کد خبر : 1758610 | 09 خرداد 1400 ساعت 02:54 | 286.8K بازدید | 25 دیدگاه

لاهوز و سوتی که می‌توانست سرنوشت را عوض کند

راز نامکشوف اشک‌های داور جنجالی فینال CL

داور بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا با چشمانی اشک بار پس از دریافت مدال، زمین را ترک کرد.

راز نامکشوف اشک‌های داور جنجالی فینال CL

به گزارش ورزش سه، با تصمیم یوفا متئو لاهوز، داور سرشناس و 44 ساله اهل کشور اسپانیا، فینال لیگ قهرمانان اروپا میان منچسترسیتی و چلسی را قضاوت کرد؛ داوری که هواداران بارسا و رئال خاطرات خاکستری بسیاری با او داشتند، در شرایطی به عنوان قاضی دیدار دو تیم انگلیسی انتخاب شد که بعد از قضاوت جنجالی ال کلاسیکوی برگشت فصل گذشته کمتر کسی تصور می کرد که فروردین ماه امسال نیز بار دیگر قضاوت دیدار بارسا و رئال به او سپرده شود؛ لاهوز بعد از قضاوت ال کلاسیکوی فروردین ماه، به عنوان قاضی فینال UCL انتخاب شد و جز یک صحنه مشکوک، قضاوت کم حرف و حدیثی در بازی امشب داشت.

 

1606849

 

نیمه اول دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین چلسی و منچستر سیتی با قضاوت لاهوز صحنه بحث برانگیز خاصی نداشت. گل دقیقه 42 هاورتز روی پاس مونت در شرایطی به ثمر رسید که بازیکن چلسی به هیچ عنوان در آفساید قرار نداشت و داور اسپانیایی بازی بدون هیچ حاشیه خاصی نیمه اول را با به صدا در آوردن سوت خود به پایان رساند.

 

در نیمه دوم اما چند صحنه داوری را شاهد بودیم که توجهات را به سمت لاهوز معطوف کرد. صحنه اول زمانی بود که این داور بازیکن چلسی را با کارت زرد جریمه کرد؛ در دقیقه 56 بازی پس از برخورد رودیگر و دی‌بروینه، متئو لاهوز به مدافع چلسی کمک کرد تا زودتر از زمین مسابقه بلند شود و پس از آن به او کارت زرد نشان داد! این رفتار لاهوز با مدافع چلسی بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت و به یکی از صحنه های ماندگار فینال امشب تبدیل شد.

 

1606845

 

مهترین صحنه داوری بازی اما در دقیقه 60بازی رخ داد؛ جایی که برخورد توپ به دست مدافع چلسی در داخل محوطه جریمه موجب اعتراض شدید بازیکنان تیم سیتی شد که اعتقاد به پنالتی داشتند، لاهوز اما چنین اعتقادی نداشت. در این صحنه شوت رحیم استرلینگ در حالی که می رفت دروازه چلسی را به شدت تهدید کند با برخورد به جیمز، بلوکه شد، در تصاویر تلویزیون این گونه تصور می شد که توپ به دست بازیکن چلسی برخورد کرده اما داور اسپانیایی با نشان دادن نحوه برخورد توپ به بدن و سپس دست، تاکید کرد که این صحنه خطا نیست.

 

1606850

 

1606844

 

اعتراض شدید بازیکنان منچستر سیتی که برای چند دقیقه نیز ادامه داشت اما داوران VAR هم بعد از چک کردن صحنه، تصمیم لاهوز را تایدی کردند. در ادامه نیز این داور با مدیریت خوب جریان بازی، فینال را با همین یک صحنه مشکوک به پایان رساند.

 

1606851

 

1606847

 

نکته جالب توجه دیگر در مورد داور بازی امشب، اشک هایی بود که در مراسم پایانی بازی از چشمان لاهوز جاری شد؛ او بعد از دریافت مدال در حالی که اشک می ریخت به سوژه عکاسان حاضر در ورزشگاه دراگون پرتغال تبدیل شد؛ اینجا بود که یک سوال بزرگ در ذهن بینندگان تلویزیونی ایجاد شد که دلیل گریه های داور اسپانیایی چه بود؟ او پس از مسابقه در پاسخ به خبرنگاران گفت که اشک هایش به این دلیل بوده که آرزو می کرده پدرش هم زنده بود و این مسابقه را تماشا می کرد.

لاهوز گفت: "من به آسمان نگاه کردم و به او فکر کردم. احساس کردم که من این شانس را داشتم که سالم و سلامت باشم اما او این شانس را نداشت."

دیدگاه‌ها