کد خبر : 1751525 | 05 اردیبهشت 1400 ساعت 14:22 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

آیا فوتبال ساحلی به جام جهانی بر می گردد؟

شهریاری: تاج به ما قول داد کمک کند

پریا شهریاری، رئیس کمیته فوتبال ساحلی در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از مسابقات جام جهانی در برنامه سلام صبح بخیر توضیحات جدیدی را ارایه داد.

شهریاری: تاج به ما قول داد کمک کند

به گزارش "ورزش سه"، او دراین خصوص گفت: قرار بود در اسفند ماه 1399 مسابقات جام جهانی برگزار شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای ( 2بار) مسابقات را به تعویق انداخت و در نهایت نامه ای را در یافت کردیم که AFC خودش تصمیم گیری می کند کدام تیم های برای جام جهانی 2021 حضور خواهند داشت. سریعا نامه ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال و سوال کردیم نحوه انتخاب تیم ها از سوی شما چیست و درخواست شفاف سازی داشتیم. متاسفانه تا الان هیچ پاسخی از سوی AFCدریافت نکردیم.

 

وی درادامه صحبت ها به تماس هایش با مهدی تاج اشاره کرد و گفت: با تماس‌هایی که با مهدی تاج و دیگر دوستان در کمیته فوتبال ساحلی و فوتسال آسیا داشتیم، اعلام کردند بر اساس دو معیار بررسی صورت می‌گیرد تا کدام تیم ها در جام جهانی روسیه حضور داشته باشند. گزینه اول بر اساس آخرین نتایج مسابقات که در سال 2019 ( ما نتیجه نگرفتیم) بود. گزینه دوم بر اساس نتایج تیم های ملی که درمسابقات سال 2015( ایران مقام سوم را کسب کرد)، در سال 2017 (ایران مقام قهرمانی را کسب کرد) و در سال 2019 (ایران مقام ششم را کسب کرد) به دست آوردند ، بررسی می شوند. تا جایی که با کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی در تماس بودیم، از ابتدا به ما گفتند ایران جزء تیم های صعود کننده است اگر بر اساس گزینه دو، انتخاب صورت بگیرد. جمع امتیازات تیم ها را بررسی کردند تا مشخص شود که بر اساس رنکینگ منتشر شده هر دوره از مسابقات که در وب سایت AFC وجود دارد، روی کاغذ تیم ژاپن اول، تیم ایران دوم و عمان سوم هستند و جواز حضور در بازیه ای جام جهانی را کسب می کنند اما با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ژاپن، امارات و عمان راهی این مسابقات خواهند شد. پس از پیگیری متوجه شدیم اعضای کمیته نیز در جریان این انتخاب نیستند.به هر صورت طی صحبت هایی که با تاج داشتیم و هم چنین در محاسباتی که انجام شد تصور می  کردیم ایران حتما جز سهمیه های آسیا است. تاج هم از تصمیم گرفته شده خیلی متعجب بود. احساس می‌کنم در جلسات هم این شفاف سازی نشده، تاج گفت که پیگیر این موضوع است. حتی گفت نامه‌ای تهیه کنید و به ما هم مشورتی دادند. از او خواستیم با توجه به اینکه نایب رئیس AFC هم است و می‌دانم می‌تواند کمک زیادی کند تا حق ایران را زنده کنیم. این قول را به ما داد که پیگیری کند. در جلسه هم حضور داشتم. این ابهام برای همه ما وجود دارد که چطور این اتفاق افتاد. تمام اسناد و مدارک فرستاده شده و پاسخی هنوز از سوی AFC دریافت نکردیم.

دیدگاه‌ها