کد خبر : 1761677 | 25 خرداد 1400 ساعت 11:10 | 63.2K بازدید | 6 دیدگاه

خواسته هواداران؛

یک مربی زن جانشین ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس؟

هواداران انگلیسی اعتقاد دارند که اما هیز، سرمربی تیم زنان چلسی، باید جانشین گرت ساوت گیت در تیم ملی این کشور شود.

یک مربی زن جانشین ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس؟

به گزارش "ورزش سه"، اما هیز نامی است که این روزها در فوتبال انگلیس پیاپی شنیده می شود. هیز یکی از کارشناسانی است که در کنار اسطوره هایی چون گرام سونس، روی کین و گری نویل، به کارشناسی بازی های یورو 2020 در شبکه ITV انگلیس می پردازد.

این سرمربی و کارشناس 44 ساله فوتبال به دلیل مهارت و دید عمیقی که در تفسیر و تحلیل مسابقات داشته، تا به اینجا به شدت مورد ستایش هوادران قرار گرفته است.

هیز همچنین با ارائه تجزیه و تحلیلی درخشان در گزارشی برای The Athletic  که در آن با دلایلی متقن ثابت کرده بودکه چرا انگلیس باید با دو هافبک نگهدارنده مقابل کرواسی بازی کند، هواداران انگلیسی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

 

1612335

 

گرت ساوت‌گیت در دیدار برابر کرواسی از دکلان رایس و کالوین فیلیپس به عنوان دو هافبک نگه دارنده انگلیس استفاده کرد و سه شیرها موفق شدند در نخستین بازی خود در یورو 2020 با نتیجه 1-0 کرواسی را شکست دهند.

هواداران به تازگی در شبکه های اجتماعی هیز را به خاطر مقاله اش در اتلتیک و همچنین آنالیزهای او به عنوان کارشناس از مسابقات یورو، تحسین کردند.

در این بین بسیاری از هوادارن انگلیسی نیز خواستار این شده اند که سرمربی تیم زنان چلسی جانشین گرت ساوت گیت در تیم ملی انگلیس شود.

 

1612334

 

"اما هیز یک کارشناس/آنالیزور فوتبال شگفت‌انگیز است"

 

1612333

 

"اما هیز عجب مربی و کارشناسی است"

 

1612345

 

"اما هیز احتمالا تا اینجا بهترین کارشناس یورو بوده است."

 

1612336

 

"اما هیز خیلی عالی است، هم به عنوان کارشناس و هم گزارشگر"

 

1612338

 

"التماس می کنم اما هیز سرمربی انگلیس شود. او واقعا فوتبال را می فهمد و می داند چگونه یک تیم خوب را انتخاب کند."

 

1612343

 

"اما هیز باید وقتی ساوت گیت رفت سرمربی بعدی انگلیس شود."

 

1612339

 

"اما هیز بهتر از گرت ساوت گیت می داند چگونه این تیم را هدایت کند. این بدشانسی است که یکی کارشناس این تورنمنت است و دیگری سرمربی این تیم. آنالیز هیز فوق العاده دقیق بود، او بهترین است. هیز سرمربی تیم ملی انگلیس شود، موافقید؟"

 

1612340

 

"من کاملا متقاعد شده ام که هیز سرمربی بهتری برای تیم ملی انگلیس خواهد بود تا ساوت گیت."

 

1612341

 

"اینکه اما هیز جایگزین گرت ساوت گیت شود، ایده آل خواهد بود."

 

1612337

 

"اما هیز باید جایگزین ساوت گیت شود"

 

1612344

 

"همین الان ساوت گیت را اخراج کنید و اما هیز را بیاورید. او بهتر نتیجه خواهد گرفت."

 

 

هیز فصل موفقی را با چلسی پشت سر گذاشت و توانست به همراه این تیم با پشت سر گذاشتن منچسترسیتی قهرمان سوپرلیگ زنان شود.

چلسی با هدایت هیز همچنین به فینال چمپیونزلیگ زنان رسید اما 4-0 برابر بارسلونا شکست خورد.

 

1612351

 

در ماه فوریه شایعاتی مطرح بود که هیز گزینه هدایت تیم دسته یکی AFC ویمبلدون است و به این ترتیب او تبدیل به نخستین زنی می شد که  هدایت یک تیم فوتبال مردان را در یکی از لیگ های انگلیس بر عهده دارد.

 

گفتنی است برای اولین بار در تاریخ فوتبال انگلیس قرار است یک زن ریاست اتحادیه فوتبال این کشور را بر عهده بگیرد. دبی هیویت 57 ساله به عنوان نامزد حضور در این سمت بسیار مهم معرفی شده و در صورت تایید شورای FA یا همان اتحادیه فوتبال انگلیس از ژانویه 2022 کار خود را به شکل رسمی در این نهاد آغاز خواهد کرد.

 

1612350

 

دبی هیویت در حالی به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس کار خود را آغاز خواهد کرد که پیش از این گرگ کلارک عهده دار این سمت بود اما او به دلیل اظهارات نژادپرستانه اخیر خود که جنجال زیادی نیز به پا کرد، از این مسند کنار گذاشته شد.

به نظر می رسد که بالاخره پس از سال ها تلاش فعالان اجتماعی در یک گوشه از جهان شایسته‌سالاری به آرامی در حال جایگزینی با کلیشه های کهنه جنسیتی و نژادی است.

دیدگاه‌ها