کد خبر : 1750571 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 11:09 | 19.8K بازدید | 1 دیدگاه

قبل از حکم مشاوره باید نظر من را می‌پرسیدند

صادقی: بعد از آن ماجرا رابطه من و مدیرعامل خراب شد

سرمربی اسبق سایپا با ابراز اینکه هنوز پس از 11 روز جواب پیامک استعفای خود را نگرفته است، به‌نوعی دلخوری خود را از مدیرعامل باشگاه اعلام کرد.

صادقی: بعد از آن ماجرا رابطه من و مدیرعامل خراب شد

 به گزارش"ورزش سه"، ابراهیم صادقی سرمربی مستعفی سایپا درنهایت پس از شکست یک‌بر صفر مقابل سپاهان طبق قراری که با مدیرعامل باشگاه گذاشته بود استعفای خود را از سمت سرمربیگری سایپا اعلام داشت تا از این به بعد محسن بیاتی نیا سکان هدایت نارنجی پوشان را بر عهده بگیرد.


صادقی صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه حاضر شد و به برخی از سوالات مطرح‌شده توسط سعید اکبری مجری این برنامه پاسخ داد که در ادامه آن را می‌خوانیم:

 

*بعد از 21 سال از سایپا جدا شدی، آیا برایت سخت نبود؟
صادقی: خب به‌هرحال از اواخر سال 78 وارد امیدهای سایپا شدم و از سال 79 قرارداد رسمی با این باشگاه منعقد کردم و دیگر تقریباً از روز 22 فروردین از تیم جدا شدم اما فکر می‌کنم قبل از اینکه به این مسئله بپردازیم باید یک تشکر ویژه از حمایت‌های مهندس سلیمانی مدیرعامل گروه و همچنین از همه کارگران زحمتکش گروه خودروسازی سایپا داشته باشم. به‌هرحال روزی که مربی شدم با چند تن از مربیان ازجمله آقای جلالی صحبت کردم که ایشان گفتند این دیگر ته خط است و مثل زمان بازی دیگر نمی‌توانی همیشه باشی. بدان که اگر نتایج خوب حاصل نشود، ممکن است یک روزی از باشگاه کنار گذاشته شوی. اما در این مدت به کاری که در سایپا انجام دادم افتخار می‌کنم، من مثل خیلی از مربیان حال حاضر سالم کارکردم، ضمن اینکه 15 بازیکن از رده‌های پایه وارد بزرگسالان کردم و به‌این‌ترتیب جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر را ساختیم. گرچه کار کردن با جوانان مشکلات خودش را دارد اما درعین‌حال لذت‌بخش است. درهرصورت در سال جدید نتایج خوب نبود، اما از جنبه فوتبالی پیشرفت کردیم. درنهایت طی جلسه‌ای که روز هفدهم فروردین‌ماه با مدیرعامل داشتیم قرار بر این شد که اگر در بازی آخر مقابل سپاهان نتوانستم برنده شوم خودم استعفا دهم که من هم این کار را انجام دادم.

 

*آیا به‌صورت پیامکی این کار را انجام دادید؟
صادقی: بله، پیامک را به آقای سراجی مدیرعامل باشگاه دادم اما با احتساب امروز که 11 روز از تاریخ آن پیامک گذشته هنوز جوابی از سوی ایشان ارسال نشده است.

 

*یعنی از طرف باشگاه پس از استعفا، کسی با شما صحبتی انجام نداده است؟
صادقی: نخیر هنوز هیچ‌کسی از داخل باشگاه با من تماس نگرفته‌ است. همین دیروز هم بدون هماهنگی من یک حکم مشاوره مدیرعامل زدند که فکر می‌کنم اگر جایی می‌خواهید مشاوره شوید لازم است تماسی گرفته شود و اینکه بپرسند آیا وقت  یا اصلا تمایلی دارم. اما نمی‌دانم چرا بدون هیچ تماسی من را به‌عنوان مشاوره مدیرعامل انتخاب کردند که فکر می‌کنم کار قشنگی نباشد و بهتر است قبل از این‌که حکمی برای کسی می‌زنیم، نظر آن‌طرف را هم بپرسیم که آیا وقت دارد و یا شاید اصلا نمی‌خواهد این کار را انجام دهد.

 

*با این توضیحات که شما دادید به نظر می‌رسد که اختلافی بین شما و آقای سراجی وجود دارد.
صادقی: ببینید اختلاف‌نظر که وجود دارد. وقتی شما حدود 20 سال در یک مجموعه فعالیت می‌کنید نمی‌شود همه‌چیز خوب و خوش و خرم باشد ولی خب اختلافات من و مدیرعامل از هفته هشتم و از سرِ زمینِ تمرین شروع شد. البته من دیسیپلین کاری را رعایت کردم، اما خب ایشان ناراحت شدند و دیگر از آن به بعد، رابطه به شکل خوبی پیش نرفت اما همواره احترام بین ما وجود داشت. حتی تا دو ماه آخر هم حمایت‌ها خوب بود، ولی ما نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم که با توجه به همین حق طبیعی مدیریت است که بخواهد تغییراتی را ایجاد کند.

 

1581090

 

*شما در زمان آقای قلعه نویی در تیم ملی حضور داشتید چرا آن تیم در جام ملت‌های آسیا 2007 نتیجه لازم را نگرفت.
صادقی: اتفاقاً ما در آن سال فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذاشتیم اما واقعاً در دیدار مقابل کره دچار بدشانسی شدیم. در همان دیدار مقابل کره جنوبی می‌توانستیم حتی در نود دقیقه برنده بازی باشیم، اما وقتی کار به ضربات پنالتی کشیده شد نتایج دیگر 50 -50 می‌شود و دیگر سرنوشت بازی دست مربی تیم نیست.

 

*چرا به شما در آن تورنمنت جام ملت‌های آسیا 2007 کم بازی رسید؟
صادقی: خب در آن پست که من بازی می‌کردم، بازیکنان شاخص زیادی حضور داشتند. از جواد نکونام که آن زمان در اوساسونا بازی می‌کرد، علی کریمی در بایرن‌مونیخ و آندرانیک تیموریان در بولتون حضور داشتند، ضمن اینکه ایمان مبعلی و جواد کاظمیان، مسعود شجاعی هم از فرم خوبی برخوردار بودند و خیلی کار سخت بود و به همین جهت در اکثر اوقات آقای قلعه نویی سعی می‌کرد یک ربع تا بیست دقیقه آخر به من بازی دهد.

 

*درخصوص علت جدایی پیروز قربانی از سایپا لطفاً توضیح دهید و آیا اینکه گفته می‌شود بدون هماهنگی با شما با باشگاه استقلال مذاکره کرده، باعث ناراحتی شما شده است.
صادقی: اول اینکه باید از زحمات پیروز تشکر کنم. واقعاً در آن مدتی که در تیم حضور داشت با تمام وجود کار می‌کرد و خیلی انرژی گذاشت و حرص خورد. خب با توجه به پتانسیلی که پیروز دارد و ارتباطی که باشگاه استقلال با او برقرار کرد او تمایل داشت به استقلال برود اما در ادامه پشیمان شد و دوباره به تیم برگشت.

 

چرا پشیمان شد؟
واقعاً نمی‌دانم، اما در ادامه کار به‌طور طبیعی درباره مسائل فنی باهم اختلاف‌نظر داشتیم. اما واقعاً با تمام وجود کارش را کرد و این جای قدردانی دارد.


*آیا در بحث جانشینی شما صحبت از آقایی مجیدی و فکری شده بود و اینکه خود آقای مجیدی با شما تماس گرفته بود؟
خیر، آقا فرهاد فقط درباره پیروز با من صحبت کرده بود که اجازه حضور او را در استقلال بگیرد، اما اگر سری به آرشیو رسانه‌ها بزنید می‌بینید که از ابتدای لیگ تا زمانی که من استعفا دادم، از 4 مربی به‌عنوان جانشینان من نام می‌بردند. یک‌بار ساکت الهامی، یک‌بار محمود فکری و سیروس پورموسوی و فرهاد مجیدی، که همین باعث می‌شد تمرکز من و تیم به هم بخورد. از همین‌جا به مدیران عامل باشگاه‌ها می‌خواهم بگویم که اولتیماتوم عملا معنی ندارد. مربی وقتی نتیجه نگیرد بعد از چند هفته جدا می‌شود، اما وقتی شما اولتیماتوم می‌دهید که مثلاً از سه بازی 6 امتیاز نگیرید اخراج می‌شوید، این شروط به مربی حتماً فشار می‌آورد و قطعاً اثرات منفی دارد.

 

*عملکرد تیم‌های ایرانی را در لیگ قهرمانان آسیا چطور می‌بینید؟
صادقی: خب همه تیم‌ها نتایج خوبی را به دست آوردند، اما به نظر من درباره فولاد تا حدی اجحاف شده است، چراکه آن‌ها در حال حاضر فوق‌العاده بازی می‌کنند. شما الآن نفرات این تیم را ببینید. بسیاری از این بازیکنان تا دو سال گذشته در تیم امید ایران بازی می‌کردند و از همین رو معتقدم جواد نکونام مقابل تیم‌هایی مثل السد، العین، النصر عالی کارکرده است. برای مثال بازی شب گذشته حتی می‌توانستند بازی را دو بر صفر ببرند، که پاتوسی در یک صحنه خوب عمل نکرد درمجموع باید به فولاد با توجه به غیبت طولانی‌مدتش در آسیا بیشتر پرداخته شود.

دیدگاه‌ها