کد خبر : 1751924 | 07 اردیبهشت 1400 ساعت 11:47 | 15.6K بازدید | 2 دیدگاه

رئال مادرید-چلسی؛

برای رسیدن به فینال؛ امید رئال به رکورد کورتوا

تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید، 390 دقیقه است که دروازه خود را بسته نگه داشته است.

برای رسیدن به فینال؛ امید رئال به رکورد کورتوا

به گزارش "ورزش سه"، آخرین کسی که موفق به گل زدن به تیبو کورتوا شد، اسکار مینگسا، ستاره جوان بارسا، در ال کلاسیکو بود. از آن زمان به بعد 390 دقیقه است که دروازه رئال مادرید باز نشده است. دروازه بان بلژیکی هنوز امیدوار است که بتواند جام زامورا را در این فصل از آن خود کند.

کورتوا امشب در نیمه نهایی چمپیونزلیگ و در دیدار برابر چلسی، تیمی که چهار سال در آن بازی کرد، آزمون سختی برای محافظت از دروازه و افزایش رکورد خود در پیش دارد.

رئال مادرید امروز در والدبباس میزبان چلسی است. آبی ها در حالی پا به این بازی می گذارند که رکورد شگفت انگیزی با توماس توخل به دست آورده اند؛ در 21 بازی با هدایت سرمربی آلمانی، چلسی در 16 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است.

 

1595530

 

رئال مادرید نیز از سوی دیگر با داشتن کورتوا درون دروازه قادر به رقابت با آبی های لندن است؛ از دقیقه 60 ال کلاسیکو که مینگسا توانست بازی را 2-1 کند، دروازه بان سپیدپوشان مادرید دیگر گلی دریافت نکرده است.

کورتوا بیشترین سهم را در این موفقیت رئالی ها در بسته نگه داشتن دروازه دارد، مخصوصا که او توانست در بازی برابر بتیس چند سیو خوب داشته باشد و ضربه سر بهترین گلزن این تیم را نیز مهار کند.

کورتوا توانسته از 24 ضربه در چارچوب 22 ضربه را مهار کند و تنها افت رئال مادرید در ماه های گذشته و بحران مصدومیتی که این تیم با آن دست به گریبان بود، مانع از آن شده که اکنون پیشتاز رقابت بر سر کسب جام زامورا باشد.

 

1595531

 

او تا اینجا در 33 بازی 24 گل دریافت کرده است، به طور متوسط 0.73 گل در هر بازی. او در جدول بهترین گلزنان لالیگا سوم است و در فاصله ای نزدیک با بونو با متوسط 0.72 گل در هر بازی در رده دوم قرار دارد و فاصله اندکی نیز با یان اوبلاک در رده نخست دارد. اوبلاک در 33 بازی 22 گل دریافت کرده است، متوسط 0.67 گل در هر بازی.

کسب عنوان بهترین دروازه بان لالیگا هنوز در دسترس کورتوا است. دروازه بان بلژیکی پیش از این سه بار این عنوان را به دست آورده سات؛ دو بار با اتلتیکو و یک بار با پیراهن رئال مادرید. باید دید که در پنج بازی باقی مانده از این فصل در لالیگا، که همچنین مشخص کننده قهرمانی رئال مادرید نیز خواهد بود، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 

1595533

 

در چمپیونزلیگ اما کورتوا آنقدرها هم موفق نبوده؛ دروازه بان مادرید در 10 بازی 11 گل دریافت کرده است. از این تعداد 9 گل را کورتوا در مرحله گروهی این رقابت ها دریافت کرده است.

اکنون نوبت به چلسی رسیده است؛ تیمی که دروازه بان بلژیکی گذشته ای با آن دارد. در تابستان سال 2011 تیم خنک کورتوا را در ازای دریافت 9 میلیون یورو به چلسی فرستاد، تقریبا بلافاصله چلسی کورتوا را به صورت قرضی به اتلتیکو مادرید فرستاد. جای که دروازه بان بلژیکی مجبور شد سه سال صبر کند تا پیتر چک برای حضور او در چلسی جا بازی کند.

در تابستان 2014 کورتوا بالاخره به چلسی بازگشت و چهار سال درون دروازه آبی ها ایستاد. او در لندن دو بار قهرمان لیگ برتر شد، یک عنوان قهرمانی در FA Cup به دست آورد و یک قهرمانی در جام حذفی و سپس درخواست کرد تا از چلسی جدا شده و به رئال مادرید بپیوندد...

 

دیدگاه‌ها