کد خبر : 1755661 | 25 اردیبهشت 1400 ساعت 16:13 | 56K بازدید | 49 دیدگاه

آذری جهرمی، عامل دعوای دو باشگاه شد

بیانیه های تند استقلال و پرسپولیس علیه یکدیگر!

بیانیه ای که باشگاه پرسپولیس علیه فرهاد مجیدی منتشر کرده بود، با واکنش استقلالی‌ها مواجه شده است.

بیانیه های تند استقلال و پرسپولیس علیه یکدیگر!

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت حدود 24 ساعت از دربی پایتخت اما همچنان حواشی این مسابقه ادامه دارد و دو باشگاه کارشان به انتشار بیانیه علیه یکدیگر کشیده است. ساعتی قبل بود که باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه ای از محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات حمایت کرد وخبر داد که از فرهاد مجیدی بابت اظهاراتش شکایت می‌کند. این بیانیه البته با واکنش استقلالی‌ها مواجه شده است.

 


در بیانیه پرسپولیس آمده بود:‌

 

«در پایان دربی که با برتری یک بر صفر سرخپوشان ایران همراه بود، آقای فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری، علیه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت‌های تند، سخیف و توهین‌آمیزی به زبان آورد.


آذری جهرمی یکی از هواداران پروپاقرص پرسپولیس محسوب می‌شود و نَفس رقابت ورزشی ایجاب می‌کند احترام متقابل بین تیم‌ها، مربیان، بازیکنان و هواداران حفظ شود. آقای فرهاد مجیدی به واسطه سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال ایران، بدون تردید با مسائل اخلاقی آشناست و مشخص است که به صورت آگاهانه از مرزهای اخلاقی عبور و به هوادار پرسپولیس توهین کرده است.


این موضوع به صورت جدی توسط باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، زیرا این باشگاه هرگز هوادارانش را تنها نمی‌گذارد و بدون توجه به سِمت، عنوان، جایگاه اجتماعی و شغل طرفدارانش، از همه آنها دفاع خواهد کرد.


همچنین از باشگاه محترم استقلال این انتظار می‌رود که ضمن برخورد جدی با سرمربی جوان این تیم، از خانواده بزرگ هواداران میلیونی پرسپولیس عذرخواهی کند. این کمترین توقع باشگاه و هواداران پرسپولیس است.


بدون تردید، بی‌اخلاقی در بیان نظرات و دیدگاه‌ها و همچنین توهین به افراد حقیقی و حقوقی، کار دشواری نیست، اما پایبندی به اخلاق، وظیفه همه افراد جامعه به خصوص چهره‌های سرشناس و محبوب نزد مردم است.امیدواریم مدیران باشگاه استقلال با اتخاذ تصمیم و سیاستی اخلاق‌مدارانه و به دور از تعصب‌های رنگی، نسبت به رفتار ناپسند سرمربی خود در نشست خبری اقدام کنند تا این قبیل مسائل و توهین مربی یک تیم به هواداران تیم دیگر، به الگویی برای جامعه تبدیل نشود».


این بیانیه واکنش باشگاه استقلال را در پی داشت. استقلالی‌ها نیز با انتشار یک بیانیه ضمن حمایت از فرهاد مجیدی خطاب به مسئولان پرسپولیس مطالبی را بیان کردند.

 

 


در بیانیه استقلال آمده است:


«بعد از اظهارات آقای فرهاد مجیدی سرمربی محترم استقلال در خصوص استوری آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات، باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای منتشر کرد که ذکر این نکات ضروری به نظر می‌رسد.


۱- آقای آذری جهرمی به واسطه سمتش در دولت به عنوان وزیر باید این نکته را در ذهن داشته باشند که سخنان و مطالبشان می‌تواند به حساب مجموعه دولت گذاشته شود.  به همین دلیل هر زمان که آقای آذری جهرمی از سمت وزارت جدا شدند، می‌توانند مانند میلیون‌ها هوادار پرسپولیس به ابراز علاقه و حتی کری خوانی علیه رقیب اقدام کنند.


۲- بعد از دربی شب گذشته، برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به اظهارات آقای مجیدی واکنش نشان دادند که سوالی را برای علاقمندان به فوتبال این اقدام ایجاد کرد و آن هم اینکه دقیقا ارتباط مسئولان باشگاه پرسپولیس با آقای جهرمی چیست که ایشان خودشان نسبت به انتقادات سکوت کردند و مجموعه پرسپولیس به جای ایشان واکنش نشان داده و می‌دهند. این اقدام از سوی آن مجموعه یادآور ضرب المثل معروف کاسه داغتر از آش است.


۳- بر فرض که آقای آذری جهرمی به عنوان یک هوادار پرسپولیس کری خوانی کرده، پس نباید از اینکه سرمربی استقلال به این کری‌خوانی به عنوان یک هوادار پاسخ داده، ناراحت شوند. به هرحال آقای مجیدی قبل از اینکه سرمربی استقلال باشند، یک هوادار هستند.


۴- باشگاه استقلال از مجموعه باشگاه پرسپولیس می‌خواهد در مسائل داخلی و هواداری مربوط به استقلال دخالت نکنند و توجه داشته باشند که خط قرمز باشگاه استقلال، هواداران هستند و این باشگاه باید مدافع حقوق، تاریخ و عظمت استقلال و هوادارانش باشد.»

دیدگاه‌ها