کد خبر : 1761980 | 26 خرداد 1400 ساعت 16:37 | 35K بازدید | 4 دیدگاه

پزشک سابق اریکسن

اریکسن باید فوتبال را کنار بگذارد و مربی شود

حادثه قلبی اخیر برای کریستین اریکسن، احتمالا به دوران فوتبال او پایان داده است.

اریکسن باید فوتبال را کنار بگذارد و مربی شود

به گزارش "ورزش سه"، شنبه شب و در جریان دیدار دو تیم دانمارک و فنلاند شاهد یکی از شوکه کننده ترین اتفاقات دنیای فوتبال طی این سال ها بودیم؛ جایی که کریستین اریکسن به شکل ناگهانی و بدون اینکه با کسی برخورد داشته باشد روی زمین افتاد تا نگرانی بزرگی در رابطه با او ایجاد شود.

از شکل افتادن اریکسن روی زمین مشخص بود که او دچار مشکل بزرگی شده و حتی این نگرانی به وجود آمد که شاید این بازیکن جان خود را از دست بدهد اما هر طور که بود پزشکان به داد این ستاره تیم ملی دانمارک رسیدند و پس از 13 دقیقه عملیات احیا او به زندگی برگشت و به بیمارستان انتقال یافت.

اکنون اما شرایط اریکسن تا حدود زیادی بهبود یافته است.

 

 

1612985

 

 

 دکتر شانجای شارما متخصص قلب و عروق و پزشک سابق کریستین اریکسن در لندن می‌گوید با توجه به رخ دادن ایست قلبی برای این بازیکن دانمارکی، بعید است که شانس زیادی برای از سر گرفتن دوران بازی‌اش در فوتبال داشته باشد.

شانجای شارما گفت:« فکر می‌کنم که تمام دنیا خوشحال و شکرگزار هستند که یک ورزشکار نخبه و جوان که هنوز چند دهه دیگر از عمرش باقی مانده است، جانش را از دست نداد و هنوز زنده است.

معتقدم در حال حاضر دغدغه اصلی پزشکان به خصوص پزشکان تیم ملی دانمارک این باشد که آیا مشکل اریکسن چیزی هست که قابل برطرف شدن باشد یا نه. آنها باید ابتدا دلیل رخ دادن این اتفاق را پیدا کنند. بعد از آن باید به این پی برد که آیا این خطر وجود دارد که این اتفاق تکرار شود.

 

 

1611922

 

 

بنابراین من می‌گویم که احتمال دارد که همکارانم به او توصیه کرده باشند که دیگر فوتبال بازی نکند. چیزی که قطعی است اینکه، پزشکان پیش از هر چیزی، از نظر کیفی و کمی باید مراقب جان و سلامتی بازیکنان باشند. وقتی ما شاهد آن هستیم که چنین اتفاقی در بحبوحه یک بازی سنگین فوتبال رخ می‌‌دهد، اولین هدفی که دنبالش خواهیم بود اطمینان از عدم تکرار آن است.

 

 

1611435

 

 

من نمی‌خواهم بگویم که حرفه فوتبالی اریکسن به پایان رسیده، اما او می‌تواند مربیگری کند، سفیر فوتبال باشد یا کارشناس شود. او شاید هنوز هم بتواند در خدمت تیم ملی دانمارک باشد اما خوب، همانطور که می‌دانید، بسیاری از کشورها قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای حفظ سلامت بازیکنان دارند تا مطمئن شوند اتفاقی نظیر آنچه برای اریکسن رخ داد در آنجا تکرار نشود.»

دیدگاه‌ها