کد خبر : 1751688 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 12:09 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

آسیب دیدگی‌ها بیش از حد معمول بود

کوروش باقری: تیم وزنه‌برداری موفق عمل نکرد

قهرمان سابق وزنه برداری جهان گفت: تیم وزنه‌برداری ما در قهرمانی آسیا موفق عمل نکرد و آسیب‌دیدگی بیش از حد معمول وزنه‌برداران نیز جای بررسی دارد.

کوروش باقری: تیم وزنه‌برداری موفق عمل نکرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، کوروش باقری درباره  عملکرد تیم ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان بیان کرد: این مسابقات ابعاد مختلفی داشت و بخشی از آن کسب سهمیه بود و کادرفنی پیش از اعزام به قهرمانی آسیا نیز عنوان کرد اولویتشان این است که سهمیه را کامل کنند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد به اما و اگر کشیده شد. در بخش تیمی هم چهارم شدیم.

او ادامه داد: البته ما بیشتر در اوزان غیر المپیکی قوی بودیم  و چهار نفر در اوزان غیر المپیکی 89 و 102 داشتیم. به لحاظ رکوردی به غیر از یکی، دو نفر مانند رسول معتمدی سایر افراد رکوردهای نسبتا پایینی داشتند. المپیکی های ما هم  نتوانستند سهمیه بگیرند در حالی که انتظار این بود رکوردهای بالاتری داشته باشند. البته در مورد رکورد فقط ایرانی ها این وضعیت را نداشتند و وزنه بردار چین در دسته 96 کیلوگرم خوب کار نکرد. در دسته 102 کیلوگرم هم وزنه بردار قطر خیلی عالی وزنه نزد و از آن طرف رسول معتمدی خیلی خوب کار کرد.

 

*آسیب دیدگی بیش از حد معمول جای بررسی دارد
باقری با اشاره به آسیب دیدگی زیاد وزنه برداران ایران گفت: آسیب دیدگی در حین مسابقه زیاد بود. آسیب دیدگی در ورزش قهرمانی وجود دارد و اصلا این مسئله قابل کتمان نیست اما اتاق فکری در فدراسیون باید این آسیب دیدگی بیش از حد معمول را بررسی کند. البته این هم مهم است در این اتاق فکر چه کسانی هستند که این کار را انجام می‌دهند. البته تاکید می‌کنم آسیب‌دیدگی امر بدهی است اما به این شدت و تعداد بالا نیاز به بررسی دارد و افراد متخصص و کسانی که در وزنه برداری برنامه نویس هستند، بررسی کنند که مشکل کجا است. من به برخواه خسته نباشید می گویم قطعا باید توضیحاتی داشته باشد و شاید نکاتی بداند که بتواند ما در جریان بگذارد. در کل به نظرم بخش مردان موفق عمل نکردیم و امیدوارم وزارت ورزش ارزیابی دقیق تری داشته باشد وزنه برداری بیشتر از این متضرر نشود. 

 

*بانوان نسبت به گذشته وزنه بردارتر شده‌اند

سرمربی سابق تیم ملی ایران در مورد عملکرد تیم پنح نفره زنان ایران  تصریح کرد: برخلاف برخی ها که می گویند چون آخر می‌شویم، در مسابقات شرکت نکنیم بهتر است به نظرم خوب است شرکت کنیم و به نظرم وضعیت بهتری در بانوان داشتیم. رکوردها ارتقا پیدا کرده بود. البته می توان ایراداتی در انتخاب وزن ها گرفت و می شد در دسته 81 کیلوگرم بهتر عمل کرد. به نظرم در بخش بانوان به نسبت گذشته سطح رکوردها بالا آمده  و  از لحاظ تکنیک نیز وزنه بردارتر شده اند. در کل عملکردشان تا حدودی قابل دفاع است.

 

*اینکه سهراب یا کیانوش پس از گرفتن سهمیه بتوانند خودشان را بازیابی کنند مهم است 

قهرمان سابق جهان در مورد عملکرد سهراب مرادی گفت: سهراب مرادی 33 سال سن دارد و طبیعی است محتاط تر کار کند مخصوصا اینکه مصدومیت سنگینی هم پشت سر گذاشته است البته وزنه بردار چین هم خوب نبود. نکته مهم این است که مربیان با دانش همیشه دو، سه ماه قبل از المپیک در یک میدانی، وزنه برداران خود را شرکت می دهند و یک شبه المپیک در انتخاب وزنه و به چالش کشیدن وزنه برداران  در انتخاب وزنه های سنگین  ایجاد می کنند. اما در مورد برای سهراب  و کیانوش که هنوز درگیر سهمیه هستند، تمرکز آنها روی گرفتن سهمیه است  و اگر در المپیک هم حضور پیدا کنند، این مسئله می تواند تاثیر منفی بگذارد. این خیلی مهم است که سهمیه گرفتند بتوانند در این سه ماه خودشان را تا المپیک بازیابی کنند.

دیدگاه‌ها