کد خبر : 1764416 | 07 تیر 1400 ساعت 10:25 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ فخری به نحوه رسیدن فصیحی به المپیک

معاون کاروان ایران در المپیک توکیو اعلام کرد در دو ومیدانی سهمیه یونیورسالیتی را فقط به دوی ۱۰۰ متر زنان دادند و ورزشکار نیز با تایید فدراسیون معرفی شد.

پاسخ فخری به نحوه رسیدن فصیحی به المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فرزانه فصیحی دختر دو و میدانی کار ایران در واپسین روزهایی که لیست ها المپیکی ها تکمیل می شود،  از طریق سهمیه یونیورسالیتی توانست مجوز حضور در بازی ها را بگیرد و مسافر توکیو شود.

 

پیمان فخری معاون کاروان ایران در المپیک توکیو توضیحاتی را در مورد اینکه چرا  سهمیه یونیورسالیتی به فصیحی داده شد، ارائه کرد و گفت: فصیحی سهمیه یونیورسالیتی گرفت بر این اساس که ما بررسی کردیم و متوجه شدیم  در دوی ۱۰۰ متر زنان امکان اخذ سهمیه یونیورسالیتی وجود دارد. از این رو بلافاصله به کمیته برگزاری بازی‌ها نامه ارسال کردیم آیا در ۱۰۰ متر امکان گرفتن سهمیه یونیورسالیتی وجود دارد که به ما اعلام کردند که بله امکانش هست و نفر خود را معرفی کنید ما هم بلافاصله با فدراسیون دو ومیدانی هماهنگ کردیم.

 

فخری در پاسخ به این پرسش که  پس چرا فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده در جریان این سهمیه نبوده است، تاکید کرد: فدراسیون از  پروسه کسب سهمیه خبر نداشت اما  اینکه چه فردی به المپیک برود را فدراسیون تایید کرد.  در ۱۰۰ متر  زنان، شاخص ترین نفر فرزانه فصیحی بود و فدراسیون هم او را تایید کرد بنابراین نام او را ارسال کردیم. از طرفی به غیر از ۱۰۰ متر بانوان در هیچ ماده دیگری امکان گرفتن سهمیه یونیورسالیتی وجود نداشت. از آنجا که کمیته بین المللی المپیک به برابری جنسیتی تاکید دارد فکر می کنم این سهمیه را داد تا تعداد زنان در این رشته بیشتر شود.

 

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر رشته ای  سهمیه یونیورسالیتی داشته باشد و سهمیه مستقیم هم بگیرد در آن صورت چه اتفاقی می‌افتد که پاسخ داد دیگر نمی تواند از سهمیه یونیورسالیتی استفاده کند.

فخری در مورد تعیین تکلیف سهمیه شنا گفت: مکاتباتی با فدراسیون جهانی  صورت گرفته مبنی براینکه سهمیه شنا مشخص شود. امکان گرفتن سهمیه یونیورسالیتی هست  و یک سهمیه B هم از طرف فدراسیون اعلام شد و برای امکان کسب آن، دنبال بررسی هستیم و در نهایت فدراسیون جهانی باید نتیجه را اعلام کند.

دیدگاه‌ها