کد خبر : 1750800 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 12:31 | 300.1K بازدید | 118 دیدگاه

هفته سوم دور برگشت لیگ قهرمانان

یازده طلایی: تیم منتخب ایرانی‌ها در آسیا

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که بازیکنان تیم های ایرانی تلاش ویژه ای برای موفقیت تیمشان انجام دادند.

یازده طلایی: تیم منتخب ایرانی‌ها در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که پرسپولیس با یک پیروزی دیگر، جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد و فولاد و تراکتور نیز با نتیجه مساوی به صعود امیدوار شدند. آبی پوشان پایتخت اگرچه 4-3 به الدحیل باختند اما نمایش هجومی درخشانی داشتند تا سه ستاره خود را در تیم هفته لیگ قهرمانان ببینند. برعکس استقلال، فولاد با عناصر دفاعی اش به تیم هفته رسید و پرسپولیس هم با سه بازیکن در دفاع و دو هافبک، بیشترین سهم را از تیم هفته بُرد.

 

دروازه‌بان :

 


محسن فروزان :محسن فروزان که اولین فصل حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، با انگیزه‌ای بالا به دنبال جاه طلبی در این رقابت و حضور به همراه تیمش در مراحل بالاتر است و این موضوع را به خوبی در عملکردش طی دیدارهای اخیر نشان داده است. جایی که طی سه بازی اخیر بارها با واکنش‌های خود باعث شده مهاجمان رقیب برای دستیابی به گل ناکام بمانند.اوج کار او سیو یک دستی ضربه سر مهاجم النصر بود که فولاد را در بازی نگه داشت .فروزان که حالا آرام و باکیفیت‌تر از گذشته به کار ادامه می‌دهد،توانسته اعتماد جواد نکونام را جلب کند که همین موضوع کار ساده‌ای نیست.

 

 

1593466

 

مدافعان:


سیامک نعمتی: ستاره خط میانی تیم پرسپولیس که پس از دوره کرونا، جزو بهترین بازیکنان این تیم بوده، پس از درخشش در آخرین بازی لیگ برتری پرسپولیس به عنوان دفاع راست، در لیگ قهرمانان به همین منطقه منتقل شد و تا اینجای کار عملکرد مطلوبی را داشته است. نکته مهم درباره نعمتی این است که او توانایی ارسال را دارد و در بازی با الریان نیز از همین راه یک پاس گل داد. نعمتی در بازی با گوآ نرخ ۸۶٪ پاس صحیح را به ثبت رساند و یک پاس کلیدی هم داد و با ۷ دریبل موفق یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود. نکته جالب درباره نعمتی تعداد بالای کنش‌های دفاعی‌اش بود که نشان میدهد او در پست دفاع راست کاملا جا افتاده است.

 

 

1593458

 

سیدجلال حسینی :سیدجلال  که در 39 سالگی آمادگی ویژه‌ای را در این فصل از خود ارائه کرده، دومین گل آسیایی اش را این بار مقابل گوای هند به ثمر رساند. نکته جالب این‌که سیدجلال چهار گل نیز در لیگ برتر زده تا با احتساب این دو گل، به صدر جدول گلزنان پرسپولیس در فصل 1399-1400 صعود کند؛ فصلی که با غیبت مهاجمان گلزن در نیم فصل، سیدجلال و نوراللهی بار هجومی تیم را به دوش کشیدند.حسینی در حالی این آمار فوق العاده را ثبت کرده که باتوجه به جدایی شجاع خلیل زاده، مسئولیت سنگینی را هم در خط دفاعی داشت اما از نظر دفاعی هم درخشان ظاهر شده است.

 

1591131

 

 

مهران موسوی:خط حمله زهردار النصر در فوتبال عربستان زبانزد خاص و عام است و مقابله با حمله ورانی که پتروس برزیلی، عبدالرزاق حمدالله و نورالدین امراباط مراکشی را در اختیار دارد، کار آسانی نیست. مهران موسوی به همراه عارف آغاسی شب خوبی را مقابل تیم قدرتمند النصر داشتند. موسوی با مهار عبدالرزاق حمدالله نامدار، اجازه خودنمایی به این بازیکن را نداد. بازیکنی که فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشت و آقای گل لیگ حرفه ای عربستان شده بود، به حدی مقابل خط دفاعی فولاد ناتوان بود که سرمربی النصر دست به تعویض او زد. موسوی در شب خوبی که سپری کرد، علاوه بر کارهای دفاعی موفق یک پاس کلیدی نیز به هم تیمی هایش داد. او برنده 8 دوئل بود و 3 نبرد هوایی موفق را نیز از بازیکنان النصر برد. مدافع 30 ساله و کرجی خوزستانی ها، از خوب های تیم های ایرانی در خط دفاعی بود.

 

1589694

 

وحید امیری:سومین تجربه حضور در سمت چپ دفاعی در فصل جدید لیگ قهرمانان باز هم با نمایشی بی‌نقص و البته اینبار با میل تهاجمی بالاتر از سوی امیری همراه شد. امیری که با غیبت سعید آقایی در این رقابت‌ها در پست جدید خود نیز درخشیده، در بازی با گوا همکاری جالبی با مهدی ترابی داشت تا این کانال سرخ‌ها اکنون خطرناک‌ترین بخش تهاجمی این تیم علیه رقبا لقب گیرد. امیری البته یک بار هم با حرکتی تکنیکی تا شش قدم دروازه گوا پیش رفت که در لحظه آخر واکنش فوق العاده گلر حریف مانع از شکل‌گیری گلش شد. او با نمایشی که داشته حداقل در مرحله گروهی خیال یحیی را بابت چالش غیبت سعید آقایی راحت کرده تا در این پست نیز بتواند نمره قبولی بگیرد.

 

1591274

 

هافبک :


فرشید اسماعیلی:این هافبک آماده این روزهای استقلال، دیشب  90 دقیقه مقابل خط میانی قدرتمند الدحیل، دوید و جنگید و درست در همان لحظاتی که همگان گمان می‌کردند که او دیگر بریده است و نایی برای دویدن ندارد، حتی می‌توانست دروازه نماینده قطری را باز کند  اما این دفعه شانس با او یار نبود و ضربه محکم و رو پای چپ او با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت تا آه از نهاد او و میلیون‌ها هوادار استقلال بلند شود.او که بازوبند کاپیتانی استقلال را نیز بر بازو بسته بود مثل همیشه در بازیهای آسیایی کیفیت متفاوتی از خود ارائه داده است.او باید در بازی برگشت مقابل الدحیل هم خوب باشد تا بیش از این نظرها را به خود جلب کند.

 

 

1593621

 

کمال کامیابی نیا:کامیابی‌نیا هافبک دفاعی سرخپوشان پایتخت، در دیدار مقابل الریان فیکس بود و از این فرصت استفاده ویژه‌ای کرد و علاوه بر موفقیت در فاز دفاعی، یک گل هم به ثمر رساند؛ گلی که زمینه بازگشت پرسپولیس به بازی را فراهم کرد. بنابراین یحیی گل‌محمدی به این ستاره با انگیزه تیمش میدان داد و کمال نیز دوباره برای تیمش درخشید. او در این بازی ۹ کنش دفاعی داشت و نرخ ۹۳٪ پاس صحیح را به ثبت رساند و در دوئل مهاجمان گوآ سربلند بیرون آمد. نکته جالب درباره کمال این است که به برتری پرسپولیس در توپ های سوم نیز کمک می‌کرد و باعث می‌شد تا قرمزها همچنان در حمله باقی بمانند.

 

1593467

 

مهدی تیکدری: هافبک راست تیم تراکتور بار دیگر درخشید تا همچنان جزو بهترین بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان 2021 باشد. او در بازی با نیروی هوایی عراق، در اکثر دوئل هایی که شرکت کرد به پیروزی رسید و همچنین با 8 قطع توپ، نشان داد که همچنان در کنش های دفاعی نیز بازیکنی طراز اول است. تلاش تیکدری اگرچه منجر به برتری تی تی ها نشد اما او چند موقعیت را برای مهاجمان خلق کرد و با دوندگی بالا، مدافعان الوحده را آزار داد. این بازیکن یک تکل موفق نیز زد و با 30 پاس صحیح، تلاش کرد تا در انتقال تی تی ها از دفاع به حمله نقش آفرینی کند.

 

 

1593119

 

وینگرها:


مهدی ترابی: مهدی ترابی ستاره تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بوده؛ بازیکنی که در سخت‌ترین شرایط به کار سرخ‌ها آمده و ورق را به نفع این تیم برگردانده است. ترابی در ۷۷ دقیقه فرصتی که مقابل گوآ داشت، علاوه بر یک گل و یک پاس گل، چهار موقعیت نیز خلق کرد و نرخ ۸۱٪ پاس صحیح را به ثبت رساند که باتوجه به حضور دائمی او در زمین حریف، عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.او همان مهره گمشده پرسپولیس در نیم فصل اول است که به بار تهاجمی تیم وزن قابل توجهی داده است.

 

1591079


مهدی قایدی: مهاجم جوان و بوشهری استقلال به درخشش در لیگ قهرمانان آسیا ادامه می دهد. اگر او شب گذشته و در مصاف با الدحیل کمی خوش شانس بود، می توانست حداقل یک پاس گل به نام خودش ثبت کند و یا یک ضربه پنالتی را برای استقلال بگیرد. اوج داستان زمانی بود که او با یک دبل لایی، اسماعیل محمد را از جریان بازی خارج کرد ولی فرشید اسماعیلی قدر پاس خوب قایدی را ندانست. مهاجم آبی پوشان در این بازی 3 پاس کلیدی را برای هم تیمی هایش مهیا کرد اما هیچ کدام از آنها به گل تبدیل نشدند. در دقیقه 56 او پس از یک نفوذ به درون محوطه جریمه توسط احمد موسوی سرنگون شد ولی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. 

 

1593613

 

خط حمله:


ارسلان مطهری:ارسلان استقلالی‌ها شب گذشته در حالی در ترکیب ثابت استقلال به میدان رفت که در بازی قبل مقابل الشرطه بازی را از روی نیمکت تماشا کرد، ازاین‌رو از انگیزه بالایی در مقابل الدحیل برخوردار بود و توانست با ارائه یک بازی مؤثر روی هر سه گل استقلال به الدحیل نقش مستقیم داشته باشد. مطهری که به‌شدت به دنبال ثبت اولین گل خود در این رقابت‌ها بود تنها پس از 4 دقیقه از جریان بازی با ضربه سری غیرقابل‌مهار سانتر احمد موسوی را به گل تبدیل کرد. او در ادامه درحالی‌که استقلال دو بر یک از حریف قطری خود عقب افتاده بود با یک پاس عرضی و دقیق به دهانه دروازه به دیاباته پاس گل دوم استقلال را هم به نام خود ثبت کرد. مطهری در ادامه بازی بسیار خوبش پاس گل فرشید اسماعیلی را هم پایه گذاشت.

 

1593560

دیدگاه‌ها