کد خبر : 1753062 | 12 اردیبهشت 1400 ساعت 22:55 | 143.1K بازدید | 3 دیدگاه

رکورد خیره کننده مهاجم ایرانی در ماریتیمو؛

علیپور از همه پرتغال بیشتر دوید

مهاجم ایرانی تیم ماریتیمو طی هفته های اخیر نمایش بسیار خوبی داشته است. او در بازی هفته سی ام مقابل براگا یک رکورد جالب توجه به جای گذاشت.

علیپور از همه پرتغال بیشتر دوید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ماریتیمو طی هفته های اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده و با گذر از منطقه خطر، بعد از مدت ها در حاشیه امنیت قرار گرفته است. یکی از چهره های تاثیر گذار این تیم در مقطع کنونی علی علیپور است که پس از تغییر سرمربی، فرصت حضور بیشتری را پیدا کرده و به همین واسطه توانسته توانایی هایش را به نمایش بگذارد.

 

علیپور چند هفته پیش در گفت و گویی مفصل در خصوص شرایط خود در پرتغال صحبت کرده بود؛ در بخشی از این گفت و گو، این بازیکن با اشاره به تغییر سرمربی در ماریتیمو گفته بود: "در زمان مربی قبلی من در پست وینگر بازی می کردم. از وقتی که مربی سوم آمد و با او صحبت کردم خدا را شکر در پست اصلی ام به من بازی می دهد. خدا لطف کرد و به شرایط آرمانی رسیدم. توکلم به خداست و آینده روشنی را می بینم."

 

از همین مقطع بود که علیپور به چهره ای محبوب و تعیین کننده در نزد هواداران ماریتیمو تبدیل شد. ماریتیمو طی 6 هفته ای که مهاجم ایرانی اش را به ترکیب اضافه کرده، صاحب 4 برد شده و در 2 بازی شکست خورده است. سهم علیپور علاوه بر یک گل و پاس گل در این مقطع از رقابت ها، تاثیر بالایش در برنامه های تاکتیکی خولیو ولاسکوئز است که از او بازیکنی کاملا در خدمت تیم ساخته است. 

 

 

1597396

 

علی علیپور پس از حضور سرمربی جدید (خولیو ولاسکوئز، سومین سرمربی ماریتیمو در این فصل است.) به جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش دست پیدا کرده و طی 6 هفته اخیر در کنار امیر عابدزاده به صورت فیکس به میدان رفته است.

 

 

علیپور در طول 30 بازی این فصل در 22 بازی به میدان رفته است. پیش از حضور ولاسکوئز اما معمولا شاهد حضور او در میدان به صورت بازیکن تعویضی بودیم و علیپور از فرصت کافی برای نشان دادن توانایی های خود برخوردار نبود. با تغییر سرمربی اما ورق برای مهاجم ایرانی ماریتیمو برگشت؛ این اتفاق در بهترین زمان ممکن رخ داد؛ در روزهای سخت و پر استرسی که هواداران ماریتیمو نگران سقوط تیم شان هستند، علی علیپور توانسته خود را به عنوان ستاره ای نشان دهد که می توان روی او در چنین موقعیت های خطرناکی با خیال راحت حساب باز کرد.

 

گلزنی در تقابل 6 امتیازی هفته بیست و ششم لیگ برتر پرتغال در برابر فارنسه که اولین گل فصل علیپور بود، به نقطه شروع این روزهای خوب تبدیل شد که تا همین الان هم ادامه دارد. یک هفته بعد با پاس گل طلایی علی علیپور ماریتیمو به یک برد شیرین دیگر دست یافت و این روند، شرایطی را به وجود آورد که در حال حاضر ماریتیمو 4 امتیاز از منطقه خطر فاصله پیدا کرده است.

 

علی علیپور جزو مهاجمانی است که علاوه بر حساسیت و تمرکز بر روی اجرای وظایف تهاجمی (گلزنی و پاس گل و انجام تاکتیک های تهاجمی) در انجام برخی از وظایف جانبی از جمله برگشتن به زمین خودی برای کمک به خط دفاعی و همچنین یاری رساندن به بازیکنان خط میانی در لحظاتی که شاهد گره خوردن بازی هستیم نیز بسیار چشمگیر عمل می کند. حضور سرمربی ای چون ولاسکوئز که چنین توانایی هایی را در علیپور دیده باعث شده تا او طی 6 بازی فیکس باشد و تیمش هم در مسیر بسیار خوبی قرار بگیرد.

 

 

1597398

 

با پاس گل علی علیپور ماریتیمو مقابل ریوه آ به سه امتیازی حیاتی و ارزشمند دست یافت .

 

 

علیپور بعد از بازی با بنفیکا در خصوص انجام این وظایف جانبی در دوران سرمربی جدید چندی پیش گفته بود: "سرمربی ماموریت ویژه ای به من داده بود و باید در دفاع به همراه شماره 6 به عقب بر می گشتم و در برخی از صحنه ها تا هجده قدم خودی عقب می کشیدم. در حمله هم سعی می کردم حضور خوبی داشته باشم. بدون شک اگر سرمربی از من راضی نبود تعویضم می کرد."

 

این نشان می دهد که سرمربی جدید به خوبی توانسته از توانایی های علیپور استفاده کند و این بازیکن هم به خوبی موفق شده آن چه که سرمربی از او می خواهد را در زمین بازی اجرا کند. در همین راستا، در ادامه این روند خوب این هفته ماریتیمو مقابل براگا شاهد رقم خوردن رکوردی شگفت انگیز از سوی علی علیپور بودیم؛ در شبی که ماریتیمو توانست تیم چهارم جدول رده بندی سوپر لیگ پرتغال را شکست دهد، مهاجم ایرانی این تیم 14 کیلومتر در زمین دوندگی داشت.

 

 

1597397

 

علی علیپور در این بازی (ماریتیمو 1 - براگا 0) یکی از موثرترین بازیکنان تیمش بود؛ او 14 کیلومتر در زمین بازی دوید که بیشترین مقدار در بین بازیکنان لیگ پرتغال در هفته سی ام بود.

 

 

علی علیپور در بازی با براگا به عنوان یک مهاجم گل نزد و پاس گل هم نداد اما به عنوان یک بازیکن، چهره ای موفق و تاثیر گذار در ترکیب تیمش بود که در برد بزرگ ماریتیمو سهم داشت. او در این بازی 13.280 کیلومتر دوید که بیشترین میزان دوندگی بازیکنان در هفته سی ام لیگ پرتغال بود. ماریتیمو در این بازی، مهاجمی را در ترکیب خود داشت که با دوندگی های بی امان خود تمرکز و توان را از مدافعان حریف گرفت و در آن سوی میدان با حضورهای به موقع در یک سوم خودی، به هم تیمی هایش در خط دفاعی توان و قدرت بیشتری بخشید.

 

1597400

 

بر اساس اطلاعات ثبت شده توسط جی پی اس باشگاه ماریتیمو، مطابق تصویری که مشاهده می کنید، علی علیپور 13.280 کیلومتر در جریان بازی با براگا در زمین بازی دویده است.

 

دیدگاه‌ها