه بر این یک جلسه محرومیت دیگر هم برای این تیم در نظر گرفته شده‌ که در صورت تکرار این تخلف اعمال می‌شود.

یوفا همچنین باشگاه ستاره سرخ را به خاطر نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کنترل ویروس کرونا و اجازه ورود به گروهی از هواداران به ورزشگاه بدون رعایت فاصله گذاری لازم، 5 هزار یورو دیگر هم جریمه نقدی کرد.

دیدگاه‌ها