کد خبر : 1752733 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 10:02 | 108.2K بازدید | 12 دیدگاه

مدعیان یک‌ماه پیش- شکست خوردگان بزرگ امروز

غولهایی که از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند

رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیای سال 2021-2020 برگزار شد و تیم هایی از دور مسابقات کنار رفتند که ماه ها زمان نیاز دارند تا با این واقعیت کنار بیایند.

غولهایی که از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند

به گزارش "ورزش سه"، مهم ترین تفاوت رقابت های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 40 تیمی شدن این مسابقات بود که سبب شد یک گروه به گروه های 4 گانه ای که در سال های گذشته به آن عادت کرده بودیم، اضافه شود؛ یعنی در فصل جدید مسابقات به جای 16 تیم با 20 تیم پیگیری شد. با همین قانون بود که تیم هایی نظیر گوآی هند یا نیروی هوایی عراق که بیشتر در ای اف سی کاپ آسیا فرصت حضور و عرض اندام پیدا می کردند، به بالاترین سطح رقابت باشگاهی آسیا راه پیدا کردند.


 البته که این تصمیم پیامدهایی هم به همراه داشت که می توان از بزرگ‎‌ترین تبعات آن به حذف تیم های سرشناس قاره اشاره کرد.


در ادامه این مطلب به 4 تیمی اشاره می کنیم که برای قهرمانی به مسابقات وارد شدند، ولی حالا با شکستی باورنکردنی، راهی جز امیدواری به آینده ندارند.

 

الدحیل؛ ضربه ای که ستاره به قطری‌ها زد 
الدحیل شروع خوبی در رقابت ها داشت و تساوی در هفته دوم برابر الاهلی هم با 4 امتیازی که شاگردان صبری لاموشی مقابل استقلال کسب کردند، به دست فراموشی سپرده شد. اشتباه جبران ناپذیر قرمزپوشان قطری اما در هفته پنجم مقابل الشرطه رخ داد؛ جایی که آنها مقابل عراقی های حذف شده شکست خوردند و با توجه به پیروزی استقلال در مقابل الشرطه، برای صدرنشینی راهی جز بردن الاهلی نداشتند. این اتفاق خیلی هم دور از دسترس نبود و پس از اینکه مایکل اولونگا با یک ضربه مهارناپذیر از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه الاهلی را باز کرد، فقط کافی بود که چند دقیقه بعد کاری به مراتب ساده تر را انجام بدهد و با پنالتی اختلاف را به 2 برساند؛ این کار اما انجام نشد و ضربه این بازیکن کنیایی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد تا نماینده عربستان که به بازی برگشته بود و امیدوارانه کار را دنبال می کرد، چند دقیقه بعد گل تساوی را بزند. 

 

1596845


این بازی که یکی از مهیج ترین نبردهای لیگ قهرمانان آسیا طی سال های اخیر بود، در 15 دقیقه انتهایی بسیار سریع دنبال شد، چون تساوی منجر به حذف هر دو تیم می شد و درنهایت هم این اتفاق رخ داد و وقتی داور سوت پایان این بازی عجیب و تماشایی را به صدا درآورد، بازیکنان هر دو تیم روی زمین افتادند و افسوس بازی هایی را می خوردند که می توانست در هفته پایانی سرنوشت را طور دیگری برای آنها رقم بزند. با این ناکامی الدحیلی که پس از صعود به رقابت های لیگ ستارگان قطر در سال 2010 توانسته 7 مرتبه در این رقابت ها قهرمان شود، همچنان در حسرت قهرمانی آسیا باقی ماند. این تیم چند مرتبه در سال های قبل به سد پرسپولیس خورد و قرمزها عامل اصلی ناکامی این تیم می شدند و امسال در گروهی که استقلال در آن حضور داشت، مجوز صعود نگرفتند تا یکی از بزرگ ترین ناکامان جام لقب بگیرند. 

 

الاهلی؛ نشد که نشد 
نماینده عربستان با شرایط بسیار بدی وارد مسابقات شد و تنها امید این تیم حضور لارنسیو ریجکمپ سرمربی جدید رومانیایی تیم بود. البته این تیم متمول عربستانی که بازیکنان گران قیمتی در ترکیبش دارد، اینقدر طی یکی دو سال اخیر دست به تغییر سرمربی زده که می توان گفت برای بازیکنان این تیم هم تغییر سرمربی اتفاق آنچنان عجیبی به شمار نمی رود. آنها بازی ها را با باخت عجیب 5 بر 2 مقابل استقلال تهران که در آن مسابقه درخشان ظاهر شد، آغاز کردند. تساوی برابر الدحیل کمی آنها را امیدوار کرد و با دو پیروزی برابر الشرطه 7 امتیازی شدند و به جدول بازگشتند. مصاف این تیم با استقلال در هفته پنجم با تساوی بدون گل تمام شد تا آنها برای صعود نیاز به پیروزی برابر الدحیل داشته باشند؛ دیداری که به طور کامل در مورد آن توضیح دادیم و تساوی یک بر یک در آن نه به کار الدحیل آمد و نه الاهلی. با این تساوی نماینده سبزپوش عربستان که در لیگ شرایط بسیار بدی دارد و در رتبه 9 ام قرار گرفته، 9 امتیازی شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به الدحیل مسابقات را در رتبه سوم تمام کرد، تا یکی دیگر از ناکامان بزرگ لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد. نائب قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا و  قهرمان 4 دوره لیگ عربستان، از عناوین مهم این تیم عربستانی به شمار می روند که همچنان مقام قهرمانی آسیا برای آنها دور از دسترس باقی ماند؛ حداقل تا سال آینده و ایجاد تغییراتی که مدیران این تیم به آن عادت کرده اند.

 

1596846

 

السد؛ تفاوت لیگ ستارگان و لیگ قهرمانان 
بی شک سخت ترین گروه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گروه چهارم این مسابقات بود؛ جایی که قهرمان بلامنازع لیگ ستارگان قطر در کنار النصر عربستان، فولاد خوزستان و الوحدات اردن برای صعود تلاش می کردند. برای شاگردان ژاوی که آخرین شکست‌شان در بازی های رسمی در مقابل پرسپولیس و در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا رقم خورده بود، فصل جدید این مسابقات جایی بود برای جبران ناکامی سال های گذشته و کسب سومین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا. آنها امسال برای 15 امین مرتبه قهرمان لیگ داخلی شدند ولی انتظار آنها از ژاوی کسب سومین قهرمانی آسیا بوده و هست و حالا این ناکامی که در شب حذف دیگر تیم بزرگ قطر یعنی الدحیل قطعی شد، تبعات آن را برای کادر فنی السد بیشتر هم خواهد کرد. 

 

1596847


السد اگر کمی خوش شانس بود می توانست با 10 امتیازی که کسب کرده بود، به عنوان یکی از سه تیم برتر به دور بعدی راه پیدا کند. اگر الهلال موفق برتری مقابل شباب الاهلی می‌شد، باتوجه به تساوی در دیدار الدحیل - الاهلی، السد راهی مرحله بعدی می‌شد اما این اتفاق رخ نداد تا علاوه بر این دو تیم بزرگ فوتبال آسیا، السد هم ناکام دیگر کسب تساوی در این مسابقه لقب بگیرد و الهلال با 10 امتیاز به عنوان یکی از سه تیم برتر به مرحله پلی آف راه پیدا کرد.


ژاوی البته  همچنان می تواند نسبت به اتفاقات داوری دیدار برابر النصر که در پایان با شکست 2 بر 1 تیمش همراه شد، شکایت داشته باشد و ناکامی تیمش را با تصمیمات عجیب داوران دیدار برابر نماینده عربستان توجیه کند ولی ...

 

الریان؛ ضعیف ترین تیم مدعی حذف شده 
الریان با خرید بازیکنانی نظیر شجاع خلیل زاده از پرسپولیس و یاسین براهیمی ستاره سابق پورتو و از همه مهم تر استخدام لوران بلان مربی سابق پاریسن ژرمن آمده بود تا معادلات قهرمانی آسیا را در سال جدید آنطور که خودش می خواهد رقم بزند و حداقل تا مراحل بالا صعود کند، اما این تیم نمایشی ضعیف در مسابقات داشت و با 2 مساوی و 4 شکست به کار خودش پایان داد؛ نتیجه ای که شاید بدبین ترین هوادار الریان هم تصورش را نمی کرد. این ناکامی شاید آغازی بر ایجاد تغییرات دوباره در تیمی باشد که با کسب هشت عنوان قهرمانی در لیگ ستارگان قطر، در آسیا به دنبال دست و پا کردن نامی برای خود است.

 

1596848

دیدگاه‌ها