کد خبر : 1761291 | 23 خرداد 1400 ساعت 12:28 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

"نمی‌توانم این پیروزی را باور کنم"

کریچیکووا، قهرمان احساساتی رولان گاروس

باربورا کریچیکووا، تنیسور اهل جمهوری چک، با پیروزی برابر آناستازیا پاولیوچنکوا از روسیه به عنوان قهرمانی تنیس اوپن فرانسه دست یافت.

کریچیکووا، قهرمان احساساتی رولان گاروس

به گزارش "ورزش سه"، باربورا کریچیکووا، تنیسور اهل جمهوری چک در دیدار نهایی مسابقات اوپن فرانسه با نتیجه دو بر یک مقابل آناستازیا پاولیوچنکوا از روسیه پیروز شد و به عنوان دست یافت.

کریچیکووا در این دیدار ست‌های اول و سوم را با نتیجه 6-1 و 6-4 به سود خود خاتمه داد و در ست دوم 6-2 مغلوب حریف خود شد.

 

1611607

 

کریچیکووا پس از این قهرمانی به جانا نووتنا، استاد و مربی اش که در سال 2017 در سن 49 سالگی درگذشت، ادای احترام کرد و گفت: "او از آن بالا حواسش به من است."

کریچیکووا همواره درباره تأثیرات نووتنا، قهرمان سابق ویمبلدون که در اثر ابتلا به سرطان تخمدان درگذشت، بر زندگی حرفه ای خودش صحبت کرده است: "وقتی جانا درگذشت من واقعا دوران سختی را گذراندم. من اغلب اوقات با او بودم. آخرین کلماتش این بود که از بازی لذت ببر و سعی کن در گرند اسلم پیروز شوی.

 

1611608

 

می دانم که او از آن بالاها هوای من را دارد و اتفاقاتی که در دو هفته گذشته افتاده است تقریبا همه به خاطر این بوده که او حواسش به من هست.

اینکه من توانستم او را در این زندگی ملاقات کنم اتفاق فوق العاده ای بود و او برای من الهام بخش بوده است. امیدوارم خوشحال باشد و من هم بسیار خوشحال هستم."

 

روز یکشنبه، امروز، کریچیکووا این شانس را دارد تا در فینال تنیس دونفره که با کاترینا سینیاکووا همبازی خواهد بود، نیز به قهرمانی برسد.

از سال 2000 و قهرمانی ماری پیرس به بعد دیگر هیچ تنیسوری نتوانسته هم در رقابت های تک نفره و هم در رقابت های دو نفره تنیس زنان در رولان گاروس به قهرمانی برسد.

کریچیکووا تنیسور شماره 33 جهان است و تاکنون دو قهرمانی در مسابقات گرند اسلم  دونفره زنان و سه عنوان عنوان قهرمانی در رقابت های دونفره مختلط کسب کرده است.

 

1611613

 

افزود: "فوق العاده خوشحالم که توانستم از این بازی لذت ببرم. خیلی خوشحالم. بیان کردن احساسم با کلمات خیلی سخت است چرا که هنوز نتوانسته ام باور کنم چه اتفاقی افتاده است. نمی توانم باور کنم واقعا گرند اسلم برده ام!

برنامه دارم که دوباره سخت تلاش کنم. این برای من انگیزه عظیمی است سخت تر کار کنم، از این سفر لذت ببرم، از تنیس و همه چیز لذت ببرم.

حدس می زنم خیلی چیزها قرار است تغییر کند. من اما همچنان همان دختربچه از شهری کوچک باقی می مانم که تنیس را از زدن توپ به دیوار شروع کرد. هیچ چیز در من تغییر نمی کند."

 

دیدگاه‌ها