کد خبر : 1763588 | 03 تیر 1400 ساعت 14:44 | 40K بازدید | 3 دیدگاه

چگونه تومار هیئت مدیره سابق در هم پیچیده شد

باشگاه استقلال ؛ تقدیم به مددی و دوستان

شب گذشته با ابقای احمد مددی سه عضو جدید مدیریتی باشگاه استقلال انتخاب شدند که نام این افراد تا حد زیادی باعث شگفتی اصحاب رسانه و جامعه هواداری شد.

باشگاه استقلال ؛ تقدیم به مددی و دوستان

به گزارش "ورزش سه"، برخلاف آنچه که تصور می‌شود که اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال طی هفته اخیر اصرار بر استعفا دارند، در ابتدا باید این واقعیت را گفت که اسماعیل خلیل زاده، حجت نظری و مهدی عبدیان سه تن از اعضای سابق هیئت‌مدیره باشگاه استقلال، و علی نامداری به‌عنوان مشاور هیئت‌مدیره، در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند در صورت اینکه احمد مددی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال منصوب شود، حاضر به ادامه همکاری نیستند و استعفایشان را تقدیم وزارت ورزش و جوانان خواهند کرد.

 

1615745


 درواقع پس از برکناری احمد سعادتمند آن‌ها 5 گزینه پیشنهادی خودشان را به وزارت اعلام کرده بودند، اما گویا از قبل تصمیم بر این بود که احمد مددی که پیش‌از این به‌عنوان معاون ورزشی پایش به استقلال باز شده بود به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه معرفی شود، اما اعضای هیئت‌مدیره به دلایلی که هیچ‌وقت از آن صحبتی به میان نیاوردند از استعفای خودشان صرف‌نظر کردند و به حضورشان در باشگاه ادامه دادند .البته این جمع که در روز انتخاب مددی در موضع قدرت قرار داشتند و توافقنامه عجیبی با وی امضا کرده بودند،  درنهایت با شدت گرفتن اختلافات مغلوب این حریف تنومند شدند.


به جمع این اعضا باید به حمیدرضا آصفی هم اشاره‌ کنیم که پس از بازداشت اسماعیل خلیل زاده و برکناری او به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال، به این جمع اضافه شد و شب گذشته او نیز با انتشار بیانه‌ای خواندنی عطایش را به لقایش در استقلال بخشید.

 

این 4 عضو مستعفی در شرایطی دیگر حاضر به ادامه همکاری در باشگاه نشدند که طیف گسترده‌ای از هواداران استقلال، در فضای مجازی و حتی با برگزاری اجتماعاتی، خواهان حضور این عده و برکناری احمد مددی بودند. هواداران استقلال ضمن حمایت از کادر فنی و فرهاد مجیدی به این نتیجه رسیده بودند که دلیل مشکلات جاری در باشگاه بدون شک حضور احمد مددی در این باشگاه است که صرفاً مسئول اجرای سیاست‌های وزارت ورزش و دستوراتی است که از طرف مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش به او ابلاغ می‌شود. کسی که بیشترین نقش را در صدور حکم مدیرعاملی باشگاه استقلال برای او ایفا کرد.


هواداران باشگاه استقلال معتقدند که بخش زیادی از مشکلات این 8 سال گذشته به خاطر تبعیض‌هایی است که از سوی مسئولان وزارت ورزش به این تیم روا داشته می‌شود. آنها امیدوارند تا ظرف ۴۰ روز آینده که عمر دولت‌ تمام می‌شود و با رفتن دولت تدبیر و امید، احمد مددی هم برکنار خواهد شد.


این عده همچنان معتقدند دلیل عدم پرداخت به‌موقع مطالبات بازیکنان و عدم رسیدگی به امکانات اولیه باشگاه ققط به این دلیل است که مجیدی نتواند نتیجه لازم را بگیرد و درنهایت باشگاه را اتوماتیک وار ترک کند. مطالبه هواداران زمانی شدت پیدا کرد که هفته گذشته بازیکنان استقلال پس از شکست پدیده، در میکسد زون ورزشگاه آزادی، هم‌صدا باهم، ضمن حمایت از فرهاد مجیدی در قبال صحبت‌های احمد مددی و مهدی علی نژاد که به‌نوعی به او اولتیماتوم داده بودند، لب به گلایه از مدیرعامل تیم گشودند و به‌نوعی دیگر سفره دلشان را باز کردند.

 

از همین رو تعدادی از طرفداران که دیگر طاقتی برای گرفتن مجوز تجمع مسالمت‌آمیز را نداشتند و نمی‌توانستند تا 40 روز دیگر این شرایط را تحمل کنند صبح روز چهارشنبه دوم تیرماه (دیروز) به پشت درهای مجلس شورای اسلامی رفتند و خواهان برکناری هر چه زودتر مدیرعامل این تیم شدند. کسی که دیگر اختلافاتش را با سرمربی محبوبشان علنی کرده بود.


اما درنهایت ناباوری، در عرض چند ساعت وزارت ورزش  ماجرای متفاوتی را رقم زد. در شرایطی که همگان عمر حضور مددی را رو به اتمام می‌دانستند، از صبح دیروز چهارشنبه شایعاتی مبنی بر حضور سه عضو جدید در هیئت‌مدیره باشگاه و ابقای احمد مددی در فضای مجازی و برخی از خبرگزاری‌ها مطرح شد. ابتدا حجت نظری با انتشار پستی و نوشتن بدرود خبر استعفایش را تائید کرد.

 

1615743

 

سپس نوبت به مهدی عبدیان رسید که او نیز با انتشار یک استوری بحث‌برانگیز به دوران حضورش در استقلال پایان داد. از این جمع تنها حمیدرضا آصفی باقی‌مانده بود که البته کمی با تأخیر و رد پیشنهاد فعالیت در یک منصب دیگر با انتشار بیانیه‌ای و با اعلام اینکه تکلیف از روی دوشش برداشته شد از حضور در هیئت‌مدیره باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد. ضمن اینکه علی نامداری که در تمام این مدت هرگز کمک‌های مالی‌اش را به استقلال قطع نکرد نیز زودتر از سایرین با هواداران خداحافظی کرده بود.


در عرض چند ساعت و درحالی‌که جامعه هواداری استقلال از اخبار منتشرشده و برکناری اعضای هیئت‌مدیره در شوکی عظیم به سر می‌برند، اخبار تکمیلی و انتشار بیانه‌ای در خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان (برنا) کار را یکسره کرد و هواداران را به مرز انفجار رساند.


بیانیه منتشرشده حاکی از ورود سه عضو جدید به‌عنوان جانشینان افراد مستعفی به نام های علی‌اصغر ملکیان، شاهرخ دلفانی و پرویز مظلومی بود که به‌جز این آخری چندان شناختی از دو نفر دیگر وجود نداشت. در ادامه، به‌محض انتشار این خبر به دنبال آشنایی هر چه بیشتر با رزومه و فعالیت‌های آقایان ملکیان و دلفانی با نتایجی نگران‌کننده‌ای مواجه شدیم که در ذیل به آن اشاره می‌کنیم.

 

1615742


این سه نفر یعنی علی اصغر ملکیان، احمد مددی، و شاهرخ دلفانی در باشگاه پیکان به ترتیب به‌عنوان مدیرعامل (ملکیان)، عضو هیئت‌مدیره (مددی) و مشاور مدیرعامل (دلفانی) به‌طور هم‌زمان فعالیت داشتند، که البته این همکاری در پایان منجر به سقوط این تیم به لیگ یک شد. بنابراین احمد مددی که ظاهرا قرار بود اولین عضو برکنار شده باشگاه استقلال باشد باقدرت هر چه تمام‌تر پای دوستان سابقش را نیز به باشگاه استقلال باز کرد !


این دو به همراه پرویز مظلومی که در روزهای انتخابات حضور پررنگی در ستاد ورزشی نامزد پیروز انتخابات داشت ، حالا قرار است ناخدای کشتی توفان زده استقلال باشند آن هم در شرایطی که اختلافات شدید فرهاد مجیدی و احمد مددی در هفته گذشته فضای رسانه را تحت تاثیر قرار داده بود.

 

قصد پیش‌داوری نداریم و از صمیم قلب امیدواریم، این نفرات بتوانند با کمک یکدیگر و استفاده از درایتشان، مشکلات عدیده باشگاه استقلال یکی از قطب‌های فوتبال ایران را به حداقل برسانند، چراکه هواداران این تیم طاقتشان تمام شده و دیگر تحمل این روزهای سخت را ندارند. هوادارانی که در این روزگار سخت، استقلال به تنها دل‌خوشی شان بدل شده و این شرایط آن‌ها را نسبت به هرکسی بدبین کرده است.

 

1615744


شاید تنها نکته باقیمانده درخواست از اعضای جدید هیئت‌مدیره باشگاه و احمد مددی باشد، اینکه  برای تغییر نگرش با ایجاد امکاناتی درخور شان این باشگاه و حل مسائل  بازیکنان  به دور از دامن زدن به اختلافات موجود بکوشند و مطمئن باشند همین هواداران به‌محض اینکه احساس کنند تغییرات مثبتی در تیم ایجاد شده مثل کوه پشت شما می‌ایستند.

 

 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها