کد خبر : 1754352 | 20 اردیبهشت 1400 ساعت 00:10 | 122.8K بازدید | 142 دیدگاه

رقبا به نفع استقلال، استقلال به سود رقبا

استقلال 0 – ذوب آهن 2؛ بزرگترین فرصت سوزی فصل

در شبی که سپاهان و پرسپولیس با تساوی در بازی بزرگ هفته بهترین فرصت کاهش اختلاف را در اختیار استقلال قرار داده بودند، شاگردان مجیدی مقابل ذوب آهن شکست خوردند.

استقلال 0 – ذوب آهن 2؛ بزرگترین فرصت سوزی فصل

به گزارش ورزش سه"، در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر، استقلال در استادیوم آزادی در حالی به مصاف ذوب آهن رفت که تساوی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان، این فرصت را در اختیار آبی پوشان قرار داده بود تا با پیروزی مقابل ذوب آهن انتهای جدولی، فاصله خود با صدر را کاهش دهند.


اما در همان آغاز بازی این ذوب آهن بود که شوک بزرگی را به استقلال وارد کرد که تا پایان بازی نتوانست از آن خارج شود. ارسال حقدوست به روی دروازه با ضربه سر وحید محمدزاده همراه شد و ضربه این بازیکن در حالی که به نظر می رسید از سرعت کافی برخوردار نبود، در حالی وارد دروازه شد که مظاهری تنها نظاره گرد توپ بود.


در ادامه استقلالی ها نتوانستند از شوک گل دقایق اولیه خارج شوند و در نیمه نخست بجز یکی دو موقعیت نصفه و نیمه، فرصت خطرناکی را به روی دروازه خلق نکردند تا بازی در نیمه اول با یک گل به سود ذوبی ها به پایان برسد.


در آغاز نیمه دوم و با حضور ارسلان مطهری، قوای تهاجمی استقلال افزایش داد. آبی پوشان چندین و چند فرصت گلزنی را خلق کردند که شهاب گردان مانع بزرگی در برابر ارسلان مطهری بود. ثانیه هایی پس از فرصت سوزی بزرگ مطهری، حقدوست با یک توپگیری در میانه میدان، روز خوبش را تکمیل کرد و با یک پاس خوب برای میلاد جهانی، فرصتی را برای این بازیکن مهیا کرد که شوت پشت محوطه جریمه این بازیکن وارد دروازه استقلال شد تا در میان شگفتی همگان، ذوب آهن 2 بر صفر از حریف خود پیش بیفتد.


در ادامه نیز شیخ دیاباته و ارسلان مطهری چندین فرصت خوب گلزنی را از دست دادند و شاگردان مجیدی در راه باز کردن دروازه ناکام بودند تا بازی با همان نتیجه دو بر صفر به سود ذوب آهن به پایان برسد. استقلال با این شکست بدموقع، بهترین فرصت را برای کاهش فاصله با صدر از دست داد. فرصت بزرگی که شاید در پایان فصل باعث حسرت مجیدی و هواداران استقلال شود.


بازی از هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر؛ یکشنبه: 19/02/1400 ؛ ساعت: 22:15
استادیوم: آزادی تهران / بدون تماشاگر
داور: رضا عادل / کمک ها: محمدرضا منصوری – مهدی الوندی / داور چهارم: امیر ایار / ناظر داوری: محسن ترکی

 

1599740

 

ترکیب استقلال:


رشید مظاهری
سید احمد موسوی
سیاوش یزدانی
عارف غلامی
محمد نادری
مسعود ریگی (90+1: سعید مهری)
هروویه میلیچ (65- آرمان رمضانی)
سبحان خاقانی (53- ارسلان مطهری)
آرش رضاوند (46- مهدی مهدی پور)
شیخ دیاباته
مهدی قایدی


سرمربی: فرهاد مجیدی

 

1599709

 

ترکیب ذوب آهن:


شهاب گردان 
وحید محمدزاده
عبدالله حسینی
میلاد جهانی (75- علی خدادادی)
مسعود ابراهیم زاده
رضا محمود آبادی (46- سیدمحمد قریشی)
پیمان رنجبری (90+3: دارکو بیدوف)
محمدعلی کاظمی
سینا اسدبیگی
محمد سلطانی مهر

مجتبی حق دوست (86- مهرداد قنبری)


سرمربی: مجتبی حسینی

 

1599711

 

کارت زرد:


رضا محمود آبادی (15) پیمان رنجبری (45) محمد علی کاظمی (51) محمد سلطانی مهر (75)

آرش رضاوند (24)

 

شرح گل :


استقلال صفر – ذوب آهن یک (دقیقه 6: وحید محمد زاده): یک ضربه خطا چسبیده به خط طولی زمین برای ذوب آهن به دست آمد که ارسال حقدوست با ضربه سر محمد زاده همراه شد و او گل نخست را برای ذوبی ها به ثمر رساند.

 

استقلال صفر – ذوب آهن 2 (دقیقه 59: میلاد جهانی): اشتباه عارف غلامی در میانه میدان و توپ گیری عالی حقدوست، یک ضدحمله را به ذوبی ها تقدیم کرد که میلاد جهانی با شلیکی دیدنی از پشت محوطه جریمه گل دوم را برای ذوب آهن به ثمر رساند.

 

اتفاق ویژه:


استقلال که آخرین بار در لیگ پانزدهم و در استادیوم آزادی مغلوب ذوب آهن شده بود، پس از 2095 روز یکبار دیگر در ورزشگاه خانگی خود در برابر اصفهانی ها تن به شکست داد. در آن بازی نیز آبی پوشان با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند و تاریخ بار دیگر برای آنها تکرار شد.

 

بهترین بازیکن زمین:


مجتبی حقدوست که در زمان حضور علیرضا منصوریان در این تیم به استقلال پیوست، در برابر تیم سابقش به میدان رفت و درخشان ظاهر شد. او در همان دقایق نخست با یک ارسال زیبا به روی دروازه زمینه ساز گل وحید محمدزاده شد و در نیمه دوم نیز با یک توپ گیری به موقع از عارف غلامی، پاس گل دوم را نیز به میلاد جهانی داد تا هر دو گل ذوب آهن در این دیدار بزرگ را ساخته باشد. هافبک سابق استقلال با درخشش در برابر این تیم، بهترین بازیکن زمین بود.

 

لحظات حساس:


دقیقه 11: ارسال خوب سیداحمد موسوی از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر شیخ دیاباته همراه شد که توپ خطرناک او را شهاب گردان به زیبایی با یک دست مهار و راهی کرنر کرد.

دقیقه 27: شوت محکم ریگی از پشت محوطه جریمه را شهاب گردان مهار کرد.

دقیقه 30: حرکت خوب تیمی آبی پوشان و پاس سبحان خاقانی در درون محوطه جریمه به شیخ دیاباته رسید که شوت این بازیکن را شهاب گردان از زیر طاق درآورد و راهی کرنر کرد. پس از ارسال کرنر نیز توپ در پشت محوطه جریمه به ریگی رسید که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

1599739

دقیقه 55: یک کرنر ارسالی به روی دروازه نصیب ارسلان مطهری شد و این بازیکن پس از یک چرخش، ضربه اش را به سمت دروازه زد که گردان به راحتی آن را مهار کرد.
دقیقه 58: حرکت بسیار خوب نادری از سمت چپ و ارسال او به روی دروازه با ضربه مطهری در دهانه دروازه همراه شد که گردان به زیبایی مانع از گلزنی استقلال شد و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 70: ارسال بسیار خوب ارسلان مطهری به روی دروازه در حالی به دیاباته رسید که هیچ بازیکنی از ذوب آهن در کنار او نبود ولی ضربه سر این بازیکن را گردان خیلی راحت مهار کرد.

دقیقه 73: حرکت خوب نادری از چپ در دهانه دروازه به رمضانی رسید ولی توپ از بین پاهای این بازیکن عبور کرد و به دیاباته رسید که شوت مهاجم اهل مالی استقلال را گردان دفع کرد.

دقیقه 76: ارسال یک توپ بلند در سمت چپ به قایدی رسید و ارسال عالی این بازیکن در محوطه 6 قدم به دیاباته رسید ولی این بازیکن دروازه تقریبا خالی ذوب آهن را نتوانست باز کند.

دقیقه 80: نفوذ خوب قایدی به درون محوطه جریمه و پس از چند بار سر توپ زدن، این بازیکن با یک شوت دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که توپ پس از برخورد به سر مدافع اصفهانی ها به بیرون رفت.

دقیقه 82: یک ضربه کاشته برای استقلال به دست آمد که شوت محکم مهدی پور را گردان راهی کرنر کرد.

دقیقه 83: یک ارسال بلند به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد و ارسلان مطهری در مصافی تک به تک با گردان قرار گرفت که شوت محکم این بازیکن در موقعیتی بسیار خطرناک، از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 89: دیاباته پس از یک چرخش درون محوطه جریمه توپ را موسوی سپرد اما شوت این بازیکن را گردان دور کرد.

 

1599710

 

در حاشیه:


* بازیکنان ذوب آهن در ابتدای بازی با پیراهن هایی که عکس قاسم حدادی فر بر روی آن بود، وارد زمین مسابقه شدند. او هفته گذشته دچار پارگی رباط صلیبی شد.
* وریا غفوری، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و متین کریم زاده کار را از روی سکوها دنبال می کنند.
* اعتراضات کادرفنی هر دو تیم به داوری رضا عادل، باعث بروز مجادلات لفظی در کنار زمین شد.
* مجتبی حسینی به دلیل اعتراض به داور بازی، یک کارت زرد دریافت کرد.

* کانون هواداران استقلال طرح موزاییکی کسب ستاره سوم را بر روی سکوها اجرا کرده است.

 

 

دیدگاه‌ها