کد خبر : 1749529 | 27 فروردين 1400 ساعت 12:05 | 29.4K بازدید | 4 دیدگاه

بحران بزرگ حق پخش لیگ قهرمانان آسیا

موضوع حق پخش رقابت های لیگ قهرمانان آسیا جنجال بزرگی را به پا کرد و تقریبا هیچ شبکه تلویزیونی در منطقه این بازی ها را پخش نمی کند.

بحران بزرگ حق پخش لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، با آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، موضوع حق پخش این بازی ها به یک بحران عجیبی تبدیل شده به نحوی که بسیاری از شبکه های منطقه از جمله عربستان و قطر، این رقابت ها را به صورت مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش نمی کنند.


تنها شرکتی که قرارداد پخش این مسابقات را در اختیار گرفته، یک شبکه سعودی است که از طریق اپلیکیشن GSA این بازی ها را پخش می کند. سابق بر این، شبکه های الکاس و bein sport این بازی ها را پخش می کردند که البته این بازی ها به صورت رمزگذاری شده پخش می شد و به دریافت حق اشتراک نیاز داشت اما به دلیل افزایش بی سابقه قیمت پیشنهادی AFC برای حق پخش این مسابقات، هیچ شرکتی راغب به خرید حق پخش نبود و همان شرکت سعودی آن را در اختیار گرفت.


عارف العوانی دبیرکل مجلس ورزشی ابوظبی با انتقاد از این موضوع گفت: اتفاق عجیبی است که هیچ شرکتی حاضر نشد حق پخش این مسابقات را با یک قیمت منطقی در اختیار بگیرد. آیا بهتر نبود حق پخش با قیمت منطقی در حد قیمت بازار برای آن تعیین کرد؟ آیا ذخیره این گنجینه در خزانه AFC باعث فاسد شدن آن نمی شود؟ این قضیه مهمتر است یا اینکه یک قیمت گذاری بهتری برای فروش صورت می گرفت؟


با این وجود، هواداران سعودی نیز از روز چهارشنبه گذشته سختی زیادی را برای دیدن بازی ها از طریق اپلیکیشن مذکور کشیدند اما به تازگی اخباری منتشر شد که امکان دیدن بازی ها از طریق کانال های یوتیوب شبکه های سعودی امکان پذیر شده است.


غانم القحطانی مدیر شبکه های ورزشی سعودی با انتشار توئیتی اعلام کرد که بازی های لیگ قهرمانان آسیا تنها از طریق آن اپلیکیشن GSA امکان پذیر است و شبکه های سعودی قادر به پخش مستقیم این رقابت ها نیستند. اما چندی بعد شبکه های سعودی اعلام کردند که امکان دیدن بازی النصر و الوحدات از طریق کانال های یوتیوب این شبکه ها فراهم شده است.


این مشکلات، باعث انتقاد شدید کاربران عرب در فضای مجازی شد. خالد جاسم مجری شبکه الکاس در مورد افزایش حق پخش بازی ها گفت: خیلی ها در مورد امکان پخش مسابقات از شبکه الکاس سوال می پرسند. اما مدیریت شبکه الکاس به من گفتند هیچ گونه توافقی با کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت نپذیرفت و افزایش قیمت زیادی در حق پخش این بازی ها صورت گرفت.


او گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها درخواست 15 میلیون دلار در ازای حق پخش بازی ها به صورت تلویزیونی را ارائه داده و مسئولین شبکه الکاس مبلغ 12 میلیون دلار را پیشنهاد داده اند که این مبلغ نیز عدد بزرگ و غیرواقعی برای این موضوع است.

دیدگاه‌ها