کد خبر : 1763034 | 31 خرداد 1400 ساعت 23:43 | 15.2K بازدید | 1 دیدگاه

کمیته انضباطی جسارت داشته باشد

قربانی: من از دسته مربیان صاحب رابطه نیستم

سرمربی جدید تیم فوتبال رایکا بابل نسبت به جنجال‌آفرینی برخی سرمربیان و تیم‌ها واکنش نشان داد.

قربانی: من از دسته مربیان صاحب رابطه نیستم

به گزارش "ورزش سه" پس از پیروزی تیم فوتبال رایکا بابل مقابل شهرداری آستارا در اولین تجربه حضور پیروز قربانی روی نیمکت رایکا، قربانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: روح آقای دست‌نشان شاد باشد و برای روح‌شان طلب آرامش می‌کنم و هم‌چنین جا دارد از آقای لطفی و کادرفنی قبلی تشکر کنم، نتیجه امروز زحمات آن‌ها بوده و هم‌چنین در رأس کار، بازیکنان تیم‌مان که با جان و دل بازی کردند؛ هم‌چنین جا دارد از تماشاگران خوب رایکا که از روز اول از این تیم حمایت کردند، امیدوارم بتوانیم جواب همه این دوستان را با بازی‌های خوب بدهیم.

 

قربانی درباره چرایی پذیرش پیشنهاد رایکا گفت: به نظر من مربی‌ها دو دسته هستند؛ دسته اول دوستانی هستند که آنقدر روابط قوی دارند که هر سال تیم خوب دارند و دسته دوم کسانی هستند که کار می‌کنند و منتظر فرصت هستند تا بتوانند از آن فرصت استفاده کنند. خداراشکر که من جزو دسته دوم هستم و از این‌که در رایکا کار می‌کنم خوشحالم، پیشنهاد از جانب این تیم شد و من پتانسیل، جو و مخصوصاً مجموعه بازیکنی که در اختیار این تیم بود را جمع خوبی دیدم و ترجیح دادم تا در این تیم کار کنم. امیدوارم بتوانم آن چیزی که دارم را عرضه کنم و نتایج خوبی را کسب کنم.

 

او درباره شرایط فنی رایکا توضیح داد: ما یک تغییر سبک و سیستم هم داشتیم، شاید خیلی عقلانی نباشد که در دو روز هم سبک بازی‌مان و هم سیستم‌مان تغییر کرد و این بچه‌ها آنقدر کیفیت‌شان بالاست که سریع این مسئله را پذیرفتند؛ به نظر من بچه‌هایمان خیلی خوب هستند، یکسری ضعف‌ها دارم که حریف از آن ضعف استفاده کرد و توانست ایجاد موقعیت کند که باید در تمرینات روی این ضعف‌ها را بیشتر کار و برطرف کنیم. روز اولی که آمدم گفتم که به کمک همکارانم کاری خواهم کرد که تیم رایکا فوتبال بازی کند.

 

قربانی ادامه داد: من به فوتبال بازی کردن تیمم خیلی اهمیت می‌دهم، در ایران نتیجه گرفتن از راه‌هایی ساده است اما آرزو دارم تیمم فوتبال بازی کند و از طریق فوتبال بازی کردن نتیجه بگیرد؛ این قول را داده‌ام و آن را عملی خواهم کرد.

 

سرمربی جدید رایکا درباره عملکرد تیم داوری گفت: داور هم زحمت می‌کشد، من برای هر دو تیم حتی تیم خودمان هم این مطلب را می‌گویم؛ متاسفانه جوی در ایران ایجاد شده، که هر کسی روی نیمکت بیشتر سر و صدا کند، سهم بیشتری می‌تواند از داور بگیرد. این حرفی که می‌زنم شاید خودم هم گاهی انجام بدهم چون جزوی از همین فوتبال هستم اما متاسفانه کار درستی نیست. داور هم انسان است و شاید گاهی مواقع تحت‌تاثیر قرار گیرد و به نظرم کمیته انضباطی می‌تواند ورود کند. در لیگ برتر هم این‌چنین است و روی نیمکت آنقدر سر و صداست که می‌خواهند از داور با سر و صدا امتیاز بگیرند.

 

پیروز قربانی درباره این‌که می‌شود با سر و صدا از داور امتیاز گرفت، توضیح داد: طبیعتا حتما موفق شده‌اند که ادامه می‌دهند؛ اما این مسئله درست نیست و در درازمدت به فوتبال لطمه می‌زند. امیدوارم هر تیمی که بیشتر کار می‌کند و زحمت می‌کشد و بهتر فوتبال بازی می‌کند، نتیجه بگیرد چون به نفع آینده فوتبال ایران است. اما متاسفانه هم در لیگ برتر و هم در لیگ یک و هم لیگ دو، این جو وجود دارد که فکر می‌کنم به فوتبال ایران لطمه می‌زند.

 

قربانی درباره تیم حریف ترجیح داد صحبتی نداشته باشد و این‌چنین پاسخ داد: من راجع به تیم حریف سعی می‌کنم صحبت نکنم و فقط خوبی‌هایش را بگویم؛ آن‌ها هم  زحمت می‌کشند و شاید در لحظه‌ای احساس کرده‌اند اشتباه داوری به ضررشان بوده است. من واقعیت از شما می‌شنوم که مشکل حریف حضور تماشاگر بوده است، من در جریان این مسائل نیستم و به هر حال باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. راجع به تیم حریف هم می‌گویم آن‌ها هم زحمت کشیدند، اما کلا خوب نیست که بخواهم تیمم را بکشم بیرون یا حریف این کار را انجام دهد.

 

پیروز قربانی با کنایه به یک سرمربی لیگ برتری، صحبت‎های خود را این‌گونه ادامه داد: در لیگ برتر من  می‌گویم، سرمربی یک تیم خیلی بزرگ دقیقه 20 به ناظر داوری بازی گفت که تیمم را بیرون می‌کشم؛ چالشی هم با من ایجاد شد که من گفتم مگر زمین خاکی است، این چیزها خیلی بد است. به نظر من تنها رکنی که می‌تواند کمک کند، همه‌اش داوران نیستند، بلکه کمیته انضباطی است.


سرمربی رایکا در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: پیروز قربانی اگر حرف غیرمنطقی می‌زند و می‌خواهد با جار و جنجال نتیجه بگیرد، محرومش کنید. مثلا من برای فوتبال ایران چه آورده‌ای داشتم که چند جلسه نباشم فوتبال ایران ضربه ببیند. از جایی باید درست شود، این راهی که می‌رویم راه اشتباهی است و از جایی فوتبال ما آسیب می‌بیند. امیدوارم فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آنقدر جرأت و جسارت داشته باشند که بتوانند با همه برخورد کنند و با سابقه و کارنامه آدم‌ها کاری نداشته باشند.

دیدگاه‌ها