کد خبر : 1760095 | 17 خرداد 1400 ساعت 10:45 | 83K بازدید | 3 دیدگاه

داور خوش یمن چینی، قاضی بازی ایران شد

فو مینگ داور چینی که پیش از این سابقه قضاوت چندین بازی از نمایندگان ایران در آسیا را در کارنامه دارد، داور دیدار ایران و بحرین شد.

داور خوش یمن چینی، قاضی بازی ایران شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی ایران و بحرین امشب و در دیداری حساس از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 در ورزشگاه ملی بحرین به مصاف هم می روند که هر دو تیم برای کسب پیروزی و زنده نگه داشتن شانس صعود به مرحله اصلی مقدماتی، با یکدیگر روبرو خواهند شد.


اما کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای این دیدار از تیم داوری چینی استفاده خواهد کرد. فو مینگ داور 38 ساله چینی قرار است قضاوت این دیدار حساس و مهم را برعهده بگیرد. او پیش از این سابقه قضاوت چندین بازی نمایندگان ایران در آسیا را در کارنامه دارد.


نخستین دیداری که او برای تیم های ایرانی قضاوت کرد، به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 باز میگردد. جایی که او بازی پرسپولیس و الریان در دیداری از مرحله گروهی این بازی ها در استادیوم جاسم بن حمد را قضاوت کرد که البته با برتری 3 بر یک تیم قطری به پایان رسید. مهدی طارمی زننده تک گل سرخپوشان در آن دیدار بود.

 

1609424


او سپس در همان سال بازی پرسپولیس و الوحده را قضاوت کرد که با پیروزی 4 بر 2 شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید. مهدی طارمی در آن بازی موفق به ثبت هت تریک شد و سروش رفیعی دیگر گل سرخپوشان را به ثمر رساند تا طارمی نشان دهد با قضاوت این داور چینی، در امر گلزنی موفق است.

 

1609422


در همان سال، او دیدار رفت از مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان استقلال و العین را قضاوت کرد. او ابتدا با کارت قرمزی بسیار سختگیرانه، فرشید اسماعیلی را از زمین مسابقه اخراج و سپس یک ضربه پنالتی در دقایق پایانی به سود شاگردان منصوریان اعلام کرد که کاوه رضایی آن را به گل تبدیل کرد و آبی پوشان برنده از زمین خارج شدند.

 

1609423

 

1609425


این داور چینی در سال 2018 قضاوت دیدار ذوب آهن و لوکوموتیو تاشکند را برعهده داشت که با برتری 2 بر صفر اصفهانی ها به پایان رسید. او سپس بازی تراکتور و الجزیره را نیز داوری کرد که با تساوی یک – یک به پایان رسید. فو مینگ در سال 2019 نیز قضاوت بازی ذوب آهن و الزوراء عراق را برعهده گرفت که با تساوی یک – یک خاتمه یافت.


به طور کلی او 6 بار قضاوت تیم های ایرانی در آسیا را برعهده گرفته که تیم های ایرانی 3 بار برنده از زمین خارج شده اند، 2 بار نیز به نتیجه تساوی دست یافته اند و تنها یک بار بازنده بوده اند.

دیدگاه‌ها