کد خبر : 1757197 | 02 خرداد 1400 ساعت 10:58 | 306.7K بازدید | 27 دیدگاه

سپاهان تشنه انتقام قهرمانی دقیقه 96

رقابت غیرقابل پیش بینی یحیی و محرم به روایت آمار

۱۲ سال پس از قهرمانی دراماتیک پرسپولیس، حالا سپاهان در موقعیتی مشابه برای ربودن جام قرار گرفته است.

رقابت غیرقابل پیش بینی یحیی و محرم به روایت آمار

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت از دو بازی سخت خود مقابل استقلال و سپاهان موفق به کسب ۴ امتیاز شدند و با همین نتایج، شانس صدرنشینی پیش از اردوی تیم ملی را حفظ کردند. البته آنها باید چهار گل به ذوب آهن بزنند تا صدرنشین شوند اما شاگردان یحیی گل‌محمدی حتی با یک برد ۱-۰ نیز به مقصود خود خواهند رسید.

 

استقلال نیز دو بازی معوقه خود را برگزار می‌کند و فرصت این را دارد تا ۴۰ امتیازی شود. آبی‌پوشان پایتخت اما برای رسیدن به استاندارد قهرمانی باید تمام حریفان خود را شکست دهند تا ۶۱ امتیاز از لیگ بیستم به دست آورند.

 

* استقلال: بیشترین میزبانی، سپاهان: بازی‌های راحت


اکنون تیم سپاهان با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس، در صدر جدول قرار دارد. طلایی‌پوشان حتی اگر در بازی بعدی شکست بخورند، میانگین دو امتیاز به ازای هر بازی را حفظ خواهند کرد. نکته مهم تفاضل گل +۲۱ این تیم است که با تعداد بالای گل زده همراه شده تا تیم نویدکیا شانس اول قهرمانی لقب گیرد.

 

در بازی‌های باقی مانده، میانگین رتبه حریفان سپاهان نشان می‌دهد که این تیم دیدارهایی به مراتب ساده‌تر خواهد داشت و این موضوع برای پرسپولیس برعکس خواهد بود. البته نباید فراموش که متوسط رتبه، چندان هم سنجه معتبری برای قدرت سنجی حریفان نیست و چه بسا تیم‌های پایین جدول که برای بقا می‌جنگند، حریفان خطرناک‌تری باشند. 

پرسپولیس و سپاهان تنها سه بازی خانگی خواهند داشت اما شانس خوب پرسپولیس این است که یک بازی با پیکان نیز در تهران برگزار می‌کند. استقلال با ۵ میزبانی، بهترین موقعیت را دارد.

 

1604464

 

 

* سپاهان؛ سه بازی کلیدی در انتظار شاگردان نویدکیا


تیم سپاهان اصفهان از ۸ بازی پایانی خود در نیم فصل اول ۱۷ امتیاز کسب کرد. حال آنها مثل دور رفت توانستند مس رفسنجان را شکست دهند و انتظار می‌رود که از دیدارهای باقی مانده، ۱۴ امتیاز بگیرند.

اما شاید سه مسابقه کلیدی، شرایط جدول و محاسبات آن را تغییر دهد. سپاهان در نیم فصل اول مقابل فولاد و ماشین سازی متوقف شد و به پدیده باخت. اگر تیم نویدکیا از این سه بازی، ۹ امتیاز بگیرد، ۷ امتیاز بیشتر از پتانسیل خود، امتیاز جمع خواهد کرد.

 

با این حال اما طلایی‌پوشان در نیم فصل اول استقلال و ذوب آهن را به سادگی شکست دادند و شاید رقم زدن چنین نتیجه‌ای آسان نباشد.

 

1604463

 

 

* پرسپولیس؛ معادله لیگ در دست حسینی و منصوریان


پرسپولیس این هفته در حالی به مصاف ذوب آهن می‌رود که در نیم فصل اول، برابر این تیم به تساوی رسید. پرسپولیس اگر ذوب آهن را شکست دهد، فرصت رسیدن به ۶۶ امتیاز را هم خواهد داشت اما بازی با آلومینیوم در تهران نیز از این جهت، حساس خواهد بود.

 

از طرف دیگر پرسپولیس دو بازی حساس با تراکتور و فولاد را دارد که اگرچه در نیم فصل اول با پیروزی همراه شد اما شاید این بار چندان ساده نباشد.

 

در مجموع با شرایط فعلی، اگر رفتار قرمزها مثل دور رفت باشد، این تیم ۶۴ امتیاز به دست می‌آورد.

 

1604465

 

 

* استقلال؛ فرهاد به دنبال معجزه


استقلال برای قهرمانی به چیزی شبیه یک معجزه احتیاج دارد. آنها در نیم فصل اول از ۱۰ بازی پایانی ۱۸ امتیاز کسب کردند اما حالا برخلاف دور رفت، به پرسپولیس باختند.

 

بنابراین اگر اوضاع مثل دور رفت باشد، استقلال باید با ۵۱ امتیاز لیگ برتر را به اتمام برساند اما کمتر پیش آمده که تیمی نظیر آنچه در دور رفت عمل کرده را نشان دهد.

 

آبی‌پوشان پایتخت اگر تمام بازیهای باقی مانده را با پیروزی پشت سر بگذارند، حداقل به جایگاه دوم خواهند رسید و با یک باخت پرسپولیس، قهرمان می‌شوند.

 

1604462

دیدگاه‌ها