کد خبر : 1750790 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 11:19 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

ایران؛ نامزد میزبانی مقدماتی زیر 23 سال آسیا

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا آبان ماه سال جاری در کشورهای مختلف به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

ایران؛ نامزد میزبانی مقدماتی زیر 23 سال آسیا 

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ایران هم برای برگزاری بازی های یکی از گروه ها درخواست میزبانی داده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا این درخواست را پیش تر دریافت کرده است اما فعلا تصمیمی در خصوص اعطای میزبانی یا به عبارتی تعیین میزبان ها نگرفته است. میر شاد ماجدی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در این باره می گوید: کنفدراسیون آسیا اعلام کرده  محل و شرایط برگزاری بازی‌های مقدماتی را بعدا ابلاغ می‌کند. فدراسیون فوتبال هم درخواست میزبانی مرحله مقدماتی را ارائه داده است. این رقابت ها در ۱۱ گروه (۶ گروه در مناطق غرب و مرکز و جنوب - ۵ گروه از شرق و منطقه آ. سه. آن) برگزار می‌شود. ۱۱ تیم صدرنشین به علاوه چهار تیم برتر رده دوم در کنار میزبان، تشکیل دهنده ۱۶ تیم مرحله نهایی خواهند بود. هم چنین  مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا در ماه جولای سال ۲۰۲۲ در ازبکستان برگزار می شود.

 

گفتنی است این دوره از مسابقات تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می شود اما در دوره بعد تیم های برتر به المپیک راه پیدا می کنند. در این دوره از بازی ها بازیکنان متولد 11/10/77 می توانند شرکت داشته باشند اما در دوره بعدی تیم امید با بازیکنان 11/10/79 باید شکل پیدا کند. بر اساس تصمیم قبلی قرار بود تمرینات تیم امید زیر نظر حمید استیلی آغاز شود. هنوز فدراسیون فوتبال جدید در این باره اظهار نظری نداشته است.

دیدگاه‌ها