کد خبر : 1754692 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 10:32 | 7.8K بازدید | 2 دیدگاه

دلیل مخالفت هیات رییسه با دستمزد سه برابری داوران

در نشست پیشین اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال که نزدیک به 9 ساعت طول کشید اعضای هیات رییسه با پیش نویس طرح افزایش سه برابری دستمزد داوران از سوی خداداد افشاریان مخالفت کردند.

دلیل مخالفت هیات رییسه با دستمزد سه برابری داوران 

به گزارش "ورزش سه"، در پایان هیچ جمع بندی روی این پیش نویس صورت نگرفت و از خداداد افشاریان خواسته شد این طرح را مورد بازنگری قرار دهد و در جلسه ی بعدی هیات رییسه آنرا مطرح کند. دلیل مخالفت اعضای هیات رییسه با این طرح این بود که فدراسیون فوتبال باید دستمزدی را برای داوران مورد تصویب قرار دهد که توان پرداخت آنرا داشته باشد. اعضای هیات رییسه بر این باور بودنند اگه دستمزد داوران درلیگ برتر سه برابر افزایش داشته باشد اما دستمزد دیگر داوران در لیگ های پایین تر شاهد افزایش اندکی باشد به دور از عدالت خواهد بود و افزایش برای همه ی داوران باید یکسان باشد و در نهایت فدراسیون فوتبال طرحی را مصوب کند که توان پرداخت آنرا هم داشته باشد. در بحث های صورت گرفته این موضوع به میان آمد اگر قرار باشد فدراسیون فوتبال دستمزد همه داوران درلیگ های مختلف را 3 برابر افزایش دهد و آنوقت دستمزد داوران به خاطر مشکلات مالی فدراسیون فوتبال معوقه شود این موضوع چالش بیشتری را برای داوران ایجاد خواهد کرد. 

 

نکته ی جالب توجه اینکه اعضای هیات رییسه موافقت کردند درآمدی که فدراسیون فوتبال از اسپانسر داوری به دست می آورد برای داوران هزینه کند اما تاکید کردند طرح افزایش دستمزد داوران با توجه به توانمندی فدراسیون فوتبال در پرداخت ها و هم چنین میزان درآمد فدراسیون فوتبال از اسپانسر داوری باید مورد بازنگری قرار گیرد. در نهایت قرار است این بحث از سوی کارشناسان مالی مورد ارزیابی قرار گیرد و در نشست بعدی اعضای هیات رییسه مطرح شود. آنچه که مسلم است افزایش دستمزد داوران برای فصل بعدی قطعی است اما اکنون میزان افزایش آن مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها