کد خبر : 1754698 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 11:01 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

هدف اولمان این است به سطح دوم آسیا برسیم 

ایراندوست:بازی‌دوستانه بهتر از 10 اردوی تدارکاتی است

سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان معتقد است انجام بازی تدارکاتی با تیم های خارجی برابر 10 جلسه تمرین درون اردویی است.

ایراندوست:بازی‌دوستانه بهتر از 10 اردوی تدارکاتی است 

به گزارش"ورزش سه"، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، پس از تعطیلی 2 ساله اردوهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، بالاخره از 22 اردیبهشت ماه اردوی آماده سازی ملی پوشان بزرگسال به منظور انتخاب نفرات برتر، برگزار می شود. ملی پوشان بزرگسال در روز 18 خرداد ماه یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال بانوان بلاروس را در پیش دارند.

 

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در اینباره می گوید: بر اساس بازی فیفا دی در خرداد ماه و زمان کم باقی مانده (کمتر از یک ماه) طبق برنامه دو اردوی انتخابی و یک اردوی سه روزه متصل به اعزام خواهیم داشت. به دلیل عدم پخش و فیلم برداری از مسابقات لیگ فوتبال زنان، برای انتخاب عادلانه نفرات ملی پوش تصمیم گرفتیم از مربیان لیگ برتر بخواهیم بازیکنان مستعد خود را به ما معرفی کنند. از هر کدام از چهار تیم اول جدول هم 10 بازیکن به اردو دعوت شدند.

 

وی در ادامه ضمن تشکر از کمیته بانوان و رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل حمایت و برگزاری اردوهای آماده سازی و تدارک یک دیدار دوستانه در فیفا دی، گفت: شرایط سختی است. بازی با بلاروس برای ما بسیار خوب خواهد بود. از یک لحاظ که در رنکینگ فیفا شرایط متفاوت می شود، بازی کردن با یک تیم قطعا برابر 10 جلسه تمرینی است و از همه مهمتر اینکه بازیکنان محک جدی می‌ خوردند و کادر فنی به نکات ضعف و قوت تیم پی می برد. امیدوار هستیم برای جام ملت های آسیا و مقدماتی که در شهریور ماه است، آماده شویم. در فاصله مدت زمانی 5 ماهه سعی ما بر این است با برگزاری اردوها و حمایت باشگاهها، تیم ملی خوبی را آماده کنیم. در واقع هدفمان حضوری موفق در بازیها و کم کردن فاصله با تیم های آسیایی است. همانطور که می دانید تیم های رده  اول استرالیا، چین، ژاپن و کره جنوبی هستند. تیم های رده دوم تایلند، ویتنام  و میانمار هستند که ما همیشه در رقابت با این تیم ها به مشکل بر خوردیم. هدفمان این است ابتدا به سطح دوم آسیا برسیم و برای رسیدن به این هدف، باید بازیهای تدارکاتی خوبی برگزار کنیم. نگاه مثبت و حمایت رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بانوان، انگیزه ما را برای کار کردن دو برابر کرد و امیدوارم جواب این اعتماد را کادر فنی به همراه بازیکنان به خوبی بدهیم.

دیدگاه‌ها