کد خبر : 1760117 | 17 خرداد 1400 ساعت 11:53 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

پس از اشتباه باورنکردنی در گرندپری آذربایجان؛

عذرخواهی همیلتون: شرمنده هم‌تیمی‌هایم هستم

لوییس همیلتون پس از گرندپری پرماجرای آذربایجان، فروتنانه از تیم مرسدس به خاطر اشتباه در ری‌استارت مسابقه که باعث شد از پیشتازی مسابقه به رده پانزدهم سقوط کند، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی همیلتون: شرمنده هم‌تیمی‌هایم هستم

 

به گزارش "ورزش سه"، لوییس همیلتون بابت اشتباه مهلکی که در ری‌استارت گرندپری آذربایجان مرتکب شد و به شدت به ضرر خودش و تیم مرسدس تمام شد، از هم تیمی هایش عذرخواهی کرد و آن را تجربه ای فروتنانه و عبرت‌آموز خواند.

 

1609450

 

پس از اینکه مکس ورستپن، پیشتاز مسابقه آذربایجان و رقیب اصلی همیلتون در رقابت های قهرمانی، در پنج دوره مانده به پایان مسابقه با ترکیدن لاستیکش از دور مسابقه خارج شد، در ری استارت همیلتون در رده دوم بود و برای لحظاتی نیز توانست سرجیو پرز، لیدر مسابقه را، پشت سر بگذارد، اما ترمزهای ماشین همیلتون از کار افتاد و او در پیچ یک به جای پیچیدن از مسیر خارج شد تا از رده اول به آخرین رده سقوط کند و در نهایت در رده پانزدهم در مسابقه ای که تنها 16خودرو در آن باقی مانده بود از خط پایان بگذرد. پشت سر میک شوماخر و نیکیتا مزپین، راننده های هاس.

 

1609446

 

لوییس همیلتون، قهرمان هفت باره جهان و مدافع عنوان قهرمانی که در این فصل به دنبال کسب هشتمین قهرمانی خود و گذشتن از رکورد مایکل شوماخر است، پس از مسابقه در مصاحبه با اسکای به اشتباه خود، که به قیمت از دست رفتن شانس حیاتی پشت سر گذاشتن ورستپن در جدول قهرمانی برای او تمام شد، اعتراف کرد و گفت که پذیرفتن این اشتباه بسیار سخت بوده است.

 

1609449

 

همیلتون گفت: "صادقانه بگویم این یک تجربه فروتنانه و عبرت آموز بود. ما سخت کار کرده بودیم تا بتوانیم دوباره به 10 تای برتر برگردیم و اوضاع بسیار خوب به نظر می رسید.

من همه تلاشم را کردم تا به هر قیمتی شده موفق شوم و در ری استارت وقتی چکو پرز به سمت من آمد اشتباها سوییچی را زدم که ترمزها را از کار انداخت.

پذیرفتنش خیلی سخت است اما من واقعا شرمنده تمام مردان و زنان تیم هستم که سخت برای گرفتن این امتیازات تلاش کرده بودند. مطمئنم که ما پس از این تجربه قدرتمندتر از قبل بازخواهیم گشت.

برای مکس هم بدشانسی بزرگی بود. امروز حسابی بدشانسی آوردیم اما همین است که هست. دوباره تلاش می کنیم و متحد می شویم و برای مسابقه بعدی قوی تر بر می گردیم."

 

1609448

 

سرجیو پرز، هم تیمی مکس ورستپن در ردبول، برنده این مسابقه شد تا تیم ردبول در جدول قهرمانی تیمی حسابی از مرسدس جلو بیافتد و از سوی دیگر مکس نیز همچنان پیشتاز جدول قهرمانی راننده ها باقی ماند و اختلاف امتیازاتش با همیلتون تغییری نکرد.

 

 

دیدگاه‌ها