کد خبر : 1752248 | 09 اردیبهشت 1400 ساعت 00:00 | 123.5K بازدید | 380 دیدگاه

در صورت صعود به یک هشتم نهایی ACL

شما حریف مورد علاقه تیم محبوبتان را مشخص کنید

در صورتی که تیم مورد علاقه شما (استقلال، پرسپولیس و تراکتور) به مرحله بعد صعود کنند، دوست دارید تیم شما با چه حریفی روبرو شود؟

شما حریف مورد علاقه تیم محبوبتان را مشخص کنید

به گزارش "ورزش سه"، دور پایانی از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از فردا آغاز می شود تا تکلیف 3 گروه این بازی ها مشخص شده و وضعیت دو گروه دیگر نیز در بازی های جمعه و بامداد شنبه تعیین شود.


تاکنون از میان تیم های ایرانی تنها صعود پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده و فولاد نیز از دور رقابت ها کنار رفته است. از میان تراکتور و استقلال دو تیم تحت شرایط خاصی می توانند همزمان به دور بعدی صعود کنند و البته احتمال حذف دو تیم نیز وجود دارد.


پرسپولیس در صورت صعود به عنوان تیم نخست گروه خود، در 5 حالت از 10 حالت ممکن، با تیمی از گروه استقلال روبرو می شود. در دو حالت با تیم دوم گروه B و در یک حالت با تیم نخست گروه B (گروه تراکتور) روبرو می شود. سرخپوشان در دو حالت دیگر  با تیم های اول گروه های A و D روبرو می شوند. استقلال و تراکتور نیز در موقعیت مشابه قرار دارند و در 10 حالت مختلف می توانند با تیم های متفاوتی روبرو شوند.


اما با توجه به وضعیت جدول گروه های پنج گانه، اکنون در گروه A تیم الهلال با 10 امتیاز، در گروه B تراکتور با 7 امتیاز، در گروه C الدحیل با 8 امتیاز، در گروه D النصر با 8 امتیاز و در گروه E الوحده با 10 امتیاز تیم های دوم گروه های خود محسوب می شوند. از آنجایی که الوحده در بازی پایانی خود باید به مصاف گوا برود و در گروه یک نیز استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان که هر دو 10 امتیازی هستند حتی با یک مساوی در دیدارهای پایانی خود نیز راهی مرحله بعد می شوند، پس به نظر می رسد روی کاغذ شانس اینکه از گروه های A و E تیم های دوم راهی مرحله بعد شوند، بسیار زیاد است.


پس با در نظر گرفتن این شرایط که از میان 3 تیم دوم برتر گروه ها که قرار است به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، دو تیم از گروه های A و E باشند، پس سهمیه سوم و پایانی از میان یکی از گروه های  B,C,D خواهد بود.


تمام متن زیر با این پیش فرض خواهد بود که از میان سه تیمی که در گروه هایشان دوم شوند و بتوانند به مرحله بعد صعود کنند، دو مورد آن از گروه های A و E باشند و جدال برای کسب سهمیه پایانی میان تیم های گروه های  B,C,D باشد:

 

* حریف مورد علاقه پرسپولیس چه تیمی است؟


پرسپولیس اکنون روی کاغذ هم شانس صعود به عنوان تیم اول را دارد و هم تیم دوم. اگر شاگردان گل محمدی به عنوان تیم اول صعود کنند و آن پیش فرض که تیم های دوم گروه های A و E به دور بعد صعود کنند، پرسپولیس حتما با یک تیم سرگروه روبرو می شود. 


در این حالت، سرخپوشان باید با یکی از تیم های صدرنشین سه گروه A,C,D روبرو شوند. در حال حاضر استقلال تاجیکستان، استقلال تهران و السد قطر تیم های هستند که پرسپولیس می تواند با آنها روبرو شود که البته می تواند در هفته پایانی جای این سه تیم به ترتیب با الهلال عربستان، الدحیل قطر یا الاهلی عربستان و یا النصر عربستان عوض شود. پس پرسپولیس در صورت صعود به عنوان تیم اول، باید به مصاف یکی از این تیم ها برود.


باید این نکته را یادآوری کرد که اگر پرسپولیس با تیم اول گروه A روبرو شود، در تک بازی مرحله یک هشتم نهایی میهمان خواهد بود و در صورت روبرو شدن با یکی از تیم های اول گروه های C,D این شاگردان گل محمدی خواهند بود که در آن مسابقه میزبانی را برعهده خواهند داشت.


 در حالت دیگر اگر پرسپولیس به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یابد، فقط با تیم اول گروه B یعنی الشارجه امارات روبرو می شود. 


پس پرسپولیس در دو حالت به مصاف یکی از این تیم ها می رود:


1- اگر به عنوان تیم اول صعود کند: استقلال تاجیکستان، استقلال تهران، السد قطر، الهلال عربستان، الدحیل قطر، الاهلی عربستان یا النصر عربستان


2- اگر به عنوان تیم دوم صعود کند: الشارجه امارات

 

1595336

 

* استقلال با چه تیمی روبرو می شود؟


چنانچه استقلال به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شود، یا با تیم دوم گروه A روبرو می شود و یا با تیم اول گروه E. تیم هایی که استقلال در صورت صعود به عنوان تیم اول با آنها روبرو می شود، گزینه های کمتری است. شاگردان مجیدی از بین استقلال تاجیکستان یا الهلال عربستان از گروه A و یا از بین الوحده امارات یا پرسپولیس ایران با یکی از آنها روبرو خواهند شد.


اما اگر استقلال به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود، تنها یک قرعه خواهد داشت و آن هم تیم نخست گروه اول است که از بین الهلال عربستان یا استقلال تاجیکستان خواهد بود.


پس استقلال در دو حالت به مصاف یکی از این تیم ها می رود:


1- اگر به عنوان تیم اول صعود کند: استقلال تاجیکستان، الهلال عربستان، پرسپولیس ایران یا الوحده امارات


2- اگر به عنوان تیم دوم صعود کند: استقلال تاجیکستان یا الهلال عربستان

 

1595810

 

* حریف احتمالی تراکتور در صورت صعود چه تیمی است؟


تراکتور برخلاف سرخابی ها، تنها می تواند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود و اصلا حق انتخابی ندارد. آنها در صورت صعود فقط با تیم اول گروه D یعنی النصر یا السد قطر روبرو می شوند. البته تبریزی ها برای صعود کار سختی دارند. باید حتما در گروه سوم که استقلال در آن حضور دارد، از میان بازی های استقلال با الشرطه و الدحیل با الاهلی حتما حداقل یکی از آنها با نتیجه مساوی به پایان برسد و تراکتور خودش نیز از سد الشارجه عبور کند.


البته یک حالت دیگر نیز وجود دارد که حتی اگر نتایج ذکر شده مطابق میل تراکتور رقم بخورد و از دیدارهای گروه استقلال حداقل یک بازی مساوی شود، باز هم تراکتور به مرحله صعود نکند و آن شکست السد از النصر با اختلاف یک گل است و در صورت رخ دادن این اتفاق، تراکتور باید حتما با اختلاف بیش از یک گل موفق به شکست الشارجه شود تا با تفاضل گل بهتر نسبت به السد، راهی مرحله بعد شود.


پس تراکتور در یک حالت به مصاف یکی از این تیم ها می رود:


1- به عنوان تیم دوم صعود کند: السد قطر یا النصر عربستان

 

به هر حال احتمال تقابل نمایندگان ایران با حریفانشان به صورت احتمالی و از روی شانس های صعود ذکر شد. باید این نکته را متذکر شد که حالت های دیگری نیز وجود دارد از جمله شکست الهلال و استقلال تاجیکستان در بازی پایانی یا شکست الوحده از گوا است که در آن صورت، استقلال و تراکتور در صورت پیروزی در بازی پایانی، به صورت همزمان می توانند به مرحله بعد صعود کنند که این احتمالات به دلیل شانس پایین رخ دادن و همچنین طولانی شدن این گزارش، ذکر نشدند.


در نهایت شما هواداران استقلال، پرسپولیس و تراکتور می توانید نظرات خود را برای ما ارسال و اعلام کنید که در صورت صعود تیم مورد علاقه تان به دور بعد، دوست دارید با کدامیک از تیم های ذکر شده روبرو شوید؟ نظراتتان را ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن به نمایش دربیاید.

 

1595358

دیدگاه‌ها