کد خبر : 1760918 | 21 خرداد 1400 ساعت 16:47 | 13.5K بازدید | 2 دیدگاه

بزرگترین رقابت انفرادی ورزش جهان؛امشب 

نادال - جوکوویچ ؛کمی بعد از ایران - کامبوج

در نیمه نهایی فرنچ اوپن دو تنیسور برجسته جهان رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.این یک فینال زودرس در شب بازی فوتبال ایران مقابل کامبوج است.

نادال - جوکوویچ ؛کمی بعد از ایران - کامبوج 

به گزارش ورزش سه و به نقل از تنیس فا، مسابقات تنیس گرند اسلم رولان گاروس به روزهای پایانی خود نزدیک شده و امروز در مرحله نیمه‌نهایی مردان شاهد دو رقابت جذاب و دیدنی هستیم. در یک سمت، نواک جوکوویچ و رافائل نادال دو اسطوره تنیس جهان با یک‌دیگر برای رسیدن به فینال جدال خواهند کرد و در سمت دیگر الکساندر زورف و استفانوس سیتسیپاس دو تن از بهترین ستارگان نسل جدید با هم روبرو خواهند شد.

 

هواداران تنیس معمولاً عادت دارند تا مصاف نادال و جوکوویچ را در فینال ببینند اما امسال بعد از آنکه تنیس‌باز اسپانیایی سید سوم مسابقات شد این دو در یک سمت جدول قرار گرفتند تا نبردی که برای آن لحظه‌شماری می‌کردیم این بار یک مرحله زودتر اتفاق بیفتد.

 

نادال قهرمان ۱۳ دوره رولان گاروس که به دنبال کسب ۲۱ـمین عنوان گرند اسلم و پیشی گرفتن از فدرر است کار خود در این دوره از رقابت‌ها را با اقتدار آغاز کرد و چهار مسابقه اولش را بدون واگذاری ست پشت سر گذاشت. او در یک‌چهارم پایانی اما مقابل شوآرتسمن به مشکل خورد که باعث شد برای اولین بار از فینال سال ۲۰۱۹ یک ست را در رولان گاروس واگذار کند. با این حال او در نهایت از این آزمون نیز سربلند بیرون آمد تا ۳۵ـمین پیروزی متوالی خود در پاریس را کسب کند.

 

 

1610875

 

در سوی مقابل، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان نیز کار خود در دومین گرند اسلم سال را با سه پیروزی سه سته آغاز کرد. او در مرحله یک‌هشتم پایانی اما مقابل لورنزو موزتی ایتالیایی با سخت‌ترین آزمون خود روبرو شد و در دیداری عجیب که می‌رفت به شگفتی بزرگ مسابقات بدل شود بعد از واگذاری ۲ ست اول، بازگشتی استثنایی به بازی داشت و با در هم کوبیدن حریف جوانش در سه ست بعدی راهی یک‌چهارم پایانی شد. در این مرحله نیز قهرمان سال ۲۰۱۶ رقابت‌ها به رغم اینکه یک ست را به متئو برتینی واگذار کرد، روی‌هم‌رفته با مشکل خاصی روبرو نشد تا راهی نبرد بزرگ با نادال شود.

 

دیدار پیش ‌رو، ۵۸ـمین مصاف نادال و جوکوویچ در مسابقات مختلف است که بیشترین تقابل دو بازیکن در تاریخ رقابت‌های تنیس محسوب می‌شود. این دو اسطوره تنیس جهان که رقابت‌ تنگاتنگی برای کسب بیشترین قهرمانی در گرند اسلم‌ها دارند، در نبردهای رودررو نیز شانه به شانه هم پیش می‌روند و تنیس‌باز صرب ۲۹-۲۸ از رقیب اسپانیایی‌ خود پیش است. نادال و جوکوویچ در رولان گاروس بیشتر از هر گرند اسلم دیگری با هم بازی کرده‌اند: ۸ مرتبه که نادال ۷ بار پیروز شده و تنها یک بار شکست خورده است. جوکوویچ در کنار رابین سودرلینگ تنها بازیکنی است که موفق به شکست ماتادور در رولان گاروس شده است.

 

جوکوویچ که برای رسیدن به ۱۹ـمین گرند اسلم خود تلاش می‌کند در خصوص رویارویی با نادال در نیمه‌نهایی گفت: «مسابقه با نادال با همه مسابقه‌های دیگر متفاوت است. رویارویی با او در زمین خاک و در مسابقاتی که بسیار در آن موفق بوده، بزرگترین چالش ممکن در تنیس است.»

 

 

1610876

 

نادال نیز در مورد این دیدار گفت: «در مقابل جوکوویچ باید بهترین بازی خود را ارائه دهید. نبرد با او همیشه یک چالش بزرگ است. ما برای تجریه کردن این لحظات است که این همه تمرین می‌کنیم… ما همدیگر را خوب می‌شناسیم. همه می‌دانند که در این نوع مسابقات هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. هر بازیکنی که بهتر بازی کند شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت.»

 


آخرین باری که نادال و جوکوویچ در نیمه‌نهایی یک گرند اسلم با هم بازی کردند به مسابقات ویمبلدون سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد که بازیکن صرب توانست در دیداری فوق‌العاده تماشایی حریف اسپانیایی خود را در ست پنجم با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست دهد. بردی که به ویژه در آن مقطع اهمیت زیادی برای نوله داشت و به او کمک کرد تا دوران افول خود بعد از جراحی آرنج را سریعتر پشت سر بگذارد.

 

نادال از سال ۲۰۱۷ در چهار دوره متوالی قهرمان رولان گاروس شده و روی نوار ۳۵ پیروزی متوالی قرار دارد. آیا پادشاه خاک امروز می‌تواند به روند شکست‌ناپذیری خود در این گرند اسلم ادامه دهد یا جوکوویچ بار دیگر غیرممکن را ممکن خواهد کرد؟

 

دیدار نادال و جوکوویچ پس از دیدار دیدار زورف و سیتسیپاس از حدود ساعت ۲۰:۰۰ به وقت ایران آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها