کد خبر : 1758509 | 08 خرداد 1400 ساعت 21:37 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

تعویض های طلایی کمالوند و کسب 3 امتیاز حساس

سایپا 2- فولاد 1؛ طلسم نارنجی‌ها شکست

تیم فوتبال سایپا بجز بازی با پیکان، پس از 9 هفته بالاخره درون زمین مسابقه موفق به کسب پیروزی شدند و 3 امتیاز ارزشمند را از فولادی ها تصاحب کردند.

سایپا 2- فولاد 1؛ طلسم نارنجی‌ها شکست

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری معوقه از هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر، دو تیم سایپا و فولاد در استادیوم قوامین تهران به مصاف هم رفتند. این بازی که بیشتر در اختیار فولادی ها بود، در نیمه نخست یک بازی کم خطر و بدون موقعیت را شاهد بودیم که با تساوی بدون گل به پایان رسید.


اما در نیمه دوم بالاخره قفل دروازه ها شکسته شد. ارسال بسیار خوب جلالی راد به دهانه دروازه با ضربه سر علیاری همراه شد و این بازیکن موفق شد گل نخست تیمش را به ثمر رسانده و برخلاف جریان بازی، سایپا را از فولاد پیش انداخت.


در دقیقه 88 دو تعویض طلایی فراز کمالوند پیروزی سایپا را قطعی کردند. پاس بسیار خوب سینا مریدی از میانه های میدان به مهرداد حیدری رسید و این بازیکن در مصافی تک به تک با فروزان موفق شد گل دوم خودروسازان را وارد دروازه فولاد کند و این تیم در آستانه پیروزی قرار بگیرد.


در دقایق تلف شده نیمه دوم، ارسال کرنر قاسمی نژاد نیز به احمدزاده رسید و این بازیکن یکی از گل های خورده را جبران کرد اما این گل برای تساوی کافی نبود و سایپا موفق شد پس از 9 هفته ناکامی، رنگ پیروزی را درون زمین ببیند. البته باید در انتظار تأیید رأی کمیته انضباطی در خصوص دیدار سایپا و پیکان ماند و در آن صورت، شاگردان کمالوند برای دومین هفته متوالی موفق به پیروزی می شوند.


با این پیروزی، سایپا 25 امتیازی شد و رتبه اش را در رده سیزدهم جدول قطعی کرد. اکنون این تیم با منطقه سقوط 4 امتیاز فاصله دارد. فولاد نیز با توجه به پیروزی تراکتور، به رتبه هفتم سقوط کرد.


بازی معوقه از هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر ایران؛ شنبه: 08/03/1400 ؛ ساعت: 19:40
استادیوم: پاس قوامین تهران / بدون تماشاگر
داور: سید رضا مهدوی / کمک‌ها: امیر رضا آشور ماهانی – احد سلطانی؛ داور چهارم: یاسر همرنگ / ناظر داوری: خداداد افشاریان.

 

ترکیب سایپا:

  • اکبر منادی
  • طاها شریعتی
  • رضا جعفری (70- روح الله سیف اللهی)
  • فرزاد جعفری (70- رضا علیاری)
  • حسین ماهینی
  • حسین کامیاب
  • حسین مالکی (63- مهرداد حیدری)
  • مهرداد عبدی (63- سینا مریدی)
  • ابوالفضل جلالی
  • صادق بارانی
  • امیرحسین حسین زاده (82- عارف حاجی عیدی)

سرمربی: فراز کمالوند

 

ترکیب فولاد:

  • محسن فروزان
  • موسی کولیبالی
  • صالح حردانی (83- مجتبی نجاریان)
  • عارف آقاسی
  • مهران درخشان مهر
  • احمد عبدالله زاده (74- عارف غلامپور)
  • محمد آبشک
  • آیاندا پاتوسی (74- محمد قاسمی نژاد)
  • فرشاد احمدزاده
  • ساسان انصاری (83- صابر حردانی)
  • لوسیانو پریرا (63- شروین بزرگ)

سرمربی: جواد نکونام

 

 

کارت زرد:


مهران درخشان مهر (35) صابر حردانی (91) موسی کولیبالی (94) از فولاد

امیرحسین حسین زاده (55) ابوالفضل جلالی (82) از سایپا

 

 

شرح گل:


سایپا یک – فولاد صفر (دقیقه 76: مجید علیاری): یک ضربه کاشته کنار زمین برای سایپا به دست آمد که ارسال سیدابوالفضل جلالی به روی دروازه با ضربه سر مجید علیاری همراه شد و توپ این بازیکن از زیر دست محسن فروزان وارد دروازه فولاد شد تا خودروسازان به گل نخست بازی دست پیدا کنند.

سایپا 2 – فولاد صفر (دقیقه 88: مهرداد حیدری): یک پاس فوق العاده از سینا مریدی که از میانه های میدان داده شد، مهرداد حیدری را با فروزان تک به تک کرد که ضربه این بازیکن به گل دوم سایپا تبدیل شد.

سایپا 2 – فولاد یک (دقیقه 90+1: فرشاد احمدزاده): ارسال کرنر محمد قاسمی نژاد به روی دروازه به فرشاد احمدزاده رسید و ضربه این بازیکن درون محوطه جریمه به گل نخست فولاد تبدیل شد.

 

 

لحظات حساس بازی:


دقیقه 7: یک ضربه ایستگاهی از فاصله 25 متری برای سایپا به دست آمد که ضربه محکم و تند و تیز ابوالفضل جلالی به شکل بسیار خطرناکی و با فاصله اندک از کنار دروازه فروزان به بیرون رفت.

دقیقه 20: حرکت خوب آیاندا پاتوسی از سمت چپ و ارسال این بازیکن به روی دروازه، به صالح حردانی نرسید و توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 31: یک ارسال از سمت چپ فولاد به روی دروازه به ساسان انصاری رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیق 51: ضد حمله بازیکنان سایپا و یک پاس خوب به حسین مالکی رسید و ضربه بغل پای این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه فولاد به بیورن رفت.

دقیقه 54: یک فرصت خوب برای فولاد در گوشه سمت راست محوطه جریمه به دست آمد که ضربه فنی و زیبای فرشاد احمدزاده با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

دقیقه 72: ارسال روح الله سیف اللهی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر امیرحسین حسین زاده همراه شد که این توپ فوق العاده خطرناک را محسن فروزان به زیبایی از روی خط دفع کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 84: موقعیت خوب برای فولاد در پشت محوطه جریمه به دست آمد که ضربه حردانی تازه وارد از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

 

اتفاق ویژه:


سینا مریدی که با جواد نکونام و فولادی ها به مشکل خورده بود و با جار و جنجال فراوان در نقل و انتقالات زمستانی از این تیم جدا شده بود، در 30 دقیقه پایانی برای سایپا به میدان آمد و حضور او برای تیم کمالوند خوش یمن بود. پس از حضور مریدی سایپا موفق شد 2 بار دروازه حریف را باز کند و این بازیکن با یک پاس بسیار زیبا، زمینه ساز گل دوم تیمش بود. او در برابر تیم سابقش شب خوبی را پشت سر گذاشت.

 

 

در حاشیه:

 

* محسن بیاتی‌نیا مربی سایپا هنگام گرم کردن بازیکنان دو تیم با نادر غبیشاوی مربی تیم فولاد خوش و بش گرمی داشت و برای لحظاتی با یکدیگر گفت و گو کردند.
* نیمکت نشینان سایپا قبل از شروع مسابقه به بازیکنان و نیمکت نشینان فولاد خوشامد گویی کردند.
* جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان با لباس کاملا مشکی در کنار نیمکت فولاد حضور دارد و بازیکنانش را هدایت می‌کند. نکونام در دقیقه 9 به داور معترض شد و معتقد بود که یک هند به سود فولاد باید اعلام می شد.
* فراز کمالوند سرمربی سایپا در این مسابقه محروم است و اصغر مازیار مربی این تیم در کنار زمین هدایت این تیم را برعهده گرفته است.
* بازیکنان سایپا قبل از شروع مسابقه به سمت نیمکت فولاد خوزستان رفتند و با نکونام و سایر نیمکت نشینان این تیم خوش و بش کردند.
* محسن مسلمان در این مسابقه در فهرست ذخیره‌های تیم سایپا حضور دارد.
* حسین مالکی بازیکن سایپا در دقیقه 19 دچار مصدومیت شد.
* مهران درخشان مهر بازیکن فولاد خوزستان دقیقه 42 دچار مصدومیت شد.
* در لحظه تعویض فرزاد جعفری که شماره 23 را بر تن دارد، داور چهارم ابتدا تابلو شماره 33 و ابوالفضل جلالی راد را بالا برد که این بازیکن در حالیکه در حال خروج از زمین بود، با فریادهای فراز کمالوند به زمین بازی برگشت و داور چهارم اشتباهش را اصلاح کرد.

* پیش از گل سایپا، جواد نکونام و نیمکت نشینان فولاد نسبت به خطای اعلام شده معترض بودند و اعتقاد داشتند خطای هندی که از آبشک اعلام شد نادرست و توپ با دست او فاصله بسیار کمی داشت.
* پس از اینکه این توپ ارسالی به گل سایپا تبدیل شد، اعتراض نکونام و نیمکت نشینان فولاد افزایش یابد و بازی به جنجال کشیده شد.
* با هر سوت داور، نیمکت دو تیم و بخصوص فولادی ها به تصمیمات داور معترض بودند و بازی به حاشیه کشیده شد.

دیدگاه‌ها