کد خبر : 1751301 | 04 اردیبهشت 1400 ساعت 15:15 | 135.9K بازدید | 23 دیدگاه

پس از چراغ سبز یوفا به سیتی و PSG

حمله تند فلورنتینو پرز به قطر و امارات!

رئیس رئال مادرید در مصاحبه با نشریه آاس، ضمن دفاع قاطع از سوپرلیگ، به انتقاد شدید از اتحادیه فوتبال اروپا، قطر و امارات پرداخت.

حمله تند فلورنتینو پرز به قطر و امارات!

به گزارش "ورزش سه"، جنجالی ترین اتفاق دنیای فوتبال طی ماه های اخیر جایی رخ داد که 12 باشگاه اروپایی خبر از شکل گیری مسابقاتی به نام سوپرلیگ دادند؛ اتفاقی که عصبانیت نهادهای مختلف از جمله یوفا و فیفا را به همراه داشت اما شاید مهمتر از همه هواداران بودند که به شکل جدی مخالفت خود را با برگزاری این تورنمنت نشان دادند.

 

در واقع همین اعتراضات تاثیر زیادی داشت تا 9 باشگاه انصراف خود را از حضور در سوپرلیگ اروپایی اعلام کرده و پرونده این مسابقات خیلی زود بسته شود. فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید، یکی از حامیان اصلی این پروژه به حساب می آمد و ریاست آن را بر عهده داشت.

او اما همچنان معتقد است این پروژه کاملا منتفی نشده بلکه به حالت تعلیق درآمده و باشگاه های موسس در فکر راهکارهایی برای اصلاح پروژه هستند.

 

 

1594530

 

 

پرز در مصاحبه با نشریه آاس گفت:« سوپرلیگ بهترین پروژه ممکن و برای خارج کردن فوتبال از بحران برنامه ریزی شده است. فوتبال به شکل وخیمی زخمی شده و از لحاظ اقتصادی غرق شده است و معتقدم باید با مقطع کنونی خودش را وفق دهد.

سوپرلیگ بر خلاف تصورات بر ضد لیگ های داخلی نیست و هدفش تزریق پول به فوتبال در همه جای دنیاست. سوپرلیگ باعث جذاب تر شدن فوتبال خواهد شد. معتقدم فرمت جدیدی که یوفا برای لیگ قهرمانان مطرح کرده، حتی از فرمت فعلی هم بهتر نیست، پس چطور می تواند باعث نجات فوتبال شود؟ اگر هم قرار به اجرایش باشد، نباید به 2024 موکول شود.»

 

 

1594532

 

 

پرز ادامه داد:« فقط در بین ماه مارس و می 2020، باشگاه های موسس سوپرلیگ 650 میلیون یورو ضرر اقتصادی متحمل شدند و فصل جاری که کاملا بدون تماشاگر برگزار شده را می توانید حدس بزنید که ضرر اقتصادی چقدر خواهد بود. حدس من چیزی بین 2 تا 3 میلیارد یورو در مجموع است. یا کاری به شکل فوری انجام خواهیم داد یا خیلی از باشگاه ها در این بحران می سوزند.»

 

 

1593763

 

 

چراغ سبز یوفا به سیتی و پی اس جی:« بدون درآمد چه کاری می توان انجام داد؟ از یک سو باید قوانینی مکتوب و جدی برای رعایت فیرپلی مالی وجود داشته باشد تا رقابت پایاپای باشد و بتوانیم با باشگاه هایی مثل سیتی و پی اس جی که یک دولت پشت خود دارند مبارزه کنیم و از سوی دیگر می بینم که رئیس یوفا چند روز پیش به این دو باشگاه چراغ سبز نشان داده است که قوانین را سبک تر خواهد کرد تا دلسوزان فوتبال(دولت های قطر و امارات) بتوانند پول بیشتری برای کمک تزریق کنند.

رفتار چفرین ناسالم بود. به خصوص که او رئیس موسسه ای است که فوتبال و ارزش هایش را حمایت می کند. کاری که کرد توهین و تهدید بود. از خشم او تعجب کردیم. 

رئال مادرید سه منبع درآمد دارد؛ اسپانسرها، حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی. می توانید به من بگویید در شرایط فعلی وقتی دولتی پشت رئال مادرید نیست، چطور می خواهیم با سیتی و پی اس جی رقابت کنیم؟ طبعا فضا به سود این باشگاه ها یا باشگاه هایی که مالک مولتی میلیاردر دارند(چلسی)، خواهد شد.»

 

 

1593300

 

 

پشیمانی از ارائه طرح سوپرلیگ:« خیر؛ چون در هر صورت باید به شکلی از آن رونمایی می کردیم و واکنش افرادی که در حال حاضر در حال سود بردن از فوتبال هستند هم تغییری نمی کرد.

سه سالی بود که روی این پروژه کار می کردیم و به خوبی روی آن تحقیق کرده بودیم. برنامه پروژه ما جلب توجه هواداران بود و این کار پول بیشتری برای همه به ارمغان می آورد. هم برای باشگاه های بزرگ و هم برای باشگاه های متوسط و کوچک.

رئیس یوفا در ژانویه در مورد سوپر لیگ هشدار داد. می خواستیم در مورد جزئیات با آنها صحبت کنیم اما به ما فرصت ندادند. جنبشی هماهنگ بر ضد ما به راه افتاد که تا به حال شبیه آن را ندیده بودیم. مجبور شدیم به دادگاه برویم و دادگاه حکمی داد که گویای همه چیز است. به دستور دادگاه، فیفا و یوفا و فدراسیون ها از انتشار هر گونه بیانیه یا اظهار نظر یا واکنشی که منجر به جلوگیری از راه اندازی سوپر لیگ می شد، منع شده بودند. از نظر من این پروژه سلطه یوفا را پایان می داد اما با این وجود رئیس یوفا شروع به تهدید ما کرد. این حرکات برخلاف برگزاری مسابقات آزاد در اتحادیه اروپا است و این یک مشکل جدی است.»

 

 

علت عدم دعوت از بایرن، پی اس جی و دورتموند:« دلایل زیادی داشت. در مورد بایرن آنها در پروسه تغییرات مدیریتی بودند و در مورد پاری سن ژرمن نیز می خواستیم بعدا به آنها بگوییم زیرا این 12 تیم سال ها بود که در کنار هم فعالیت می کردند ولی قرار بود هر دو باشگاهی که نام بردید به سوپر لیگ دعوت شوند.»

 

 

1593168

 

 

جرایم سنگین برای تیم های انصراف داده:« نمی خواهم جزئیات قراردادمان را افشا کنم اما باشگاه ها نمی توانند از این تورنمنت بروند. برخی زیر فشار مجبور شدند که بگویند می روند اما این پروژه یا چیزی شبیه به آن اجرا خواهد شد و امیدوارم این اتفاق به زودی بیافتد.»

 

سابقه بد چلسی، سیتی و پی اس جی تیم های حاضر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در رعایت فیرپلی مالی:« نمی خواهم کسی را قضاوت کنم اما می گویم که نگرانم. نه به خاطر اتفاقی که افتاده بلکه به خاطر اتفاقاتی که ممکن است بیافتد. اگر مالکان ثروتمند بتوانند پولی نامحدود به فوتبال تزریق کنند، رقابت با آنها سخت است. باید مشخص شود در آمد این باشگاه ها از کجاست. »

 

دیدگاه‌ها