کد خبر : 1753881 | 17 اردیبهشت 1400 ساعت 21:48 | 17.7K بازدید | 1 دیدگاه

اولین نبرد پس از جدایی؛

مسی-سوارز؛ ملاقات دوستان در نبرد قهرمانی

دیدار روز شنبه بارسلونا و اتلتیکو مادرید صحنه دیدار مجدد لیونل مسی، کاپیتان بارسا، و لوییس سوارز، مهاجم اروگوئه ای اتلتیکو، خواهد بود.

مسی-سوارز؛ ملاقات دوستان در نبرد قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی و لوییس سوارز که بیرون از زمین فوتبال دوستان نزدیک یکدیگر هستند، از زمانی که سوارز در تابستان گذشته نوکمپ را به مقصد اتلتیکو ترک کرد، دیگر با یکدیگر مواجه نشده اند. این دو ستاره اهل امریکای جنوبی درشش سالی که در بارسا با یکدیگر هم بازی بودند، روی هم رفته در به ثمر رسیدن 478 گل برای بلوگرنا نقش داشتند.

هیچ فوتبالیستی در جهان وجود ندارد که بیشتر از لوییس سوارز به لیونل مسی پاس گل داده باشد. ستاره اروگوئه ای در شش سالی که در بارسلونا گذراند، از همان نخستین بازی که در کنار مسی پا به زمین گذاشت رابطه ای فوق العاده با کاپیتان کاپیتان آرژانتینی بلوگرانا بر قرار کرد و در آن مدت 47 پاس گل به شماره 10 کاتالان ها داد.

 

1598779

 

در همین حال مسی نیز در آن سال ها 39 پاس گل به سوارز داد و این زوج در مجموع رد به ثمر رسیدن 478 گل در طول حضور مشترک خود در نیوکمپ نقش داشتند. آنها با هم 13 جام از جمله چهار قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در چمپیونزلیگ را بالای سر بردند.

با توجه به همه آن گذشته باشکوه، غیرممکن است که در دیدار فردای دو تیم بارسلونا و اتلتیکو، وقتی که مسی و سوارز این بار به عنوان رقیب به مصاف یکدیگر می روند، به این موفقیت های مشترک فکر نکنیم. علاوه بر این دو تیم در جدال برای کسب قهرمانی در لالیکا شانه به شانه یکدیگر در صدر جدول قرار دارند. تنها چهار بازی دیگر به پایان این فصل باقی مانده و بدون شک جدال در نوکمپ یکی از بزرگترین بازی های فصل و تعیین کننده سرنوشت قهرمانی خواهد بود.

 

بازیکنانی با کیفیتی تاریخی

این دو بازیکن هر دو در صدر لیست بهترین گلزنان تاریخ باشگاه بارسلونا حضور دارند. مسی با بیش از 700 گل، که 280 گل را در دوران سوارز به ثمر رسانده، گلزن برتر کاتالان ها است. در حالی که سوارز با 198 گل زده دراین فهرست سوم است. تنها لازلو کوبالا، دیگر اسطوره کاتالان ها است که در بین این دو قرار گرفته است و این امر نشان می دهد که حضور این دو ستاره تا چه حد در نوکمپ حیاتی و تاثیرگذار بوده است. آنها به اعداد و ارقامی دست یافتند که تقریباً 70 سال بود دیده نشده بود و از نام های برجسته دیگری مانند سزار رودریگز بهتر عمل کردند.

 

1598784

 

مسی و سوارز؛ رابطه ای فراتر از فوتبال

رابطه مسی و سوارز فراتر از زمین بازی است.  این دو در بارسلونا با یکدیگر همسایه بودند و بچه های‌شان با هم به یک مدرسه می رفتند. خانواده هایشان اوقات فراغت خود را در کنار هم می گذراندند و حتی وقتی بارسا بازی نداشت از پیاده‌روی در کنار دریا لذت می بردند.

اکنون اما آنتوان گریزمان است که پس از پیوستن به بارسا در سال 2019، جای سوارز را گرفته و با مسی روابط دوستاای برقرار کرده است.

در 24 سپتامبر سال 2020 بود که همکاری درخشان سوارز با بارسلونا به پایان رسید و باشگاه کاتالان پیشنهاد انتقال او به اتلتیکو مادرید را پذیرفت. در پایتخت اسپانیا شماره 9 همچنان نشان داده که گلزنی در خون او است. او در حالی پا به دیدار برابر بارسا می گذارد که فقط چند گل از مسی در جدول گلزنان لالیگا عقب تر است. او از زمان جدایی از بلوگرنا یک ذره هم افت نکرده و همچنان یکی از کشنده ترین مهاجمان فوتبال جهان است. آنچه واضح است این است که این بازیکنان آنقدر استعداد دارند که با بالاتر رفتن سن‌شان هم همچنان می توانند به عنوان فوق ستاره بازی کنند.

 

1598781

 

جستجوی مسی برای یافتن زوجی جدید در بارسلونا

مسی این فصل هم همچنان به تاثیرگذاری همیشه اش بوده اما هنوز نتوانسته پس از جدای ستاره اروگوئه ای در خط حمله بارسا متحدی مانند سوارز بیابد والبته شاید اصلا یافتن کسی شبیه به سوارز و ساختن رابطه ای مثل آنچه مسی با او داشت، غیرممکن باشد.

حتی در گذشته هم دنی آلوس (با 42 پاس گل) و آندرس اینیستا (با 37 پاس گل) نتوانستند به پای سوارز (با 47 پاس گل) و کاری که او در کنار مسی انجام می داد، برسند.

 

با وجودی که مسی فردا در کنار مهاجمان دیگری بازی خواهد کرد، اما قادر خواهد بود تا از گفتگو با بهترین مهاجمی که در طول دوران فوتبالش در کنارش قرار گرفت، در کنار زمین لذت ببرد. ستاره ای که اکنون مسی با او رفاقتی تمام‌نشدنی دارد.

این دو دوست صمیمی اما باید حداقل برای 90 دقیقه احساسات خود را کنار بگذارند چرا که برای اولین بار از زمانی که بارسلونا و شرایط آنها را مجبور به جدایی کرد، به عنوان رقیب در برابر یکدیگر خواهند ایستاد.

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا


This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها