کد خبر : 1755550 | 25 اردیبهشت 1400 ساعت 10:37 | 12.7K بازدید | 1 دیدگاه

کیانوش، میری و هاشمی در صف انتظار

معمای وزنه برداری ایران؛ دو یا یک سهمیه؟!

با از دست رفتن شانس سهراب مرادی برای گرفتن سهمیه، حالا چند وزنه بردار چشم امیدشان به تصمیم فدراسیون جهانی است.

معمای وزنه برداری ایران؛ دو یا یک سهمیه؟!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که سهمیه های وزنه برداری ایران به کمترین حد ممکن در چند دهه اخیر یعنی فقط دو سهمیه در المپیک توکیو رسیده، تنها حضور علی داوودی در سنگین وزن در این رویداد قطعی شده و مشخص نیست سهمیه دومی برای ایران وجود خواهد داشت یا خیر.


سهراب مرادی که از همه برای رسیدن به المپیک امیدوارتر بود و می توانست یکی از شانس های مدال ایران هم باشد، با مصدومیت های پی در پی در نهایت نتوانست به سهمیه برسد. 
حالا در شرایطی که از دو سهمیه، یک سهمیه قطعا به علی داوودی در دسته 109+ کیلوگرم می رسد، معمای بزرگ بر سر دومین سهمیه است. با توجه به سیستم جدید رنکینگ فدراسیون جهانی شاید هنوز مسئولان فدراسیون هم به صورت دقیق ندانند که این سهمیه دقیقا چه سرنوشتی خواهد داشت. 


اینطور که پیداست سهمیه دوم ایران سه مدعی دارد؛ کیانوش رستمی، علی میری و علی هاشمی. 

 

1489427


کیانوش رستمی برای المپیکی شدن در انتتظار پاسخ مثبت فدراسیون جهانی به یک درخواست است‌. فدراسیون ایران در حاشیه قهرمانی آسیا از دبیرکل فدراسیون جهانی درخواست کرده امتیاز مسابقه سوئیس را برای رستمی محاسبه کند و در این صورت این وزنه بردار می تواند سهمیه بگیرد. 


فدراسیون جهانی ۱۰ روز پیش  تغییراتی را در سیستم کسب سهمیه المپیک به وجود آورد. مهمترین تغییر این بود که وزنه برداران به جای اجباری بودن حضور در شش مسابقه گزینشی المپیک می توانند در چهار مسابقه شرکت کنند  و اگر تنها در یک مسابقه در وزن المپیکی وزنه زده باشند کافی است. این تغییر قانون به نفع علی میری تمام شد و این وزنه بردار توانست واجد شرایط شود و در رنکینگ صعود کند. در واقع او در حال حاضر شانس خوبی برای رسیدن به جمع 8 نفر برتر رنکینگ با توجه به لزوم حضور یک وزنه بردار از هر کشور دارد.


علی هاشمی وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران هم که مدت هاست در اردو حضور ندارد، با تغییر قوانین اکنون با ۳۶۷۲ امتیاز جزو هشت نفر اول رنکینگ دسته ۱۰۹ کیلوگرم است و سهمیه را کسب کرده است. با این حال باید منتظر تصمیم نهایی فدراسیون جهانی بود.


فدراسیون جهانی بعد از مسابقات جوانان جهان که ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد برگزار می شود، رنکینگ نهایی و رسمی را اعلام می کند. آن زمان است که مشخص می شود سهمیه دومی برای ایران در کار است یا خیر و اینکه کدام وزنه بردار می تواند به این سهمیه برسد.

دیدگاه‌ها