کد خبر : 1749757 | 28 فروردين 1400 ساعت 15:27 | 17.7K بازدید | 2 دیدگاه

شجاع و فولاد، در بین 5 اتفاق ویژه شب دوم لیگ قهرمانان

شب دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از امشب آغاز می شود.

شجاع و فولاد، در بین 5 اتفاق ویژه شب دوم لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 از روز چهارشنبه در غرب آسیا شروع شد و نمایندگان ایران با کسب دو برد و دو تساوی در گام اول، نمایش قابل قبولی در شب اول داشتند. در آستانه شروع بازی های شب دوم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، 5 اتفاق ویژه در بازی های این دور را انتخاب کرد که دو مورد آن مربوط به تیم های ایرانی است:

 

رویارویی شجاع خلیل زاده با پرسپولیس

بین سال های 2017 تا 2020 شجاع خلیل زاده با عملکرد خوب در خط دفاعی و به ثمر رساندن گل های حیاتی به یک چهره محبوب در تیم سرخ تهران تبدیل شد. در این مقطع غول های ایران کاملا خود را در لیگ قهرمانان آسیا تثبیت کرده بودند. خلیل زاده در سال 2017 برای اولین بار در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان برای پرسپولیس گلزنی کرد. او یکی از مهره های غیرقابل انکار پرسپولیس در سالی بود که این تیم صعود بیادماندنی به فینال مسابقات داشت. سال 2019 به غیر از گل آکروباتیک مقابل الاهلی یک سال ناامیدکننده بود. سال 2020 اما یک سال تماشایی بود.

 پرسپولیس با کسب تنها یک امتیاز از دو بازی اول برای ادامه بازی های گروهی راهی قطر شد ولی با علمکردی فوق العاده فینالیست شد. خلیل زاده در 7 بازی خود رهبر خط دفاعی پرسپولیس بود که در جریان بازی گلی دریافت نکرد. او موفق شد در این بازی ها 2 گل نیز به ثمر برساند. خلیل زاده بعد از این عملکرد درخشان با پرسپولیس تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در نهایت از این تیم جدا و راهی لیگ ستارگان قطر شد. پرسپولیس در غیاب شجاع از اولسان کره جنوبی شکست خورده و قهرمانی را از دست داد. اکنور این بازیکن 31 ساله مقابل تیمی قرار می گیرد که برای تبدیل شدن آن به یکی از قدرتمندترین تیم های آسیا کمک کرده بود.

 

 

 

 

آیا فولاد می تواند یک هفته عالی را رقم بزند؟

تیم فولاد با وجود اینکه رقیب اش (العین امارات) در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا قدمت بالاتری داشت اما این تیم اماراتی بود که متحمل شکستی سنگین شد. فولاد بعد از برد خیره کننده چهار بر صفر مقابل العین پس از سال 2015 به لیگ قهرمانان آسیا بازگشت. این تیم کار دشوار خود در گروه D را پنج روز بعد از این برد شروع کرد. شیمبا که در بازی با العین دو گل زده بود، با گلزنی مقابل السد، فولاد را در این دیدار پیش انداخت  اما در نهایت بازی با گل دیرهنگام حریف به تساوی رسید تا تیم ها امتیازات را تقسیم کنند. تیم های گروه چهارم با یک امتیاز وارد هفته دوم می شوند و بازی با الوحدات فرصت خوبی برای فولاد است که بتواند با تداوم روند خوب خود نشان دهد که یک مدعی صعود است. فولاد در حالی وارد این بازی می شود که در 13 بازی که در سال 2021 انجام داده تنها دو بار متحمل شکست شده است. آنها به دنبال کسب سه امتیاز مقابل نماینده اردن هستند که این موضوع می تواند تقابل شان با النصر میزبان در شب سوم را به رقابتی جذاب تبدیل کند.

سه اتفاق ویژه دیگر، به شب دوم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و تیم الاهلی که شرایط خوبی را تجربه نمی کند و در بازی اول با 5 گل مغلوب استقلال شد و برای جبران باید در بازی دوم به پیروزی دست یابد، کارلوس ادواردو بازیکن شباب الاهلی که باید مقابل تیم سابقش الهلال عربستان برود و تقابل  آجی ام کا  -  استقلال تاجیکستان به عنوان دو تیم تازه وارد لیگ قهرمانان آسیا که در گام اول تساوی های ارزشمندی مقابل الهلال و شباب الاهلی کسب کردند اختصاص یافته است.

دیدگاه‌ها