کد خبر : 1751540 | 05 اردیبهشت 1400 ساعت 15:26 | 84.1K بازدید | 33 دیدگاه

رسانه‌های قطری پشت هافبک ایرانی در آمدند

علی کریمی- استقلال؛ گزارش یک جنگ پرماجرا (عکس)

علی کریمی بازیکن ایرانی الدحیل، در دو جدال با تیم سابقش استقلال، عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و الدحیل به فاصله کمتر از 3 روز دو بار در استادیوم الجوهرة به مصاف هم رفتند که سهم تیم قطری 4 امتیاز حاصل از یک پیروزی و یک تساوی بود و استقلال هم با کسب یک امتیاز، جایگاه دوم جدول را همچنان حفظ کرد.
علی کریمی بازیکن ایرانی الدحیل که در این دو بازی 180 دقیقه مقابل تیم سابقش استقلال قرار گرفته بود، نمرات قابل قبولی را کسب کرد هر چند او با بدشانسی در بازی دوم، مرتکب یک خطای پنالتی ناخواسته شد که می توان گفت در آن صحنه، فرشید اسماعیلی با تیزهوشی این پنالتی را از داور و کریمی گرفت.


کریمی که در دو فصل گذشته لیگ برتر ایران یکی از مهره های کارآمد و کلیدی استقلال بود، در تابستان از جمع آبی پوشان جدا و راهی قطر اس سی شد که پس از درخشش در این تیم، به صورت قرضی و تا پایان فصل راهی الدحیل شد و اتفاقا در این مدت یکی از مهره های اصلی و بدون جانشین تیم صبری لموشی بوده است.

 

1594943

 

1594944

 


کریمی در بازی شب گذشته مقابل استقلال 78 بار تو را لمس کرد که آمار بالایی محسوب می شود. او 85 درصد از پاس هایش را به درستی به مقصد رساند و در 9 کار دفاعی نیز مشارکت داشت. پیروزی در 5 نبرد تن به تن نیز خلاصه عملکرد کریمی در بازی برگشت مقابل استقلال است.

 

1594945

هافبک اسبق استقلال که در فصل گذشته نمایش دلپذیری در ترکیب آبی‌ها داشت، اینبار با دست سرنوشت در تیم مقابل قرار گرفت و دو 90 دقیقه پرماجرا را به پایان رساند. یک برد و یک تساوی برای الدحیل.

 


او در بازی رفت 83 درصد از پاس هایش صحیح بودند و 5 پاس بلند موفق نیز به هم تیمی هایش رساند. یک شوت بیرون چارچوب و 4 دوئل موفق خلاصه عملکرد کریمی است که با کسب نمره 6.5 او را جزو بهترین های تیمش در بازی با استقلال قرار داد.
به هر شکل کریمی در بازی شب گذشته مانع از بازی سازی آرش رضاوند شد به نحوی که مجیدی مجبور به تعویض این بازیکن شد. فرشید اسماعیلی نیز با وجود گرفتن یک خطای پنالتی در بازی دیشب، نمره چندان خوبی دریافت نکرد که علت آن، دست برتری الدحیل و کریمی در میانه میدان بود.

 

 

1594946

او نقش میانجی تیمش را برای دوری از حاشیه برابر استقلال را در این صحنه ثبت کرد. بازی پربرخورد دو تیم که در نهایت اما اینبار با تساوی همراه شد تا هر دو تیم طی دو بازی باقیمانده به دنبال صدرنشینی و صعود از این مرحله باشند.

 

 

 


کریمی در این 4 بازی به صورت کامل برای الدحیل به میدان رفته و شاید خستگی ناشی از بازی های متوالی و پشت سرهم، منجر به از دست رفتن تمرکز کریمی در صحنه خطای پنالتی شد. به هر حال کریمی در بازی برگشت 2 پاس کلیدی نیز به هم تیمی هایش داد و عملکرد قابل قبولی مقابل تیم سابقش داشت و همین بدون نوسان بدون کریمی منجر به این مسئله شده است که صبری لموشی او را به یکی از ستون های اصلی تیمش تبدیل کرده است.

 

1594947

 

 

دیدگاه‌ها