کد خبر : 1759535 | 13 خرداد 1400 ساعت 15:37 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

پس از هو شدن توسط هواداران؛

انتقاد ساوت‌گیت از هواداران انگلیسی

بازیکنان تیم ملی انگلیس در اعتراض به نژادپرستی روز گذشته در دیدار دوستانه برابر اتریش پیش از شروع بازی زانو زدند، اما برخی هواداران انگلیسی حاضر در ورزشگاه آنها را هو کردند!

انتقاد ساوت‌گیت از هواداران انگلیسی

به گزارش "ورزش سه"، گرت ساوت گیت، سمربی تیم ملی انگلیس، معتقد است که برخی از هواداران پیامی که پشت زانو زدن بازیکنان در اعتراض به نژادپرستی هست را متوجه نشده اند.

بازیکنان انگلیس  و اتریش روز گذشته پیش از آغاز دیدار دوستانه خود در اعتراض به نژادپرستی زانو زدند اما این حرکت با استقبال از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه رو به رو نشد و در اتفاقی باورنکردنی برخی از حاضران در ورزشگاه حتی بازیکنان تیم ملی انگلیس و تیم میهمان را هو کردند.

پس از اینکه بازیکنان تیم ملی انگلیس پس از پخش سرود ملی در ورزشگاه ریورساید میدلزبرو، محل برگزاری دیدار دوستانه با اتریش، زانو زدند، به وضوح صدای هو کردن تماشاگران انگلیسی به گوش می رسید. این نخستین باری بود که بازیکنان تیم ملی انگلیس در اعتراض به نژادپرستی پیش از آغاز یک بازی زانو می زدند.

 

1608331

 

البته هو کردن عده ای از حاضران در ورزشگاه خیلی زود در غریو تشویق نزدیک به هفت هزار هوادار حاضر در ورزشگاه ریورساید گم شد. بازیکنان تیم ملی انگلیس امیدوارند که از هواداران انگلیسی در طول برگزاری مسابقات یورو چنین عکس العملی را نبینند.

بازیکنان قبل از شروع بازی در حمایت از مبارزه با بی عدالتی نژادی زانو زده اند اما سرمربی انگلیس گفت که برخی از هواداران این موضع را "موضعی سیاسی" می دانند و با آن موافق نیستند.

 

1608327

 

ساوت گیت احساس می کند که ممکن است این هو کردن را با انتقاد از بازیکنان و یا پیام ضد نژادپرستی که قصد انتقال آن را دارند اشتباه گرفت.

ساوت‌گیت در پاسخ به عکس العمل بخش بزرگی از هواداران حاضر در ورزشگاه و هو شدن بازیکنان انگلیس هنگام زانو زدن، گفت: "من هم شنیدم. به نمایندگی از بازیکنان سیاهپوست‌مان می گویم که این چیزی نیست که ما بخواهیم بشنویم چرا که این حرکت مثل انتقاد از آنها به نظر می رسد.

به نظرم ما در موقعیتی هستیم که بعضی از مردم فکر می کنند این یک موضع‌گیری سیاسی است و با آن موافق نیستند.

بازیکنان به دلایل سیاسی این کار را نمی کنند. ما از یکدیگر حمایت می کنیم."

 

1608329

 

صدای هو کردن و جنجال های اولیه با حمایت گسترده و غریو تشویق دیگر حاضران در ورزشگاه پشت سر گذاشته شد، اما با توجه به اینکه دیگر استادیوم های انگلیس از زمان بازگشت هواداران شاهد واکنش های مشابهی بوده اند، ساوت گیت می خواست تا معنای این پیام را بار دیگر به روشنی بیان کند.

ساوت گیت افزود: "من خیلی خوشحال شدم که آن سر و صداهای اولیه با تشویق اکثریت جمعیت حاضر ساکت شد اما نمی توانیم این حقیقت را کتمان کنیم که این اتفاق رخ داد.

من فکر می کنم مهمترین چیزی که بازیکنان ما باید بدانند این است که همه هم تیمی هایشان، همه کادرفنی کاملاً از آنها پشتیبانی می کنند.

به نظر من اکثر مردم این پیام را درک می کنند، بعضی از افراد پیام را کاملاً درک نمی کنند و فکر می کنم در حال حاضر شاهد چنین موضوعی در تعدادی از زمین های فوتبال هستیم."

 

1608333

 

همچنین جک گریلیش، هافبک تیم ملی انگلیس، ضمن ابراز اینکه هیچ یک از بازیکنان از این واکنش خوشحال نیستند، گفت: "من فکر می کنم در چند روز آینده در مورد این موضوع صحبت شود.

این چیزی است که ما به طور کلی در فوتبال و به خصوص در بازی هایمان نمی خواهیم."

دیدگاه‌ها