کد خبر : 1757523 | 03 خرداد 1400 ساعت 18:21 | 9.9K بازدید | 2 دیدگاه

تیمی که 69 هفته جزو TOP 4 بود ولی سهمیه نگرفت

مرثیه ای برای لسترسیتی؛ بازنده در روز پایانی

لسترسیتی در حالی برای دومین فصل متوالی از رسیدن به رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بازماند که از 76 هفته ممکن، در 69 هفته جزو 4 تیم نخست بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، هفته پایانی رقابت های لیگ جزیره، روز گذشته برگزار شد که چلسی در دیداری دراماتیک و با وجود باخت در برابر آستون ویلا، با توجه شکست لسترسیتی مقابل تاتنهام، موفق شد سهمیه چهارم لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند.


شکست لسترسیتی در دیدار خانگی و در کینگ پاور و عدم راهیابی به رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، یک ناکامی بزرگ برای این تیم و برندان راجرز سرمربی روباه ها محسوب می شود که منجر به این شد آنها برای دومین سال متوالی از رسیدن به این رقابت ها بازبمانند.


لسترسیتی که فصل را بسیار خوب آغاز کرد، تا هفته هشتم و در پایان 3 هفته موفق شد به صدر جدول لیگ برتر نیز صعود کند. آنها در طول 38 هفته برگزاری رقابت های لیگ برتر، به مدت 36 هفته جزو چهار تیم بالای جدول و تیم های راه یافته به رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بودند ولی با نتایج ناامید کننده در هفته های پایانی، جدال بر سر سهمیه را به لیورپول و چلسی واگذار کردند.

 

1604986

 

لسترسیتی بالاتر از تمامی تیم های مدعی لیگ برتر و به مدت 242 روز در یکی از رتبه های اول تا چهارم بود. کافی است به فاصله زمانی این تیم با منچستر نگاهی بیندازید. آنها با اقتداری باورنکردنی فصل را در میان TOP 4 سپری میکنند ولی در هفته های پایانی سهمیه UCL را از دست می دهند.


تساوی بد موقع در برابر ساوت همپتون، سه شکست بد و تلخ مقابل نیوکاسل، چلسی و تاتنهام و تنها یک پیروزی مقابل منچستریونایتد، نتایج لسترسیتی در 5 هفته پایانی بود و کسب تنها 4 امتیاز در این مسابقات، منجر به سقوط آزاد شاگردان برندان راجرز شد و دست آنها از رسیدن به سهمیه بازماند.


نکته عجیب تر اینکه، این برای دومین فصل متوالی است که این بلا بر سر لسترسیتی می آید. آنها فصل قبل و تا هفته سی و ششم، در طول 33 هفته جزو تیم های اول تا چهارم جدول رده بندی بودند. لسترسیتی از هفته دوازدهم تا بیست و یکم در رده دوم و از هفته بیست و دوم تا هفته سی و سوم در جایگاه سوم قرار داشت ولی ناگهان در دو هفته پایانی به رده پنجم سقوط کرد و سهمیه UCL را از دست داد.


نکته عجیب درخصوص لسترسیتی این است که آنها در این مدت، بیشتر از هر تیم دیگری در میان 4 تیم نخست جدول رده بندی حضور داشتند. لسترسیتی در مجموع 242 روز در طی دو فصل قبل را در میان 4 تیم نخست سپری کرد در حالیکه دومین رتبه را منچستریونایتد از آن خود کرده که با فاصله زمانی تقریبا 90 روزه پس از لستر قرار دارد. شاگردان سولسشر در این مدت 155 روز را در میان 4 تیم نخست قرار داشتند و این آمار برای لیورپول 140 روز، برای سیتی 131 روز و برای چلسی 103 روز است.

 

1604985

 

این نمودار حضور لسترسیتی در رتبه های مختلف طی 2 فصل گذشته است. باورکردنی نیست ولی در مجموع 76 هفته، آنها در 69 هفته در میان 4 تیم نخست بودند ولی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب نکردند.


آنها در روز پایانی که دیدارها به صورت همزمان برگزار می شد، تا دقیقه 36 نیز به رتبه سوم جدول رسیدند ولی با شکست برابر تاتنهام و پیروزی لیورپول مقابل کریستال پالاس، به رتبه پنجم سقوط کردند تا دست آنها از رسیدن به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کوتاه بماند.


البته شاگردان راجرز موفق شدند با غلبه بر چلسی در دیدار فینال جام حذفی، عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کنند ولی قطعا این نتایج برای هواداران این تیم که بیشترین مدت زمان حضور در میان TOP 4 لیگ جزیره را با فاصله ای فراوان در اختیار داشته اند ولی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازمانده اند، تلخ خواهد بود.


باید در تاریخ ثبت کرد که لسترسیتی در طی برگزاری دو فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس و در مجموع 76 هفته برگزار شده، به مدت 69 هفته در یکی از رتبه های اول تا چهارم را سپری کرد ولی در پایان هر دو فصل، دستش از رسیدن به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازماند!

 

1604987

 

تا دقیقه 77 روز آخر بازی ها نیز باز هم لسترسیتی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرده بود. ولی دبل گرت بیل، تمام آرزوهای آنها را بر باد داد. تیم راجرز در عین شایستگی، باید راهی لیگ اروپا شود.

دیدگاه‌ها