کد خبر : 1749625 | 27 فروردين 1400 ساعت 21:40 | 13.7K بازدید | 1 دیدگاه

سکوی پرتاب یا باتلاق سقوط؟

سایپای بحران‌زده و سرمربیگری بیاتی‌نیا

محسن بیاتی‌نیا مهاجم سابق تیم های پاس، استقلال و پیکان به عنوان سرمربی تیم سایپا انتخاب شد.

سایپای بحران‌زده و سرمربیگری بیاتی‌نیا

به گزارش ورزش سه، این انتخاب قابل انتظار ماه ها پس از حضور او در سمت مدیر آکادمی سایپا رخ داد. بیاتی نیا در این مدت به صورت ثابت در برنامه فوتبال برتر نیز حضور پیدا می‌کرد و به کارشناسی فوتبال می‌پرداخت.

 

او در حالی به عنوان مدیر آکادمی سایپا، مسئول پروژه تیم‌های پایه این تیم نارنجی‌پوش لیگ برتری بود که مشخص بود رابطه چندان دوستانه ای با ابراهیم صادقی سرمربی پیشین سایپا ندارد. کسی که به صورت طبیعی باید کلیه تیم های باشگاه را زیر نظر خود بگیرد اما عملا به دلیل انتخاب بیاتی نیا از سوی مدیرعامل و رابطه دوستانه این دو، ارتباط خاصی بین طرفین حکم فرما نبود. بیاتی نیا که پیش تر مدتی هدایت راه آهن در دسته اول را برعهده داشت، به جز حضور در تیم آکادمی سایپا، در تیمی متشکل از خبرنگاران ورزشی، آن‌ها را به صورت افتخاری کوچ می‌کرد و همانطور که گفته شد بخشی دیگر از فعالیت او، حضور در برنامه های تلویزیونی به عنوان کارشناس بود.

 

با این تجربه، حالا او به عنوان سرمربی موقت تمرینات تیم سایپا را زیر نظر خواهد گرفت و شاید شرایط طوری پیش برود که او تا پایان فصل سرمربی سایپا بماند. این اتفاق البته در شرایطی رخ داده که سایپا یکی از سخت‌ترین فصول خود را پشت سر می‌گذارد و در حال حاضر پس از سه شکست متوالی مقابل نساجی، سپاهان و نفت مسجدسلیمان، ممکن است جایگاه خود را در جدول بیش از این نیز در خط ببیند و جای پله فعلی را به تیم سمج بدهد که تنها دو امتیاز با نارنجی پوشان فاصله دارد.

 

مسابقه بعدی سایپا در تبریز و مقابل تیم ماشین سازی انجام خواهد گرفت که سقوطش در این فصل قطعی به نظر می‌رسد اما حالا با حضور علیرضا اکبرپور با انگیزه بالا مقابل حریفان حاضر شود. در عین حال یک بازی سایپا مقابل فولاد که باید در این بین برگزار می‌شد، به عقب می‌افتد تا بیاتی‌نیا فرصت بیشتری برای آماده سازی داشته باشد.

 

این انتخاب ریسکی ممکن است مربی تازه‌ای را به جمع مربیان فوتبال ایران وارد کند و در عین حال این احتمال نیز وجود دارد که مدیران سایپا سودی از این انتخاب نبرند و باتوجه به شرایط پایین جدول، تصمیمات تازه ای بگیرند.

 

از تیمی که محسن بیاتی‌نیا در پاس در آن فعالیت می‌کر د و از چهره‌های شاخصش بود، بازیکنانی مثل جواد نکونام، محمد نصرتی، کیانوش رحمتی، حسین پاشایی، حسن اشجاری و... به جرگه مربیان پیوستند و باید دید سرنوشت بیاتی نیا که امروز مدیران سایپا او را به بازیکنان معرفی کردند چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها