کد خبر : 1750209 | 30 فروردين 1400 ساعت 13:27 | 28.6K بازدید | 12 دیدگاه

در پی پیوستن به سوپرلیگ؛

آنیلی از ریاست اتحادیه باشگاه‌های اروپا استعفا داد

دوازده باشگاهی که برای تاسیس سوپرلیگ اروپا توافق کرده بودند، اتحادیه باشگاه های اروپا را ترک کردند.

آنیلی از ریاست اتحادیه باشگاه‌های اروپا استعفا داد

به گزارش "ورزش سه"، دوازده باشگاه بزرگ اروپایی رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس، در پی تاسیس سوپر جام اروپا، اتحادیه باشگاه های اروپا را ترک کردند.

آندره آ آنیلی، رییس باشگاه یوونتوس، که ریاست اتحادیه باشگاه های اروپا را بر عهده داشت نیز از سمت خود کناره گیری کرد.

یوونتوس روز گذشته اعلام کرد که با پیوستن به سوپرلیگ اروپا موافقت کرده است. تورنمنتی که توسط پانزده باشگاه بسیار ثروتمند اروپا تاسیس شده است و علاوه بر این 15 تیم قرار است 5 تیم دیگر نیز با موفقیت در لیگ های داخلی، سالانه در آن به رقابت بپردازند.

اینتر و میلان دیگر باشگاه های ایتالیایی هستند که به سوپرلیگ اروپا پیوسته اند و این دو تیم نیز به همراه دیگر تیم های سوپرجام از اتحادیه باشگاه های اروپا خارج شدند.

 

1592810

 

آنیلی در نخستین بیانیه ای که درباره سوپر لیگ اروپا منتشر کرد نوشت: "12 باشگاه موسس نماینده میلیاردها طرفدار در سراسر جهان و 99 جام قهرمانی اروپایی هستند. ما در این لحظه حساس گرد هم آمده ایم تا رقابتهای اروپایی را متحول کنیم و بازی مورد علاقه مان را برای آینده بلندمدت در وضعیتی پایدار، به همراه همبستگی روز افزون قرار دهیم و همچنان که برای هواداران و بازیکنان الگوهایی جذاب فراهم می کنیم، جریان منظمی از تیترها و اخبار را نیز در اختیارشان بگذاریم که پاسخگوی شور و اشتیاق آنها به بازی باشد."

 

فلورنتینو پرز، رییس رئال مادرید، به عنوان رییس سوپرلیگ اروپا انتخاب شده است و آنیلی و جوئل گلیزر، یکی از مالکان منچستریونایتد نیز معاونان او خواهند بود.

 

دیدگاه‌ها