کد خبر : 1764269 | 06 تیر 1400 ساعت 14:18 | 40.8K بازدید | 5 دیدگاه

حکم تازه و احتمالا محرومیت در انتظار قرمزها؛

72 ساعت تا اجرای رای کالدرون علیه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس 72 ساعت فرصت دارد تا مطالبات سرمربی آرژانتینی خود را طبق اعلام فیفا به وی پرداخت کند و در غیر اینصورت باید در انتظار اعمال اولین حکم در این خصوص باشد.

72 ساعت تا اجرای رای کالدرون علیه پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، مهلت پرسپولیس برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون رو به اتمام است و حالا سرخ‌ها دیگر فرصتی هم برای شکایت به کمیته استیناف فیفا و دادگاه عالی ورزش ندارند و هرطور که شده باید رقم نزدیک به 700 هزار دلاری را بپردازند.

 

کالدرون که تنها یک نیم فصل در جمع سرخ‌ها حضور داشت، در شرایطی به جدی‌ترین طلبکار پرسپولیس تبدیل شده که محمدحسن انصاری فرد پس از پایان نیم فصل با بی میلی نسبت به ادامه کار با وی، تصمیم به قطع همکاری با این سرمربی آرژانتینی گرفت و بدهی سنگینی را روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشت.

کالدرون 300 هزار دلار بابت دستمزد خود طلبکار شده و 280 هزار دلار نیز مجموع پاداش پیروزی هایی است که در یک نیم فصل برای پرسپولیس به دست آورد. با این حال تاخیر سرخپوشان در پرداخت بدهی سبب شده تا 5% سود نیز به این رقم اضافه شود و مجموع بدهی به بیش از 600 هزار دلار برسد.

 

خواکین دستیار اسپانیایی گابریل کالدرون نیز 95 هزار دلار از پرسپولیس طلب دارد که با سود پنج درصدی به حدود 100 هزار دلار می‌رسد تا قرمزها رقمی بالغ بر 700 هزار دلار را بدهکار کادرفنی قبلی خود باشند.

 

نکته مهم این که پرسپولیس تا روز 9 تیر فرصت دارد تا بدهی به کالدرون را پرداخت کند و 11 تیر ماه نیز موعد پرداخت به خواکین است؛ یعنی 72 ساعت فرصت برای جلوگیری از ارجاع پرونده به کمیته انضباطی فیفا و تصمیم گیری برای صدور حکمی تازه.

قرمزها امیدوار بودند که کنفدراسیون فوتبال آسیا بپذیرد که این رقم را از درآمدهای پرسپولیس کسر و به حساب سرمربی آرژانتینی و دستیار اسپانیایی اش واریز کند اما ای اف سی طبق آیین نامه اش که در آن به صراحت آمده که کنفدراسیون فوتبال آسیا «از تحریم های بین المللی تبعیت» می‌کند، درخواست سرخپوشان را رد کرد.

 

سرخپوشان با درخواستی جدید سعی کرده اند ای اف سی را مجاب به پذیرش کنند. استدلال پرسپولیس این است که تحریم شامل واریز به حساب این باشگاه می‌شود و نباید برای انتقال مبلغ به فردی دیگر، مشکلی باشد. اما آنچه برای ای اف سی مطرح است، موضوع همکاری با کشور تحت تحریم است و واریز به حساب کالدرون نیز می‌تواند مصداق چنین جرمی عنوان شود.

 

باشگاه پرسپولیس که پس از فینال آسیا رقمی 60 میلیاردی را استقراض کرده تا امورات جاری خود را سپری کند، طلب چندانی هم از کارگزار ندارد و به همین خاطر مشخص نیست که بدهی به کالدرون چگونه تامین می‌شود. علاوه بر کالدرون، حدود نیمی از دستمزد و پاداش بازیکنان هم باقی مانده که تا 18 مرداد باید پرداخت شوند.

پرسپولیس سال پیش به خاطر تاخیر در پرداخت مطالبات برانکو به محرومیت از نقل و انتقالات محکوم شد اما در نهایت پیش از قطعی شدن این محرومیت، مطالبات سنگین برانکو را پرداخت کرد. فیفا طبق روال، پس از محرومیت، کسر امتیاز و سقوط به لیگ پایین تر را در دستور کار قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها