کد خبر : 1753487 | 15 اردیبهشت 1400 ساعت 13:25 | 10.7K بازدید | 3 دیدگاه

با بند جدایی در صورت پیشنهاد مربیگری از بارسا

ادعای AS: ژاوی تا 2023 در السد می ماند

برخلاف اخبار رسانه های عربی مبنی بر جدایی اسطوره بارسا از فوتبال قطر، روزنامه AS اسپانیا می گوید انتهای این هفته، قرارداد ژاوی و السد تا سال 2023 تمدید می شود.

ادعای AS: ژاوی تا 2023 در السد می ماند

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست السد در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، شایعات زیادی درخصوص ادامه همکاری این باشگاه با سرمربی اسپانیایی خود مطرح شد و حتی گمانه زنی ها درباره انتخاب جانشین برای ژاوی نیز در صدر اخبار منطقه قرار گرفت. در حالیکه از روی ویتوریا سرمربی سابق النصر به عنوان یکی از کاندیداهای جایگزینی ژاوی نام برده می شد، اما اکنون روزنامه AS اسپانیا با رد تمامی شایعات مربوط به اخراج ژاوی، مدعی شده است که قرارداد این مربی حتی در پایان هفته نیز تمدید خواهد شد.


روزنامه AS اسپانیا در این زمینه نوشته است: ژاوی هرناندز و کادر فنی اش این هفته قرارداد خود را تا 30 ژوئن 2023 با السد تمدید می کنند. این قرارداد قبلاً تنظیم شده و فقط منتظر امضای ژاوی است که طی روزهای آینده نیز رسمی می شود. قراردادی که او را برای دو فصل آینده در این باشگاه قطری حفظ می کند، اما در این قرارداد بندی تحت عنوان "بند بارسلونا" وجود دارد که به موجب آن در صورت ارائه پیشنهاد از سوی بلوگرانا، ژاوی می تواند به صورت خودکار و رایگان راهی بارسلونا شود.
این روزنامه در ادامه نوشته است: ژاوی و السد مدتی بود که در مورد تمدید قرارداد با یکدیگر مذاکره می کردند، اما این مربی اسپانیایی بود که از مدیران السد کمی زمان برای تصمیم گیری درخواست کرد. در اصل ژاوی می خواست فقط یک سال دیگر قراردادش را تمدید کند اما پافشاری های مدیران السد منجر به این شد تا او یک قرارداد دو ساله را با این تیم امضا کند خصوصاً اینکه این کشور قصد دارد جام جهانی 2022 را برگزار کند و حضور ژاوی به عنوان سفیر فوتبال قطر مسئله مهمی برای این کشور است.


در نهایت بازیکن افسانه ای بلوگرانا پذیرفت که قراردادش را به مدت دو سال دیگر با السد تمدید کند، اما با حفظ بند پیشنهاد بارسلونا که در صورت نیاز این باشگاه به خدمات ژاوی، او بدون هیچ گونه دردسری بتواند دوحه را به مقصد کاتالونیا ترک کند. البته این تمدید دو ساله بقیه کادرفنی وی را نیز شامل می شود، اما در مورد دستیاران ژاوی نیازی به استفاده از بند استثنایی برای آزادی آنها نیست.

 

1598115

 


سران السد ژاوی را مرد ایده آل برای هدایت باشگاه در سالهای آینده می دانند. این مربی در فصل دوم خود، عناوین برجسته ای کسب کرده و موفق شد در لیگ ستارگان قطر چهار هفته زودتر و بدون شکست، عنوان قهرمانی را مسجل کند. با این حال، حذف از لیگ قهرمانان آسیا باعث ناامیدی در این زمینه شد. جایی که آنها به دلیل تفاضل گل از صعود به دور بعدی بازماندند. آن هم در شرایطی که یک سرقت بزرگ در دیدار پایانی مقابل النصر برای تیم ژاوی رخ داد و یک آفساید اشتباه مانع از تک به تک شدن نام تائه هی کره ای با دروازه النصر شد. در صورتی که این فرصت به گل تبدیل می شد، به معنای صعود السد به دور دوم بود.


به هر حال این شکست و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، نقشه راه السد را تغییر نداده است. در تاریخ 9 می یک رویداد بزرگ دیگر در انتظار السد است. آنها در مرحله نیمه نهایی جام امیر مقابل العربی قرار می گیرند. در صورت پیروزی، این چهارمین فینال برای تیم ژاوی در این فصل خواهد بود (آنها قبلاً در سه بازی قبلی برنده شده اند).


بنابراین، برای آغاز رابطه ژاوی و بارسلونا، باید کمی بیشتر صبر کرد. لازم به یادآوری است که نام ژاوی در مبارزات انتخاباتی، به ویژه بین ویکتور فونت و خوآن لاپورتا بر زبان همه نامزدها بود. ژاوی که تصمیم گرفت به طور فعال در انتخابات شرکت نکند، در نهایت به مرکز چندین بحث داغ بین نامزدها تبدیل شد.


در هفته های اخیر نام او دوباره به عنوان بهترین گزینه برای جایگزینی کومان بر روی نیمکت بارسلونا همراه بود اما واضح است که تمدید قریب الوقوع او با السد، درها را برای حضور او در بارسا حداقل برای فصل آینده خواهد بست. خبری که مستقیماً روی مربی هلندی تأثیر می گذارد که می تواند با خیال راحت چهار بازی باقیمانده را پشت سر بگذارد و اطمینان حاصل کند که تداومش بر روی نیمکت بارسا، تقریباً برای یک سال دیگر تضمین شده است.
در هر صورت، کاملاً واضح است که ژاوی اجازه نمی دهد بار دیگر فرصت حضور در بارسا از دست برود. او قبلاً یک سال و نیم پیش و پس از حضور اسکار گراو مدیر اجرایی بارسا و اریک آبیدال  در دوحه ، پیشنهاد حضور در بارسلونا را رد کرده بود. علت این تصمیم ژاوی، زود بودن موعد حضور او در بارسا و نداشتن تجربه کافی بود.

 

او در تابستان گذشته نیز پیشنهاد حضور در بارسلونا را رد کرده بود چرا که معتقد بود پروژه او با حضور جوزپ بارتومئو راه به جایی نمی برد. با این حال، اکنون و پس از دو سال هدایت السد و با کسب شش عنوان قهرمانی، ژاوی فکر می کند که کاملاً آماده است تا فرماندهی و چالش های یک کشتی اقیانوس پیمای بزرگ را به عهده بگیرد.

 

دیدگاه‌ها