کد خبر : 1750568 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 10:52 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک در حباب ایمن

مسابقات کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک تکواندو آسیا در فضای حباب ایمن و با رعایت بالاترین استانداردها به منظور کاهش امکان شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک در حباب ایمن

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، طبق اعلام اتحادیه تکواندو آسیا مسابقات کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک در این قاره قرار است 31 اردیبهشت تا 2 خرداد 1400 (21 تا 23 می 2021) به میزبانی "امان" اردن برگزار شود.

میزبان به منظور برگزاری این رقابت ها پروتکل های ویژه ای را برنامه ریزی کرده است تا این رقابت ها در فضای حباب ایمن و با رعایت بالاترین استانداردها به منظور کاهش امکان شیوع ویروس کرونا پیگیری شود که در صورت مشاهده علائم کووید 19 مثبت بلافاصله اقدامات پیشگیرانه و درمان توسط کمیته برگزاری انجام خواهد شد.

 

پیش از ورود به حباب ایمن تمامی علائم بهداشتی شرکت کنندگان توسط مسئولان پزشکی کنترل خواهد شد که در صورت ابتلا امکان ردیابی و ثبت را به مسئولان می دهد. لازم است تعهدنامه ای مبنی بر همکاری توسط افراد شرکت کننده پیش از حضور امضا شود تا امکان حضور در مسابقات را داشته باشند.

اما بعد از ورود به این حباب خروج یا ترک محل ممنوع است و تنها در شرایط خاص و با امضاء فرم مخصوص این امکان فراهم می شود و حضور مجدد در حباب ایمن به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود. البته شرایط استثنائی در نظر گرفته شده و شرکت کنندگان تنها در صورت نیاز به فوریت های پزشکی (آسیب ها و خستگی) که به هیچ وجه ریسک ابتلاء سایر شرکت کنندگان را به خطر نیندازد، اجازه خروج از این حباب به همراه پزشکی میزبان امکان پذیر است که باید بلافاصله مدارک حضور در بیمارستان معتبر را تحویل دهند. 

 

شرکت کنندگان باید 72 ساعت قبل از پرواز تست کووید 19 را انجام دهند و در سایت فرودگاه ثبت نام کنند؛ تنها با جواب منفی جواز ورود به اردن را دارند.

بعد از ورود، کمیته استقبال حاضر بوده و به شرکت کنندگان بسته هایی شامل راهنمای حضور در رویداد، راهنمای بهداشتی و ایمن و فرم های اقامت در هتل داده خواهد شد. شرایطی برای هر تیم در نظر گرفته شده و افراد ملزم به استفاده از ماسک N95 و دستکش در اتوبوس هستند تا به هتل برسند. افراد پس از رسیدن  به هتل باید تا زمانی که تایید تست کووید 19 از فرودگاه در اختیار هتل قرار بگیرد در اتاق های خود بمانند و در صورت منفی بودن جواب تست با هماهنگی مسئولان قرنطینه پایان پیدا می کند.

 

سهمیه حضور در سالن ها برای جلوگیری از ازدحام قبل از رقابت ها در اختیار افراد قرار می گیرد و نفرات باید با همراه داشتن کارت وارد سالن شوند. همچنین دو سالن برای تمرین تکواندوکاران در نظر گرفته شده است و تعداد محدودی مجاز به حضور هم زمان در سالن هستند.

همچنین تمامی جلسات به صورت مجازی انجام می شود که یک روز قبل دسترسی در اختیار سرپرست تیم قرار می گیرد. 

 

محل برگزاری مسابقات به مساحت 1040 متر مربع و ظرفیت عادی 1200 نفر است که در شرایط کنونی تنها 60 نفر مجاز به حضور در این محل هستند. شرکت در سالن توسط ماموران کنترل و تیم با مربی و پزشک خود در زمان مقرر حاضر می شوند؛ حضور سایر افراد نیاز به هماهنگی دارد.

تیم ملی تکواندو و پاراتکواندو ایران در بخش زنان با 4 نماینده در این رویداد شرکت خواهد کرد تا سهمیه حضور در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو را کسب کند.

دیدگاه‌ها