کد خبر : 1763831 | 04 تیر 1400 ساعت 20:18 | 34.7K بازدید | 5 دیدگاه

الوندی در نقش کمک داور ویدیویی

ماجرای خطای جنجالی و VAR در رفسنجان

حرکت مغانلو و خطای نورمحمدی لحظاتی پرماجرا را در جریان دیدار دو تیم پرسپولیس و مس در رفسنجان شکل داد.

ماجرای خطای جنجالی و VAR در رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، در اواخر نیمه اول فرار شهریار مغانلو به سمت دروازه مس رفسنجان با ضربه مناسبی از سوی مهاجم پرسپولیس همراه نشد و این داوود نوشی صوفیانی بود که توپ را از آن خود کرد. با این حال سرنگونی مغانلو با سوت داور همراه شد و مهاجم پرسپولیس ابتدا با کارت زرد وی با زعم فریب مواجه شد.


در این لحظه افشین پیروانی و دیگر نیمکت نشینان پرسپولیس به شدت به تصمیم اتخاذ شده معترض شده و مدعی برخورد کاپیتان مس رفسنجان با مهاجم خود در این صحنه بودند. 

 

تصاویری که امیرحسین خیرخواه ثبت کرده نشان می‌دهد این اعتراضات باعث شده تا داور با درخواست کمک چهارم خود به سمت نیمکت پرسپولیس برود و در شرایطی که پیش بینی می‌شد به دنبال جریمه یکی از اعضای فنی این تیم باشد با توضیحاتی از سوی یعقوب آشوری(داور چهارم) مسیر خود را به سمت کمک اولش تغییر داد. این در حالی بود که حمید مطهری و نیمکت‌نشینان پرسپولیس از رحیم زاده درخواست داشتند با کمک خود در این صحنه مشورت کند و مدعی بودند که مهدی الوندی کمک داور اول این بازی صحنه را به خوبی دیده و پیش از اعلام خطای فریب، پرچم را مبنی بر خطای نورمحمدی بالا برده است.

 

 

رحیم زاده در ادامه در فاصله تقریبا ٢ متری کمک خود قرار گرفت و در مشورتی کوتاه با وی، تصمیمش را اینبار تغییر داد و با فراخواندن شهریار مغانلو ابتدا نشان داد که کارت زرد وی را پاک کرده و در ادامه نیز با اعلام خطای نورمحمدی کاپیتان مس را با کارت جریمه کرد.

 

تغییر تصمیم هم البته با اعتراضاتی دیگر همراه شد؛ از یک سو پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند که داور باید خطا را داخل محوطه جریمه و پنالتی اعلام کند و از سویی دیگر نیز مس رفسنجانی‌ها نیز مدعی بودند که کمک اول اشتباه کرده و خطایی مرتکب نشدند.

 

در نهایت اما ماجرا با حضور بازیکنان در جایگاه خود پایان یافت و پرسپولیس نیز نتوانست از این موقعیت ایده‌آل توسط مهدی ترابی سود ببرد.

دیدگاه‌ها