کد خبر : 1749927 | 29 فروردين 1400 ساعت 10:01 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

"حضور در تمام بازی‌ها غیرممکن است"

آرتتا: نباید اینقدر به ساکا و اسمیت‌رو وابسته باشیم

توپچی ها در هفته های اخیر با حضور بوکایو ساکا و امیل اسمیت‌رو، دو ستاره جوان آرسنال، در زمین بسیار موفق‌تر بوده اند تا در زمان غیبت این دو.

آرتتا: نباید اینقدر به ساکا و اسمیت‌رو وابسته باشیم

به گزارش "ورزش سه"، میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، تایید می کند که تیمش بیش از حد به امیل اسمیت‌رو و بوکایو ساکا وابسته است و امیدوار است که توپچی ها بتوانند راهی بیابند که وقتی این دو ستاره در بازی حضور ندارند نیز پیروز شوند.

رکورد آرسنال با حضور دو ستاره جوانش در زمین بسیار موفقیت آمیزتر از نتایجی است که در غیاب این دو گرفته است. ساکا و اسمیت‌رو در پیروزی 4-0 در بازی برگشت برابر اسلاویا پراگ که منجر به صعود توپچی ها به نیمه نهایی لیگ اروپا شد نیز در اوج آمادگی خود بودند.

با توجه به مقطع کنونی فصل و بازی های فشرده و زیادی که آرسنال در پیش دارد، سرمربی آرسنال قصد دارد تا از دو ستاره جوانش محافظت کند و از دیگر بازیکنان تیمش خواسته تا قدم جلو گذاشته و وقتی به ساکا و اسمیت‌رو استراحت می دهد، جای خالی آنها را پر کنند.

 

1592247

 

آرتتا درباره وابستگی آرسنال به اسمیت‌رو و ساکا گفت: "آنها می دانند که بازی کردن در تمام بازی ها غیرممکن است و ما باید این آمار را تغییر دهیم. این کاری است که باید بکنیم. باید برای این مسئله راه حلی بیابیم.

این خیلی چیزها را درباره اینکه در این فصل چه اتفاقی افتاده است، روشن می کند. اگر هشت ماه پیش کسی می گفت ما برای نتیجه گرفتن اینقدر به این بچه ها تکیه خواهیم کرد، می گفتید که پس اوضاع ما خراب است و قرار نیست در یک موقعیت خوب باشیم.

به هر حال واقعیت ما همین است. باید این واقعیت را تغییر دهیم چرا که این به نفع ما نیست."

 

1592245

 

ساکای 19 ساله در فصل 20-2019 تبدیل به بازیکنی ثابت در ترکیب آرسنال شد اما امیل اسمیت‌روی 20 ساله مجبور بود کمی بیشتر برای تحمیل خود به ترکیب اصلی توپچی ها صبور باشد. اسمیت رو در فصل پیش تنها در دو بازی برای آرسنال به میدان رفته بود.

هر دو ستاره جوان آرسنال در طول این فصل یک پله بالاتر رفتند و با رشد و پیشرفتی که داشتند تبدیل به مهره هایی کلیدی در نقشه های آرتتا شدند.

آرسنال از ده مسابقه خود در لیگ برتر با حضور هر دو ستاره جوانش از ابتدای بازی، 22 امتیاز به دست آورده است و در مقابل در 21 بازی که یکی یا هر دوی آنها غایب بوده اند، تنها 23 امتیاز کسب کرده است!

آرسنال اکنون در رده نهم جدول لیگ برتر قرار دارد و 10 امتیاز با تاپ فور و رده ای که آنها را در فصل بعد به چمپیونزلیگ برساند فاصله دارد. این به آن معنا است که موفقیت در لیگ اروپا احتمالا تنها شانس آنها برای حضور در چمپیونزلیگ در فصل بعد است.

توپچی ها امروز در لیگ برتر میزبان فولام هستند.

دیدگاه‌ها