کد خبر : 1751296 | 04 اردیبهشت 1400 ساعت 14:34 | 55.2K بازدید | 34 دیدگاه

ورود پرسپولیس به جمع صدتایی ها (آمار)

شاگردان یحیی گل محمدی با زدن 4 گل به نماینده هند به جمع تیم هایی پیوستند که بیش از 100 گل در آسیا به ثمر رسانده اند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در ادامه روند فوق العاده خود در لیگ قهرمانان آسیا 2021 شب گذشته چهارمین برد متوالی خود در این رقابت ها را کسب کرد. سرخ پوشان موفق شدند گوای هند (میزبان گروه) را با نتیجه چهار بر صفر شکست داده و با 12 امتیاز در آستانه صعود به دور حذفی قرار بگیرند.

 

 پرسپولیس که تا پیش از بازی شب گذشته مقابل گوا 98 گل در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده بود با چهار تایی کردن حریف خود، شمار گل هایش در این رقابت ها را سه رقمی (101) کرد. البته این تیم می‌ توانست در پایان بازی قبل هم به این آمار برسد. اما با توجه به اینکه سه گلی که پرسپولیس در فصل 2009 به شارجه زد به دلیل کنار گذاشتن تیم حریف از جدول رده‌بندی آن سال، حذف شد، تازه بعد از بازی برگشت مقابل گوا در بازی‌های رسمی 100 گله شده است.

 

بهترین خط حمله در میان تیم های ایرانی به تیم سپاهان اختصاص داد؛ تیمی که در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا غایب است. سپاهان 120 گل در آسیا به ثمر رسانده و بالاتر از استقلال 119 گله، در رتبه نخست قرار دارد. البته استقلال با توجه به اینکه حداقل سه بازی دیگر در این دوره از رقابت ها دارد، می تواند رتبه نخست این رده بندی را مال خود کند.

 

به بهانه ورود پرسپولیس به جمع صدتایی ها، نگاهی آماری داریم به گل های زده این تیم در لیگ قهرمانان آسیا:

بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا:
1 –علی علیپور: 10 گل
2 –مهدی طارمی: 8 گل
3 –گادوین منشا: 7 گل
نکته قابل توجه در این رتبه بندی این است که سه گلزن برتر پرسپولیس در حال حاضر جایی در ترکیب این تیم ندارند. علیپور این فصل در ماریتیمو بازی می کند، طارمی با پورتو فصلی درخشان دارد و گادوین منشا هم یکی از گلزنان لیگ بیستم با پیراهن گل گهر سیرجان است.

 

بهترین پاسورهای پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا:
1 –مهدی ترابی 7 پاس گل
2 –علی علیپور 5 پاس گل
3 –وحید امیری 4 پاس گل
علی علیپور با 5 پاس گلی که در آسیا داده، موثرترین پرسپولیسی به شمار می رود که با احتساب 10 گل زده، روی 15 گل سرخ پوشان تاثیر مستقیم گذاشته است.

 

1594540


علی علیپور و مهدی ترابی با 3 گل و 3 پاس گل در کنار هم، بهترین زوج پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا هستند.

دیدگاه‌ها