کد خبر : 1751469 | 05 اردیبهشت 1400 ساعت 09:35 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

خط و نشان رییس یوفا؛

چفرین: نمی‌توانید با ثروت‌تان سنت‌ها و تاریخ را بخرید

الکساندر چفرین، رییس یوفا، تایید کرد که 12 باشگاه موسس سوپرلیگ مجازات خواهند شد.

چفرین: نمی‌توانید با ثروت‌تان سنت‌ها و تاریخ را بخرید

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر چفرین با اعلام اینکه 12 باشگاه موسس سوپرلیگ مجازات خواهند شد، سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس را که همچنان بر ایده ایجاد سوپرلیگ پافشاری می کنند، به نادان هایی که به صاف بودن زمین معتقدند تشبیه کرد و همچنین گفت که در برابر باشگاه های انگلیسی که از سوپرلیگ کنار کشیدند ملایمت به خرج داده خواهد شد.

 

1594823

 

منچسترسیتی، چلسی، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال و تاتنهام پس از مواجه شدند با اعتراضات شدید از سوی اهالی فوتبال از سوپرلیگ کنار کشیدند و این اقدام عملا پروژه سوپرلیگ را با شکست مواجه کرد.

پیشبینی می شود که سه باشگاه مادرید، بارسا و یووه با شدیدترین مجازات ها رو به رو خواهند شد که می تواند شامل محرومیت از چمپیونزلیگ در فصل بعد نیز باشد.

چفرین گفت: "همه باید به خاطر کاری را که انجام داده اند با عواقبی رو به رو شوند و ما نمی توانیم وانمود کنیم که اتفاقی نیفتاده است. شما نمی توانید چنین کاری انجام دهید و بعد بگویید: "من مجازات شده ام چرا که همه از من متنفر هستند.

آنها به خاطر کارهای دیگری دچار مشکل نشده اند و خوشان مقصر هستند. کاری که آنها انجام دادند درست نیست و در چند روز آینده خواهیم دید که چه کاری باید انجام دهیم.

 

1594824

 

اما برای من این تفاوت واضحی بین باشگاه های انگلیس و شش باشگاه دیگر وجود دارد. آنها اول از همه کنار کشیدند و تایید کردند که مرتکب اشتباه شده اند. بزرگ‌منشی زیادی می طلبد که اعتراف کنید من اشتباه کردم.

برای من این 12 تیم به سه گروه تقسیم می شوند؛ شش تیم انگلیسی که اول از همه کنار کشیدند، آن سه تیم دیگر (اتلتیکو مادرید، میلان و اینتر) که بعدا کنار کشیدند و آن گروه دیگری که فکر می کنند زمین صاف است و سوپرلیگ هنوز وجود دارد!

و تفاوت بزرگی بین اینها وجود دارد. اما همه باید در برابر کاری که کردند مسئول باشند. اینکه به چه شکلی، خواهیم دید.

نمی خواهم بگویم روند انضباطی اما باید روشن باشد که همه باید به طریقی متفاوت مسئولیت کارشان را بپذیرند و با عواقبش رو به رو شوند. آیا انضباطی است؟ آیا تصمیم کمیته اجرایی است؟ خواهیم دید. هنوز برای گفتنش خیلی زود است. "

 

1594857

 

آنیلی، رییس یوونتوس، یکی از همکاران نزدیک چفرین در تنظیم فرمت جدید چمپوینزلیگ بود. آنیلی علاوه بر اینکه ریاست اتحادیه باشگاه های اروپا را برعهده داشت، از دوستان نزدیک چفرین نیز به حساب می آمد و رییس یوفا قرار بود در سخنرانی خود برای اعلام فرمت جدید چمپیونزلیگ از او تشکر کند.

اما تنها ساعاتی پیش از جلسه یوفا، سوپرلیگ اعلام وجود کرد تا همه برنامه های چفرین بهم بریزد. رییس یوفا در هفته گذشته صحبت های تندی علیه روسای باشگاه های یاغی و مخصوصا آنیلی انجام داده و حتی او را "مار" خوانده بود.

چفرین درباره روزهای سختی که در هفته گذشته از سر گذراند گفت: "بسیار پر استرس بود. احساس می کردم که من  را داخل یک ماشین لباسشویی گذاشته اند. روز شنبه با هشت ساعت رانندگی از کشورم به سوییس رفتم. همه چیز را اماده کرده بودم تا درباره اصلاحات چمپیونزلیگ صحبت کنم.

حتی قرار بود از آنیلی تشکر کنم. از آن موقع چهار بار متن سخنرانی ام را عوض کردم. آنها چیزهایی را آماده کرده بودند که به من درباره‌شان چیزی نگفته بودند. آنیلی به دروغ به من می گفت "این حقیقت ندارد... حقیقت ندارد." در پایان اما این اتفاق افتاد و من باید علنا بگویم که چه اتفاقی افتاد."

 

1594858

 

چفرین ادامه داد: "این تلاش مشترک نشان داد که همه چیز برای فروش نیست، نشان داد که شما نمی توانید با میلیاردها ثروتتان بیایید و بگویید "من اهمیتی به سنت ها، به تاریخ و به چیزهایی که دوستشان دارید، نمی دهم، چرا که به اندازه کافی پول دارم که همه این چیزها را بخرم". نه به هیچ وجه! این اتفاق نمی افتد."

 

 

 

دیدگاه‌ها